Toon posts:

dial on demand

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
We zijn een grote productie bedrijf die opzoek naar een netwerk oplossing. Zou dial on demand routing een oplossing voor het onderstaande probleem zijn?

Huidige situatie:

Ons bedrijf gevestigd in Amsterdam heeft een hoofdverbinding met een andere locatie, namelijk Den Haag. De verbinding gaat puur om data. Deze hoofdverbinding is een huurlijn van easynet.

Naast de hoofdverbinding hebben we ook een back-up lijn verbinding. Deze verbinding is een DSL verbinding. Hiervoor worden de Cisco Routers 831 gebruikt op beide locatie.

Gewenste situatie:

Het is wel zo dat we op dit moment door een andere bedrijf de back-up verbinding handmatig moet geactiveerd worden, als we merken dat de hoofdverbinding uitgevallen is.

We zijn opzoek naar een oplossing die zorgt dat in het geval dat de hoofdverbinding uitvalt, de back-up verbinding het werk automatisch overneemt. De Backup verbinding is 512/512 Kps.

We horen het graag terug.

Met vriendelijke groet,

Leo

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57
Wat heb je zelf al precies onderzocht voor jouw probleem, ik kan daar niets over terug vinden.

Maar het antwoord is : Het zou je probleem kunnen oplossen.

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

Er zijn genoeg applicaties die kunnen monitoren of een verbinding nog werkt.
En als een verbinding niet meer werkt, daar ook acties op kunnen nemen, zoals het inschakelen van een backup lijn.

Afhankelijk van de hoeveelheid data die heen en weer gaat, kun je ook met je netwerk routing spelen, zodat de cisco's uit zichzelf 'online' gaan zodra er via die weg data verstuurd moet worden.

bakkerl@lamp.xs4all.nl

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

code:
1
2
3
backup interface <int backup>
backup delay 5 60
backup load 90 5

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel gezocht en dial on demand routing als een oplossing gevonden. Ik weet alleen niet of dat alleen voor ISDN bedoelt. Ik heb hier een Cisco 831 en een verbinding van 512 Kbs.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn genoeg applicaties die kunnen monitoren of een verbinding nog werkt.
En als een verbinding niet meer werkt, daar ook acties op kunnen nemen, zoals het inschakelen van een backup lijn.

Afhankelijk van de hoeveelheid data die heen en weer gaat, kun je ook met je netwerk routing spelen, zodat de cisco's uit zichzelf 'online' gaan zodra er via die weg data verstuurd moet worden.

Hoi,

Zou je graag een voorbeeld applicatie willen noemen?

Verwijderd

Ik viind dit echt te mager. Ik zie niets terug van vooronderzoek of initiatief whatsoever. Neem Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door daarover.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.