Invoer In Database

Pagina: 1
Acties:

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Beste mensen van Tweakers,

Ik ben op dit moment bezig met een database project voor school, nou moet ik ervoor zorgen dat bij een bepaald rapport een invoerscherm moet komen waarbij je bijvoorbeeld de datum en naam kan veranderen van een klant, zodat dit niet elke keer apart in het ontwerpfase moet worden ingevoerd. Heeft iemand een tip waarmee ik daarmee beetje in de richting kan werken, of een goede website waar die informatie kan staan?

Heb op google gezocht maar kon er niet echt wijs uit maken.

Alvast Bedankt! _/-\o_

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-07 21:12
mmmm...welke database heb je het over ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

• MrCaleb
hehe..Access :) Sorry hehe lol

Access Database

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Er moet een invoerscherm komen bij een rapport? Ik snap er geen hout van, leg eens wat meer uit. Normaal gesproken heb je een invoerscherm gebaseerd op een tabel en een rapport dat gegenereerd wordt op basis van die tabel.

• MrCaleb
Okay het zit zo:

Alles is inprincipe al aangemaakt, je hebt je tabellen, formulieren etc etc. Alleen zijn er rapporten om uit te printen, zoals Offertes en andere informatie. Nou moet voor elke nieuwe offerte die eraan gemaakt word een rapport zijn, alleen het probleem is dat als je dit rapport gebruikt moet je in de ontwerpfase hiervan de benamingen veranderen zoals: Voorletten, achternaam, datum etc.
Nou is mij vraag of het mogelijk is dat als je dat rapport opstart..er een invoerbox verschijnt waarin staat van: Vletter, Achternaam etc..

Dus in de zin van als je het daar invult hij automatisch in het rapport die wijzigingen aanbrengt en je niet steeds opnieuw het ontwerpfase hoeft te openen om die bepaalde benamingen te veranderen.
Is het zowiezo mogelijk? of gaat het bijvoorbeeld via een Query of iets anders?

Misschien is het een hele stomme vraag hoor...zit er gewoon ff mee in de knoop :)

Verwijderd

MrCaleb schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:30:
Okay het zit zo:

Alles is inprincipe al aangemaakt, je hebt je tabellen, formulieren etc etc. Alleen zijn er rapporten om uit te printen, zoals Offertes en andere informatie. Nou moet voor elke nieuwe offerte die eraan gemaakt word een rapport zijn, alleen het probleem is dat als je dit rapport gebruikt moet je in de ontwerpfase hiervan de benamingen veranderen zoals: Voorletten, achternaam, datum etc.
Nou is mij vraag of het mogelijk is dat als je dat rapport opstart..er een invoerbox verschijnt waarin staat van: Vletter, Achternaam etc..

Dus in de zin van als je het daar invult hij automatisch in het rapport die wijzigingen aanbrengt en je niet steeds opnieuw het ontwerpfase hoeft te openen om die bepaalde benamingen te veranderen.
Is het zowiezo mogelijk? of gaat het bijvoorbeeld via een Query of iets anders?

Misschien is het een hele stomme vraag hoor...zit er gewoon ff mee in de knoop :)
Misschien kan je toch beter je leraar vragen...
Maar natuurlijk is het mogelijk om variabele persoonsgegevens automatisch af te laten drukken op een rapport. Bijvoorbeeld automatisch als er maar 1 contactpersoon voor het factuuradres bekend is, en middels een pop-up kiesbox wanneer er meerdere contactpersonen op dat adres bekend zijn... Noem maar op er is een groot aantal mogelijkheden.... Maar deze slimheidjes zul je wel zelf moeten inbakken... je leraar weet waarschijnlijk wel welke van de mogelijkheden hij graag ziet voor deze proef...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 10:35 ]

• MrCaleb
Jah goed idee, beetje vaag om uit te leggen ook :)
Ik zoek nog even verder.
Alvast bedankt in ieder geval!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Je kunt je rapport dan het beste baseren op een query ipv een tabel. Als je een parameter query maakt, kun je aangeven dat er op het moment zelf nog invoer moet komen. Of dit de mooiste methode is, zou je je inderdaad nog even moeten afvragen. Ik neem aan dat er in de database bij de offerte ook wel een koppeling is met de klantgegevens, die in principe dan gewoon via een query automatisch in te voegen zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Millennyum op 25-04-2005 12:35 ]

Pagina: 1