Linksys router - wel of niet ingebouwde firewall gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 10:14
Ik heb gisteren een Linksys WRT54G router geplaatst.
PC 1 blijft verbonden via kabel
PC 2 werkt wireless op zolder met WUSB54G adapter.

Nu gebruik ik op PC 1 Zonealarm Pro
Op PC 2 nog niets.
In de router zit ook een firewall.
Moet ik deze firewall activeren of gewoon alleen via Zonealarm werken of misschien zelfs wel beide gebruiken?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom niet beide gebruiken? Van performance verschil op de router zul je niet veel tot niets merken als de firewall aan staat en het geeft je een extra laag bescherming.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 10:41
Mjah hoe meer hoe beter natuurlijk :) Meestal zijn die firewalls in die routers wel Ok. Er zijn verschillende sites waarmee je de veiligheid van je computer kan testen. Experimenteer hier gewoon eens mee (firewall aan/uit). Het kan imho geen kwaad om ze beiden te gebruiken!
[Edit]
Symantec Security
SygateTech
Stealthtest
Google

[ Voor 34% gewijzigd door IJnte op 25-04-2005 10:35 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:27
Beide lijkt me wat overdreven, ik heb alleen me router firewall, speedtouch 510 v4, toch?

Als je 2 firewalls gebruikt moet je alles dubbel openzetten, beetje onzinnig.
Je kan ook je router firewall uitlaten, en dan winxp firewall doen, maar die werkt niet fijn vind ik.
Je moet het zo zien: doe zelf wat jij het fijnst vind.

Twitch: Phyloni1

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 19:46
2 firewalls niet zinnig?
doe je huiswerk eens!
wel een gehoord van Did?
:defence in depht: ervoor zorgen dat je een hacker meer hindernissen geeft

[ Voor 33% gewijzigd door technopeuter op 25-04-2005 10:37 ]

diskeltische lurker

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-05 10:41
jarnotjuh schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:31:
Beide lijkt me wat overdreven, ik heb alleen me router firewall, speedtouch 510 v4, toch?

Als je 2 firewalls gebruikt moet je alles dubbel openzetten, beetje onzinnig.
Je kan ook je router firewall uitlaten, en dan winxp firewall doen, maar die werkt niet fijn vind ik.
Je moet het zo zien: doe zelf wat jij het fijnst vind.
Ik zou dan die van de router gebruiken ;) Dat is centraal en werkt prima. Kun je genoeg instellen en ook NAT enzo kan je instellen. De Winxp Firewall moet je denk ik altijd aanzetten. In SP2 is die gewoon sterk verbeterd!

Verhaaltje over DID
Betere uitleg

[ Voor 13% gewijzigd door IJnte op 25-04-2005 10:41 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 10:34

NBK

Weercam-Avatar

Je kunt het beste de firewall in je router gebruiken. Als je een server oid wil opzetten moet je toch altijd poorten openzetten in je router dus dat tegenargument vervalt. Bovendien ben je tijdens een reinstall van windows niet beschermd door de windows firewall. De firewall van windows wil wel eens corrupt raken en die in je router is daarvoor een stuk minder kwetsbaar.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:42

lier

MikroTik nerd

Firewall in de meeste routers hebben alleen een functie om verkeer van buiten naar binnen tegen te houden. Om te voorkomen dat er verkeer van binnen naar buiten gaat is het verstandig om een softwarematige firewall (zoals in Windows XP SP2) te gebruiken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

lier schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:46:
Firewall in de meeste routers hebben alleen een functie om verkeer van buiten naar binnen tegen te houden. Om te voorkomen dat er verkeer van binnen naar buiten gaat is het verstandig om een softwarematige firewall (zoals in Windows XP SP2) te gebruiken.
En daar ben ik het helemaal meer eens. Als je veilig wilt blijven altijd een softwarematige Firewall extra installeren.
Pagina: 1