Toon posts:

Bose Acoustimass 5 en andere Bass problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 637 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

In verschillende topics zie ik acoustimass speakers en de te veel Bass perikelen

Nu is mijn vraag, wie hadden er problemen, en waaar mee hebben jullie het opgelost?

Ik heb een betonnen ondervloer, maar ik denk bij mij de problemen ziojn, dat ik gips plafond heb, en daarboven een houten vloer. Mijn vader had er vroeger ook 2 dagen een setje staan, en had ook het bass probleem.

Ook heb ik in topics gezien dat je de basspeaker niet in een hoek mag zetten, dat dat ook veel scheelt.
Dus graag ideeen, hoe ik mijn acoustimass 5 series 3 goed kan laten klinken, zonder die na trillende zware bass.
Ik heb op mijn versteker de bass al een stuk terug moeten draaien, dus.

gr Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:37

lier

MikroTik nerd

Er zijn een aantal dingen die je kan doen.

Als uitgangspunt: plaats de subwoofer op je luisterplek, zet hem aan en ga in de kamer luisteren waar je een goede basweergave het. Als je vervolgens hier de subwoofer plaatst, dan heb je een goede basweergave op je luisterplek.

Wordt die natrillende bas veroorzaakt door voorwerpen in de kamer die meetrillen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

De bass wordt niet veroorzaakt door voorwepen in de kamer. Ik heb het idee dat het door de acoustiek van de kamer bepaalt wordt,. Daaarom zou de basspekaer, misschien wel in het midden van de kamer geplaatst moeten worden

ervaringen dus gevraagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Gewoon net zolang zeulen met dat ding tot het goed is. Meer ervaring kunnen ook wij je niet geven, omdat iedere kamer anders is. Daarnaast is het dreunen ook wel een probleem van de unit zelf...

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 25-04-2005 10:19 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Een sok of iets dergelijks in de baspoort wil ook nog wel eens helpen.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:15
1 Tip een acoustimass setje daarvan moet je de bas module altijd ergens midden in de kamer plaatsen...

In ieder geval zo klinkt hij het best vind ik.... :)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:47

GaMeOvEr

Is een hork.

Plaats de basspeaker op je luisterpositie (of grofweg daar in de buurt) en ga dan rondkruipen door de kamer waar de bass het beste is. Daar moet je dan vervolgens je sub neerzetten.

Eigenschap van die Acoustimass dingen is sowieso dat ze erg "boemperig" zijn omdat ze zo hoog afgefilterd zijn. Expirimenteer maar eens met het dichtfrotten van de baspoort met verschillende dingen, zoals een sok, of schuimrubber etc. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De bose-set van mn ouders heeft juist een gebrek aan bass, die staat linksvoor in de kamer tegen houten planken - tussenruimte 30cm met isolatie - baksteen. Baspoort staat naar rechts gericht, verder geen obstakels, aan de linkerkant ook geen obstakels (kamer heeft daar geen hoek).
Pagina: 1