[ADSL] hoge ping onder het downloaden

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:34
^^ Het klinkt natuurlijk vrij logisch en dat is het ook, maar toch ben ik op zoek naar een oplossing.

het probleem:
Ik heb ADSL van Versatel (1600/512).
ik download vaak en veel en snel met DC++ en ondertussen probeer ik nog wel eens te multiplayeren ook.
als ik nu download met >100kb/s (en dat doe je al snel) dan schiet mijn ping in mijn multiplayer game (SoF2) omhoog van ~35 --> 300-500.

ik gebruik al een tijdje NetPeeker om te zorgen dat de upload de download niet killed en ik heb ook al geprobeerd om mijn download te limiten op ~100kb/s als ik dat doe dan blijft mijn ping normaal.

ik vind het alleen een beetje zonde als ik ook kan downloaden met 160-170kbps.

ik ben dus op zoek naar een oplossing om te kunnen downloaden met ~140 kb/s zodat ik nog ruim 20kb/s over heb voor mn multiplayer games alleen moet dan dus wel de ping laag blijven.

met netpeeker kun je dus de snelheid er afknijpen maar niet de prioriteit. is er dus een programma waarmee je kan zorgen dat de multiplayer games de hoogste prioriteit krijgen, en dus als eerst hun pakketjes verzenden en ontvangen, en de rest er achteraan komt.

oftwel hoe kan ik downloaden met ~140kb/s en tegelijk multiplayeren met een ping <60ms ?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Is waarschijnlijk niet je download maar de upload die vol staat. Je latency gaat omhoog als de upstream of downstream bandbreedte bezet is bijna volledig.

Pakketjes komen dan in de wachtrij zegmaar, vandaar de vertraging en de schommellende of verhoogde latency.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Niet DC++ en andere P2P programma's gebruiken. Het probleem is niet de snelheid, maar het aantal connecties dat ze maken. Als ik van een ftp met 240kbyte/sec download, heb ik nergens last van (ping wordt 40-70 ipv 20) maar als mijn huisgenoot gaat p2p'en wil de ping nog weleens omhoog vliegen naar 1000 - 3000!

Stel het aantal connecties dus gewoon een flink stuk lager in.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Schmiel
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-02 18:53
Probeer het eens met NetLimiter: http://www.netlimiter.com/

--BLUH--

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-02 11:42
Over netlimiter was ik niet echt tevreden. Ikzelf heb ook eens lopen zoeken naar een oplossing voor dit probleem aangezien mijn broertje nogal graag download en ik dus niet meer kan gamen.

De grap met netlimiter bij mij was dat ik hem op maximaal 40kb/sec upload had ingesteld maar hij daar dus heel vrolijk 80 kb/ 2sec van maakte. Dit resulteerde alsnog in hoge ping pieken :)

Uiteindelijk maar afspraken gemaakt dat er enkel s'nachts grote bestanden gedownload mogen worden.
Het is alleen al wel weer een tijdje geleden, dus misschien zijn de recentere versies verbeterd.

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:18
Je kan ook gewoon bij de game zelf(mits mogelijk) het aantal packets instellen. Met quake 3 kan dat bijv door cl_maxpackets * te doen in console. Je kan het aantal verbindingen dus terugbrengen, zodat ie geoptimaliseerd word voor lagere verbindingssnelheden.

Wat je dus in principe doet is gewoon je internet speed terugzetten. Je kan bijv maar max 200 download, en wil met 180 downen. Dan zet je in je game de internetsnelheid op isdn(8kb/sec) en dan kan je toch fatsoenlijk gamen met een ping van 60(had ik met isdn), soms zelf 50 of 45...

Werkte bij mij altijd perfect, weet niet of het bij jou ook werkt...

Twitch: Phyloni1

• Devion
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-01 16:02

Devion

Space for rent ;-)

Packets != Connections...

DC++ of enig ander P2P netwerk gaat snel genoeg over de 300/400 connecties (Hetgeen ook veel problemen veroorzaakt met el cheapo routers)
Pagina: 1