Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• CooLStarr
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2022
Hallo ik zou graag internet willen hebben op een Acer 4500 laptop via de gprs van een Qtek 2020.
Ik heb algeprobeerd om het via de infraroodpoort dit wil niet, er ontbreekt software. De software hiervoor staat ook niet op de qtek cd.
Nu heb ik geprobeerd of het via de active sync wil. Ik heb de cradle aan de laptop gehangen, het werkt nog niet, heb ik iets verkeerd gedaan? Of kan dit niet werken?

Hoe kan ik dit probleem het beste aanpakken? Is het mischien verstandiger om het via bluetooth aan te pakken, of moet ik een gprs kaart kopen voor in de laptop????

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Via IR kan gewoon, je moet alleen (modem)drivers installeren.

Bluetooth lijkt me zoiezo handiger, IR moet je precies richting laptop richten.

Daarna moet je bij je (ir)modemsettings een initstring plaatsen. Voor T-Mobile is dat
+CGDCONT=1,"ip","internet"
Tenslotte maak je een inbelverbinding naar *99# (als tel.nr) en je telefoon gaat verbinding maken met het GRPS netwerk van je provider.

(Zo heb ik 't iig via bluetooth icm t-mobile/6310i aan de gang gekregen)

edit: een beetje googlen levert op:
http://www.pocketpcitalia...e/qtek2020_IRDA_Modem.asp

Wat ik daar uit begrijp is dat je geeneens modem drivers nodig hebt voor die Qtek, gewoon als standaard 33k6 installeren.

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 25-04-2005 11:56 ]