Logboek van gebelde nummers?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2025
Ik heb weer is een telefoonrekening die veel te hoog is. Er is 4 keer naar Zuid-Afrika gebeld met een kostenplaatje van 50 euro. 1,72 per min. Dit moet denk ik wel via de computer gebeurd zijn. Nu vraag ik me echter af of ik ergens kan achterhalen wie er ingebeld is, of wanneer er ingebeld is met mijn modem. Kan ik ergens een logbestand vinden?

Ik heb hier Windows XP.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als het logbestand aan stond, is het een .TXT bestand in de \Windows map, naam is iets met de modemnaam er in.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:47

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

TelefoonRekening online van KPN :)

[ Voor 5% gewijzigd door AW_Bos op 25-04-2005 18:38 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2025
Ik weet dus dat er naar afrika is gebeld, dat heb ik ook van m'n telefoonrekening.
Wil alleen zeker weten of dit via de computer is gebeurd.

Maar limoentje kan je nog iets Specifiker zijn?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom check je niet gewoon even je pc op spyware/dialers. En voortaan als je de pc niet gebruikt, even het telefoonsnoer uit de modem verwijderen.

[voor de preciese Pietjes]Ik bedoel dat de pc aanstaat maar internet niet nodig is.

[ Voor 23% gewijzigd door Noork op 25-04-2005 19:33 ]

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 15:01
Noork schreef op maandag 25 april 2005 @ 19:22:
Waarom check je niet gewoon even je pc op spyware/dialers. En voortaan als je de pc niet gebruikt, even het telefoonsnoer uit de modem verwijderen.
Ik neem aan dat je bedoelt: Als je de pc wel gebruikt, maar niet op internet hoeft te zijn, even het telefoonsnoer uit de modem verwijderen. Een pc die uit staat kan niet naar Afrika bellen...

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
Bel dat nummer anders op?

Ik neem aan dat als een PC een verbinding maakt met dat nummer dat aan de andere kant ook een PC moet staan die het opvangt, anders blijft de verbinding niet openstaan. Als je dat afrikaanse nummer belt, zou er dus een PC moeten opnemen, en moet je een leuk digitaal gesprekje kunnen maken met die PC (ruis maar eens lekker terug in de hoorn)

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Pagina: 1