Gigabyte Radeon 9600 Pro 128 Mb checkers in DOS

Pagina: 1
Acties:

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gisteren een Radeon 9600 Pro aangeschaft (2e hands)

Echter na installatie geeft deze bij het opstarten al misvormd beeld. Checkers of hoe je ze ook wilt noemen. BIOS scherm is nagenoeg onleesbaar.

De verkoper gaf (bij de verkoop) aan dat dit een AGP 8X kaartje was en dat deze dus problemen zou kunnen geven in een AGP 4X Moederbod (wat ik dus heb).

Problemen qua snelheid wil ik best geloven maar dat ik helemaal niets meer kan zien en hij misvormd beeld geeft.

- Ik heb de contacten van de kaart al schoongemaakt.
- Alle overbodige accesoires (hardeschijven en CD / DVD-rom spelers) losgekoppeld.

Maar dit wil dus niet helpen.

Kan ik er gewoon vanuit gaan dat er iets kapot is aan mijn kaart.
Aangezien een TI4200 het wel zonder problemen deed op dit moederbord.

Specs :

- ASUS A7V266 (laatste bios, een na laatste revisie moederbod)
- AMD Atlhon 1400
- 2 x 256 Twinmos PC2100 CL2
- Gigabyte 9600 Pro 128 Mb
- PCI SIS 6326 kaartje ;)

- Verder 4 HD's
- DVD speler / CD speler
- DVD brander / CD Brander

- Chieftec 340 Watt voeding.

Wie helpt me uit de brand ?

Verwijderd

Ik zou terug gaan naar de verkoper en een ander kaartje nemen.
btw dit is ook erg handig http://www.tweakers.net/search

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De verkoper gaf (bij de verkoop) aan dat dit een AGP 8X kaartje was en dat deze dus problemen zou kunnen geven in een AGP 4X Moederbod (wat ik dus heb).
Meneer de verkoper lult uit z'n nek. AGP8x is backwards compatible met AGP4x borden.

Dat schaakbord effect geeft duidelijk aan dat de kaart niet lekker is, ga er maar mee terug. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
Als het een AGP fout is heb je gewoon geen beeld...

• o0SmOkE0o
  • Niet online
oeLangOetan schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:48:
Als het een AGP fout is heb je gewoon geen beeld...
Zoiets dacht ik ook al. En als hij gewoon niet compatible was, had ik er vrede mee gehad :)

Echter opstarten doet tie wel. Als beeld geeft hij echter dit :

BIOS
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/o0smoke0o/BIOS.JPG

DOS
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/o0smoke0o/DOS.JPG

WINDOWS
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/o0smoke0o/WINDOWS.JPG

Iemand enig idee wat nu precies het probleem zou kunnen zijn / wat deze fout veroorzaakt kan hebben?

Dat tie kapot is daar ga ik wel vanuit ja. Maar hoe heeft de verkoper dit voorelkaar kunnen krijgen ?

[ Voor 3% gewijzigd door o0SmOkE0o op 25-04-2005 20:31 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:45
Het lijkt op de overclock van 9500 naar 9800Pro, dan krijg je ongeveer dezelfde checkers niet zo veel maar wel aardig wat over het hele scherm.
Ik gok op geheugen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
The_Dart schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:35:
Het lijkt op de overclock van 9500 naar 9800Pro, dan krijg je ongeveer dezelfde checkers niet zo veel maar wel aardig wat over het hele scherm.
Ik gok op geheugen.
Ik denk ook geheugen. Of gewoon niet helemaal meer lekker. Warmteartifacts zijn gewoonlijk anders.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Niet de verkoper maar de fabriek of jezelf. Denk aan ESD, electro-static discharges. Omdat je altijd een statische lading bij je hebt, kun je deze door hebben gegeven aan de kaart die hierdoor beschadigd is geraakt. Een trucje hiertegen is het beetpakken van een geaard punt, zoals een verwarmingsradiator of de systeemkast, mits geaard natuurlijk.

In dit geval een geval van DOA denk ik, dead on arrival. ;)
amour021 schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:42:
[...]
Wel de verkoper want hij heeft hem tweedehands aangeschaft :P
Overheen gelezen, maar wel een DOA. :P

[ Voor 22% gewijzigd door PD2JK op 25-04-2005 20:44 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Prutz0r schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:38:
Niet de verkoper maar de fabriek of jezelf. Denk aan ESD, electro-static discharges. Omdat je altijd een statische lading bij je hebt, kun je deze door hebben gegeven aan de kaart die hierdoor beschadigd is geraakt. Een trucje hiertegen is het beetpakken van een geaard punt, zoals een verwarmingsradiator of de systeemkast, mits geaard natuurlijk.

Wel de verkoper want hij heeft hem tweedehands aangeschaft :P

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Prutz0r schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:38:

[...]

Overheen gelezen, maar wel een DOA. :P
Klopt hier heb je ook helemaal gelijk in. Maar in mijn 10 jaar van PC's bouwen heb ik hier altijd rekening mee gehouden.

Ik ontlaad mijzelf via mijn systeemkast die op een gerandaard stopcontact zit. (Natuurlijk zit de stekker MET randaarde nog in mijn voeding en in het stopcontact).
Dit is echt de allereerste keer dat ik zoiets meemaak.

Vandaar dat ik ESD (van mijn kant) eigenlijk uitsluit.

Ik heb contact opgenomen mijn de verkoper dus voor mij is het nu ook maar afwachten.

• MrLee
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-07 17:53
Ik weet niet of je de kaart nog hebt. Maar ik had dit probleem vorige week nog bij mijn Tante. Kreeg exact dezelfde schermen met ook een 9600.

Nu dacht ik kaart stuk, dus kaart in mijn systeem geplaatst, gewoon goed. Mijn simpele conclusie, dan is de TFT stuk ... mja, die was op mijn systeem ook goed. Ook icm de 9600 8)7

Heb een DVI converter gepakt en het scherm (gewoon VGA overigens) aangesloten op de DVI poort van de 9600, PC opgestart (nog steeds mismaakt beeld), PC uitgezet en wederom normaal zonder verloop op de VGA aangesloten. En het beeld was weer normaal en is nog steeds OK.

Raar maar waar, misschien was het toeval, maar zeker het proberen waard. :/
Pagina: 1