[GEiL] Slecht overclockbaar?

Pagina: 1
Acties:

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 12:38
Ik heb nu al een tijdje m'n Athlon64 3000+ (1800mhz) op 2400mhz draaien met een of ander vaag geheugen van Jetram, wat me toch erg meevalt voor dat geheugen.
Maar op een gegeven moment kon ik niet verder clocken, en ik had dus het idee dat het m'n geheugen moest zijn, omdat deze niet hoger wil dan 218mhz in CPU-Z.

Dus ik dacht laat ik eens een wat beter merk kopen, ik had wat goede verhalen gehoord van GEiL geheugen, dus heb ik deze besteld en vorige week binnen gekregen.

Het gaat hier om de 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2.5
(GEiL Value Dual Channel, GE1GB3200BDC) kit ( 2,5 - 4 - 4 - 8 ).

De eerste dag had ik het geheugen erin gezet en ff geprobeerd wat te clocken, ik had alles op dezelfde instellingen laten staan zoals dat met het andere geheugen was.
Alleen heb ik natuurlijk wel de timings van het nieuwe geheugen ingesteld.

Maar met deze instellingen kwam het geheugen niet door de POST heen, dus heb ik alles helemaal terug gezet, het geheugen helemaal op auto, op DDR400 gezet en de Frequency op 230Mhz.
Hiermee kwam het geheugen OOK niet door de POST heen!! |:(

Dus nou denk ik dat het toch niet zo'n hele goede keus is geweest om dit geheugen te kopen om ermee te clocken. Afbeeldingslocatie: http://www.game-freak.demon.nl/emoticons/loser.gif
Als iemand deze domme koop zou kunnen bevestigen, dan kan ik eens gaan kijken naar een ander merk geheugen.

Nou heb ik al het een ander gezien van OCZ en G.Skill wat allebei erg goed geheugen schijnt te zijn om mee te clocken, maja, welke van de 2 moet het dan worden?

Voor OCZ had ik deze in gedachten:

pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (OCZ, OCZ4001024ELDCPE-K) € 150,74
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR Platinum Edition, CL2 (OCZ, OCZ4001024ELDCPE-K) (CL 2 - 3 - 2 - 5)
http://www.ocztechnology....200_dual_channel_platinum

Hierboven is het geheugen met EL: Enhanced Latency, of zou ik voor het clocken beter PF: Performance kunnen nemen:

pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (OCZ, OCZ4001024PFDC-K) € 140,35
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (OCZ, OCZ4001024PFDC-K) (CL 2 - 3 - 3 - 6)
http://www.ocztechnology....c_3200_rev_3_dual_channel

Het liefst wil ik namelijk niet boven de € 155,-, want als een ander merk geheugen zoals GEiL niet boven de 220mhz (memory) kan komen, dan kan ik beter me oude geheugen terug nemen...

Is het nou beter om bijvoorbeeld geheugen van PC4000 te nemen dat eigenlijk vrij weinig te clocken is, of is het beter om gewoon PC3200 te nemen dat wel heel goed te clocken is?? :?

iRacing Profiel

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:44

Piggen

Lekker bakkie

Het heet ook niet voor niets "Value Dual Channel" ;)

Dat OCZ Platinum lijkt me wel oké.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Euhm als je nou eens begint met het voltage van het geheugen te verhogen.... :?
GEiL value is juist vrij bekend (benchmarks) met overclocken en prestaties, mss heb je pech en heb je een slecht setje maar ik lees nergens dat je het voltage hebt verhoogt. ;)
Bovendien, je wilt overclocken en koopt je een VALUE setje? :X
Dat geheugen van ocz dat je aanprijst als mogelijk beter zit ook totaal niet meer in de budget klasse. :z

EDIT

Je moet ook niet zomaar je hardware in EEN keer met 30 mhz omhoog gooien.... houdt bijv stapjes van 2mhz aan. Ook kan het zijn dat je geheugen een bepaalde FSB (Hypertransportbus voor jou) niet pakt (heb ik ook gehad).

EDIT 2

Iemand was me voor :D

EDIT 3

Met pc4000 zul je niet zo snel aan de max van je geheugen komen en kun je dus 1:1 draaien.
Hoger kunnen clocken en meer prestatie omdat het geheugen 1:1 draait met de cpu.

[ Voor 40% gewijzigd door J0J0 op 25-04-2005 09:45 ]

specs

• Game-Freak
J0J0 schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:38:Euhm als je nou eens begint met het voltage van het geheugen te verhogen.... :?
GEiL value is juist vrij bekend (benchmarks) met overclocken en prestaties, mss heb je pech en heb je een slecht setje maar ik lees nergens dat je het voltage hebt verhoogt. ;)
Bovendien, je wilt overclocken en koopt je een VALUE setje? :X
Dat geheugen van ocz dat je aanprijst als mogelijk beter zit ook totaal niet meer in de budget klasse. :z
Ik moet idd de voltage nog omhoog gooien, maar ik had ff geen zin om ff op de modules te kijken welke voltage ze standaard draaien.

Maar waarom heeft GEiL dan setjes gemaakt (Value) waarmee je niet kunt overclocken, maar je dus wel dik € 115,- euro voor moet betalen? Dan zou je beter gewoon dat goedkope geheugen kunnen nemen dat ik er al in had zitten...
Ik dacht dat zit wel goed met GEiL :)

Maja, ik zal eerst dan eens het voltage wat gaan verhogen en dan eens kijken of het clocken beter gaat...
Zo niet, dan zal ik eens kijken of ik het nog terug kan sturen.
Met pc4000 zul je niet zo snel aan de max van je geheugen komen en kun je dus 1:1 draaien.
Hoger kunnen clocken en meer prestatie omdat het geheugen 1:1 draait met de cpu.
Dus dan zou je eigenlijk beter gewoon goedkoop PC4000 geheugen kunnen kopen lijkt me zo??

[ Voor 12% gewijzigd door Game-Freak op 25-04-2005 09:51 ]

iRacing Profiel

• J0J0
Ow nog iets.... mijn GEiL golden dragon pc3500 CL2 loopt ook geen 230mhz op stnd voltage dusja. ;)
Uiteraard moet je het duurdere geheugen van G skill nemen om ver over te clocken.
Niet dat het goedkopere het slecht doet ofzo, maar je hebt kans dat je teleurgestelt zult zijn.
Je kunt niet bij alles voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

draai je geheugen anders eens met een divider en kijk hoever je dan kunt komen.... als je cpu niet ver wil is het zonde om duur geheugen te kopen dat toch niet ver komt omdat je cpu niet mee kan.
Dan moet je natuurlijk ook het voltage van de cpu gaan verhogen, wat een veilige marge (wat voltage betreft) is bij de athlon 64 weet ik niet. Dat weet iemand anders die hier nog reageert vast wel.

[ Voor 87% gewijzigd door J0J0 op 25-04-2005 09:56 ]

specs

• Game-Freak
J0J0 schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:53:
Ow nog iets.... mijn GEiL golden dragon pc3500 CL2 loopt ook geen 230mhz op stnd voltage dusja. ;)
Wat zijn dan een beetje de waardes die jij nu draait met dat GEiL geheugen?
Want ik kan eigenlijk weinig vinden van mensen hier die hun waardes posten met GEiL geheugen...

iRacing Profiel

• J0J0
Ik draai nu stnd, ik heb 1:1 gedraait op 490mhz met het geheugen op 2,9 volt.
Weet alleen niet of het de cpu was die niet verder wilde of het geheugen.

specs

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Game-Freak schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:50:
[...]
Dus dan zou je eigenlijk beter gewoon goedkoop PC4000 geheugen kunnen kopen lijkt me zo??
Dan heb je iig geen problemen met je geheugen meer ;) Sneue is alleen dan pc4000 geheugen direct ook ranzig duur is..

iRacing Profiel

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Game-Freak schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:50:
[...]
Maar waarom heeft GEiL dan setjes gemaakt (Value) waarmee je niet kunt overclocken, maar je dus wel dik € 115,- euro voor moet betalen? Dan zou je beter gewoon dat goedkope geheugen kunnen nemen dat ik er al in had zitten...
Ik dacht dat zit wel goed met GEiL :)
Slimme marketing noem je dat ;)

Geil is gewoon een A-merk dat zijn naam slim gebruikt in zo'n value serie (net als corsair)
Van die series moet je vaak niet te veel verwachten en Geil verdient er lekker aan door mensen als jij die een naampje zien en denken "ooooh dat zit natuuuurlijk wel goeeed" maar willen tevens het liefst voor een dubbeltje op de 1e rang zitten :+
115 euro is trouwens niet echt skyhigh ofzo hor...

• Game-Freak
MrBarBarian schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:01:Dan heb je iig geen problemen met je geheugen meer ;) Sneue is alleen dan pc4000 geheugen direct ook ranzig duur is..
Hier heb ik al ff naar zitten zoeken, maar je hebt al PC4000 voor € 155,- euro...

pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC4000 DDR, CAS2.5, GEIL Ultra SeriesDC
512MB x 2 (1GB) PC4000 DDR, CAS2.5, GEIL Ultra SeriesDC

Maar elke keer als ik reboots krijg in windows, dan krijg ik BSOD met daarop iets van: NOT_EQUAL of zoiets, dit is voor zover ik weet van het geheugen dat het niet meer aankan.
Maar wat voor 'iets' krijg je als je processor het niet meer aankan?? (vastlopers ofzo?)

[ Voor 47% gewijzigd door Game-Freak op 25-04-2005 10:06 ]

iRacing Profiel

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 21:22
J0J0 schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:57:
Ik draai nu stnd, ik heb 1:1 gedraait op 490mhz met het geheugen op 2,9 volt.
Weet alleen niet of het de cpu was die niet verder wilde of het geheugen.
490 : 2 = 245
Om verwarring te voorkomen.

Het eerste dat ik met mijn GeiL value select deed was de timings veranderen naar 2.2.2.5 voor de snelheid en dat loopt standaard perfect. Ik merk ook dat ik in benchmarks beter presteer als gelijkwaardige systemen. Ik zal nog even voor je kijken hoever mijn geheugen wil.

• harry64
Game-Freak schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:03:
[...]

Hier heb ik al ff naar zitten zoeken, maar je hebt al PC4000 voor € 155,- euro...

pricewatch: 512MB x 2 (1GB) PC4000 DDR, CAS2.5, GEIL Ultra SeriesDC
512MB x 2 (1GB) PC4000 DDR, CAS2.5, GEIL Ultra SeriesDC

Maar elke keer als ik reboots krijg in windows, dan krijg ik BSOD met daarop iets van: NOT_EQUAL of zoiets, dit is voor zover ik weet van het geheugen dat het niet meer aankan.
Maar wat voor 'iets' krijg je als je processor het niet meer aankan?? (vastlopers ofzo?)
Die zou ik ff door de search gooien :)
[rml][ xp] NTFS probleem, install xp lukt niet meer[/rml]?
Daar zal je wewl wat info vinden.

• Game-Freak
Ik heb toevallig gister een melding tijdens het clocken gehad dat tijdens het opstarten van XP, dat je dan een zwart scherm kijgt met dan 1 regel waarin staat dat Windows een bestand niet kan vinden en dat je deze opnieuw moet installeren...
Daarna had ik alles weer terug geclockt en toen was alles weer goed... :)

iRacing Profiel

• harry64
Game-Freak schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:11:
Ik heb toevallig gister een melding tijdens het clocken gehad dat tijdens het opstarten van XP, dat je dan een zwart scherm kijgt met dan 1 regel waarin staat dat Windows een bestand niet kan vinden en dat je deze opnieuw moet installeren...
Daarna had ik alles weer terug geclockt en toen was alles weer goed... :)
Download een Memtest86 meuktracker: Memtest86+ 1.50 en test daarmee je geheugen op verschillende snelheden. Ik heb het ook eens gehad met een nieuw setje Twinmos dat op stockspeed al fouten maakte :(

• J0J0
Euhm harry... hoezo verwarring voorkomen???
Ik heb daar toch mhz gezet en niet fsb oid. De TS weet ook wel dat het 490 is omdat het double data rate geheugen is neem ik aan.
Die melding van dat missend bestand krijg je als je te ver clocked (instabiel) en vaak zo probeert te booten. Op de een of andere manier lukt het dan een cruciaal bestand te beschadigen. NTDLR oid...
Ik had daar ook een oplossing voor eens kijken....
Mij lukte het een keer ook wel xp weer gewoon te starten door stnd settings te kiezen maar vaker is het me gebeurd dat dat niet meer wil :P

EDIT

Met de repair console van xp (booten met dat cdtje) dit ingeven...

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\

[ Voor 29% gewijzigd door J0J0 op 25-04-2005 10:31 ]

specs

• harry64
J0J0 schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:23:
Euhm harry... hoezo verwarring voorkomen???
Ik heb daar toch mhz gezet en niet fsb oid. De TS weet ook wel dat het 490 is omdat het double data rate geheugen is neem ik aan.
Die melding van dat missend bestand krijg je als je te ver clocked (instabiel) en vaak zo probeert te booten. Op de een of andere manier lukt het dan een cruciaal bestand te beschadigen. NTDLR oid...
Ik had daar ook een oplossing voor eens kijken....
Mij lukte het een keer ook wel xp weer gewoon te starten door stnd settings te kiezen maar vaker is het me gebeurd dat dat niet meer wil :P

EDIT

Met de repair console van xp (booten met dat cdtje) dit ingeven...

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\
Omdat iedereen de snelheden enkel opgaf en jij de enige was die ze dubbel gaf (wat niet echt gebruikelijk is).

• Game-Freak
Jongens, om even verwarring te voorkomen... :)
Ik weet dat ik 490Mhz door 2 moet delen en dat J0J0 z'n geheugen dus op 245Mhz loopt...

@J0J0: Bedankt voor die repair console, mocht het fout gaan, dan kan ik dat gebruiken..!!

iRacing Profiel

• harry64
Game-Freak schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:53:
Jongens, om even verwarring te voorkomen... :)
Ik weet dat ik 490Mhz door 2 moet delen en dat J0J0 z'n geheugen dus op 245Mhz loopt...

@J0J0: Bedankt voor die repair console, mocht het fout gaan, dan kan ik dat gebruiken..!!
offtopic:
Is dat jouw auto game-freak?

• Game-Freak
harry64 schreef op maandag 25 april 2005 @ 11:01:
offtopic:
Is dat jouw auto game-freak?

Maar om weer ff ontopic te komen... (ik zou het zonde vinden als ie gesloten wordt...)

Op welke voltage heb jij je GEiL Value dan gezet??

Ik heb uit een ander topic een reactie gevonden van iemand die ook Value geheugen heeft:
Verwijderd in "GEIL geheugen"
Ik heb een dual setje (GeiL value 2 x 256Mb, blauwe heatspreaders)
Bij mij doen ze clock 2-3-2-8 @ 2,65V
Op 2,85V doen ze 2-3-2-8 op 230Mhz
En met die voltage verhoging zie je dus echt verschil, en hij draait em zelfs op CAS2 :|

[ Voor 36% gewijzigd door Game-Freak op 25-04-2005 11:23 ]

iRacing Profiel

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12

Bever!

3

verhoog je voltage dan :)

• harry64
Ik draai ze ook op CAS 2 en nergens problemen mee, en aangezien ik nog niet de intensie heb om te overklokken heb ik ze dus nog niet echt op een hogere snelheid of op een hoger voltage getest.

Je zou kunnen proberen je voltage te verhogen en dan te kijken of je geheugen wel goed loopt (doormiddel van benchmarks en/of memtest.

Net even nagekeken, ik heb geen value select maar een setje uit de ultra series.

offtopic:
en nu ben ik weg scheurtje in het voorruit van me golf :(, wel verzekerd gelukkig :)

[ Voor 10% gewijzigd door harry64 op 25-04-2005 12:44 ]

• Game-Freak
Zo, ik ben weer ff aan de slag gegaan thuis...

Ben ff helemaal opnieuw begonnen, ik heb van het geheugen alle timings van het geheugen handmatig ingesteld in het BIOS: 2.5-4-4-8
DDR Frequentie = 333Mhz
HyperTransport: 4x

Ik begon met het geheugen op een voltage van 2.70v, dit ging tot de 2390Mhz goed, toen gaf memtest86+ een heleboel errors.
Daarna heb ik het geheugen op 2.80v gezet, en nu draait het stabiel op 2408Mhz.

Dit is de stand op het moment:

http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=14159

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/14159.png

Ik zal eens even gaan kijken hoe hoog ik het red met 2.80v...

[ Voor 4% gewijzigd door Game-Freak op 25-04-2005 18:16 ]

iRacing Profiel

• Game-Freak
Ik heb het geheugen op 2.80v gelaten, maar het wil niet hoger dan 220Mhz.

Heeft iemand misschien nog tips om m'n geheugen hoger te laten draaien??
Want als dit niet hoger gaat lukken, dan stuur ik het geheugen nog binnen 8 dagen terug...

Afbeeldingslocatie: http://www.game-freak.demon.nl/GEiL/IMG_0530-S.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.game-freak.demon.nl/GEiL/IMG_0531-S.gif
.

iRacing Profiel

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:56

OcGuru

Giulietta Qv

Game-Freak schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:32:
Ik heb het geheugen op 2.80v gelaten, maar het wil niet hoger dan 220Mhz.

Heeft iemand misschien nog tips om m'n geheugen hoger te laten draaien??
Want als dit niet hoger gaat lukken, dan stuur ik het geheugen nog binnen 8 dagen terug...

[afbeelding]

[afbeelding]
.
Zet die 1T eens op 2 :)

Bl44t

• Dekaasboer
  • Laatst online: 11:53
Ja, wat betekend dat 1T toch? Dat van mij loopt ook op 1T maar geen id wat het betekend.

*EDIT*
CMD rate. Het aantal kloktikken tussen de Chip-Select (CS) en de Bank-Select (BS). De waarde kan op 1T of 2T in worden gesteld (mits de juiste chipset en BIOS). 1T is sneller. Hoe minder chiprijen aanwezig zijn hoe makkelijker 1T ingesteld kan worden.

[ Voor 37% gewijzigd door Dekaasboer op 25-04-2005 21:14 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Game-Freak
Ok, ik heb deze op 2T gezet, nu geeft MemTest na 12 passes geen errors, maar toen ik hem ff ging stressen met een DVD (4,5Gb) inpakken met WinRar en nog ff wat andere dingen tegelijk, toen kreeg ik spontane reboot, kheb alleen de melding niet kunnen lezen...

Dit geheugen moet toch wel over de 220Mhz te krijgen zijn? |:(
.

iRacing Profiel

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:56

OcGuru

Giulietta Qv

Game-Freak schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:17:
[...]
Ok, ik heb deze op 2T gezet, nu geeft MemTest na 12 passes geen errors, maar toen ik hem ff ging stressen met een DVD (4,5Gb) inpakken met WinRar en nog ff wat andere dingen tegelijk, toen kreeg ik spontane reboot, kheb alleen de melding niet kunnen lezen...

Dit geheugen moet toch wel over de 220Mhz te krijgen zijn? |:(
.
Configuratie scherm >> Prestaties en onderhoud >> Systeem >> Geadvanceerd >> Opstart en Herstellingen instellingen >> Systeem fouten >> De computer automatisch opnieuw opstarten uitvinken.

Nu boot die niet meer gelijk als je een bsod krijgt. Misschien handig dat je kan zien waar de fout code in zit. Misschien is het wel je cpu die tegenwerkt ofzo ;)

Bl44t

• Game-Freak
Seagate schreef op maandag 25 april 2005 @ 23:48:
[...]

Configuratie scherm >> Prestaties en onderhoud >> Systeem >> Geadvanceerd >> Opstart en Herstellingen instellingen >> Systeem fouten >> De computer automatisch opnieuw opstarten uitvinken.

Nu boot die niet meer gelijk als je een bsod krijgt. Misschien handig dat je kan zien waar de fout code in zit. Misschien is het wel je cpu die tegenwerkt ofzo ;)
Kijk dat is chill, daar heb ik ook al een hele tijd naar zitten zoeken 8)7

Als het nou toch aan me geheugen ligt, moet ik dan het voltage verhogen naar 2.90v of word dat weer een beetje te veel voor het goede?
Want anders stuur ik het morgen terug en koop ik die OCZ...

[Edit] Ik heb de HTT verhoogt naar 272, maar me geheugen op DDR266 gezet, dus het geheugen liep onder de 180Mhz, en in Windows crashed het weer...
Weer te maken met "IRQ_not_less_or_equal"...

Zou het dan m'n CPU zijn die het niet meer trekt??

[ Voor 27% gewijzigd door Game-Freak op 26-04-2005 00:24 ]

iRacing Profiel

• J0J0
Lijkt me wel ja... volgens mij draai je nog stnd voltage op je cpu : :?

Als je geheugen onder de specs loopt en dan je pc nog vast loopt lijkt het mij nogal duidelijk.

[ Voor 45% gewijzigd door J0J0 op 29-04-2005 17:59 ]

specs

• xeroamd
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik had een heel stuk gelezen over dat ram op xtremesystems.org. En mits het het juiste voltage kreeg waas het juist enorm GOED ocbaar voor zn geld.

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:57
volgens de review van 3dgameman.com zou dit geheugen 255Mhz moeten kunnen halen. Zouden die dan zo'n super setje hebben gekregen?

Verwijderd

Ik heb dit geheugen op standaard voltage en standaard fsb op 2-3-3-4 lopen, ga binnenkort ff verder overclocken, heb nu een nf7 :)
Lijkt mij niet slecht overclockbaar iig

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-02 19:51
ik zou ff proberen om de vcore iets hoger te zetten en kijken of dan je geheugen nog iets hoger wil.Maar als je dan weer een bsod krijgt, zou ik ook is kijken ook is kijken naar je voeding want een topower 370 watt zegt mijn niet veel dat topower dan. (als dat het merk is?)

of de multiplier naar 8x zetten en kijken hoever je je geheugen kunt overklocken en als ie niet weel verder wil dan zal het aan het geheugen liggen en dan trekt je voeding het denk ik wel.

Was bij mijn ook de voeding dat het niet meer trok toen nieuwe gekocht de thermaltake silent purepower 480 watt butterfly edition.Nou de silent laat er maar af want bij de specs staat op z'n laagste toerental 17dB(A)1300trpm en dat draait ie ook maar dat is echt geen 17db(A) want mijn voeding komt overall boven uit maar de waardes die die geeft zijn wel goed en stabiel.

[ Voor 16% gewijzigd door Jazekerrrrr op 17-08-2005 19:58 ]

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb ook GEiL Value Ram (PC3200), maar dan een chineese versie (met silveren heatsink), het is standard 3-4-4-8 @2.7v.

Ik heb het kunnen stabiel overclocken naar 2.5-3-3-7-1T @225MHZ @2.7v met AMD Athlon 64 3500+ Newcastle @1.5v (standard) en MSI K8N Neo2 mobo. bios v1.8 . Maar als je hoger wilt oc moet je toch Cool n't quite uitzetten.

Goedkope GeiL geheugen is minder goed overclockbaar met AMD A64, maar wel heel goed met Intel P4.

Hope for the best, prepare for the worst...

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Geil Value Bleu is gewoon vaak winbond UTT en doet het met een beetje geluk heel goed onder volts...
Pagina: 1