Toon posts:

VoIP niet gekoppeld aan ISP.

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een VoIP-aanbieder waarmee ik met een Draytek VoIP router kan bellen.

Ik heb al een rondje gezocht, Solcon bied dat niet helemaal aan, kan alleen via een ADSL verbinding en met een router die zij aanbieden. Kabelaars hebben hier dus niets aan.

Ik wil gewoon via een Draytek 2900V o.i.d. via een VoIP aanbieder naar normale nummers kunnen bellen.

Iemand idee welke aanbieders er zijn die dat kunnen ?

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:27
Mits die router het SIP-protocol ondersteund denk ik dat er redelijk wat aanbieders zijn hoor... Neem eens contact op met BudgetPhoneCompany (www.talkin2ya.nl)

Oke, even gekeken wat voor apparaat het is... Ondersteund SIP, dus dat ik geen probleem. Alleen zul je hem wel zelf moeten configureren enzo... Maar waardoor wil je bellen dan eigenlijk? Kun je gewoon een analoge telefoon aansluiten hierop? Of wat moet ik me erbij voorstellen?

[ Voor 47% gewijzigd door Paultje3181 op 25-04-2005 10:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja....op die Draytek's kan je je gewone telefoon aansluiten.

Als een ander ook zo'n router heeft, kan je gewoon het IP-nummer draaien en dan heb je een directe VoIP verbinding.

Als je bijvoorbeeld de 2200V neemt, die heeft zelfs een doorlus (loopthrough) naar je vaste net.

Als je via VoIP wilt belllen kan je gewoon het nummer draaien, wil je via het vaste net bellen moet je eerst #0 draaien en dan het telefoonnummer.

Maar zoek dus nu zo'n VoIP aanbieder zodat je ook naar vaste nummers via VoIP kan bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net ff op talking2ya.nl gekeken........zoiets dus, maar kan bij hun alleen met de door hun aangeboden hardware....en dat wil ik niet........kost weer € 100,- extra,.

FF update ...... kan dus wel met de Draytek's :)

http://www.talkin2ya.nl/faq.php

Zijn zij de enige aanbieder ?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 10:32 ]

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-02 16:52
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:27:
Heb net ff op talking2ya.nl gekeken........zoiets dus, maar kan bij hun alleen met de door hun aangeboden hardware....en dat wil ik niet........kost weer € 100,- extra,.

We hebben bij Tweak (TweakDSL/TweakNews) een VoIP gateway staan. Er is nog geen produktlancering, maar ik bel al vanaf januari 2005 met een Draytek 2900VG en het werkt super.

Zoals het er nu naar uit ziet, komen er twee produkten; een los telefoonnummer en een belbundel met 300 belminuten nationaal voor vaste nummers voor 9.95 p/m

Heb je meer vragen, mail even de helpdesk, info@tweakdsl.nl; niet iedereen zal de vraag kunnen beantwoorden, maar hopelijk wordt'ie intern naar de juiste personen doorgezet.

Een nummer kan ik zo voor je aanmaken (020 regio).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:27:

Ik ben inmiddels ook in het bezit van een account bij Talkin2Ya (Prepaid).
Alleen krijg ik tot opheden geen verbinding met hun SIP server.

Ik gebruik een Draytek Vigor 2600Vg,
Wellicht dat er iets mis is met mijn instellingen?
Afbeeldingslocatie: http://www.ictsupport.biz/external/jorge/budgetphone_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ictsupport.biz/external/jorge/budgetphone_2.jpg
--

Ik heb voorals nog geen reactie van TweakDSL op mijn e-mail gehad, Deze e-mail ging over het gebruikmaken van hun SIP server.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst moet je er wel voor zorgen dat je nieuwste firmware gebruikt.
Er is pas een update geweest voor VOIP.

Volgens mij heb je wel alles goed ingevuld, heb je ook het juiste protocol ingesteld ?

Ik heb dan wel de 2200VG, maar bij mij werkt het perfect, hier ff mijn instellingen :

Afbeeldingslocatie: http://internetserver.tweakdsl.nl/images/voip1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://internetserver.tweakdsl.nl/images/voip2.jpg

Verwijderd

Over het downloaden van de meeste recente firmware stond inderdaad het volgende in de FAQ van Talkin2Ya.nl:

"Ik heb een Draytek Vigor router met voip opties, kan ik gebruiken met een Budgetphone/Talkin2Ya account ?

Ja, het kan alleen nodig zijn dat u de firmware van de router moet upgraden. In de oude versie van de firmware werd onvoldoende ondersteuning geboden voor onze VOIP diensten, medio februari 2005 is een nieuwe versie van de firmware uitgebracht die feilloos werkt met onze accounts. Indien u een oude versie heeft van de firmware, kijk op de site van draytek."

Helaas, heb ik wel de meeste recente firmware voor mijn router.
Versie 2.5.5.1, deze dateerd van december 2004.

Ik zal Xpertdata mailen over hoe het nu verder moet :*)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Ghandi schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:25:
[...]

We hebben bij Tweak (TweakDSL/TweakNews) een VoIP gateway staan. Er is nog geen produktlancering, maar ik bel al vanaf januari 2005 met een Draytek 2900VG en het werkt super.

Zoals het er nu naar uit ziet, komen er twee produkten; een los telefoonnummer en een belbundel met 300 belminuten nationaal voor vaste nummers voor 9.95 p/m

Heb je meer vragen, mail even de helpdesk, info@tweakdsl.nl; niet iedereen zal de vraag kunnen beantwoorden, maar hopelijk wordt'ie intern naar de juiste personen doorgezet.

Een nummer kan ik zo voor je aanmaken (020 regio).
offtopic:
Ik heb ~ 2 weken terug al een e-mailtje gestuurd naar tweaknews over een paar foutjes op de website
resultaat: geen enkele reactie, en de fouten staan er nog gewoon.

Ik zal er echter nog een e-mailtje aan wagen om informatie over VoIP te verkrijgen. Klinkt interessant.

Heeft iemand de tarieven naar vaste cq niet-internetnummers van Talkin2ya gevonden?

[ Voor 11% gewijzigd door r0b op 16-05-2005 02:18 ]

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-02 22:18

Floor-is

5.2

r0b schreef op maandag 16 mei 2005 @ 02:12:
[...]

offtopic:
Ik heb ~ 2 weken terug al een e-mailtje gestuurd naar tweaknews over een paar foutjes op de website
resultaat: geen enkele reactie, en de fouten staan er nog gewoon.
Stuur even een mail naar mij dan: floris apenstaart cambrium puntje nl .. Ik zal er dinsdag naar kijken, wellicht eerder ook. Het blijkt overigens dat een aantal fouten die ik in de afgelopen periode heb aangepakt weer terug zijn gezet op een bepaald moment; ik heb niet alles weer gefikst denk ik.
Ik zal er echter nog een e-mailtje aan wagen om informatie over VoIP te verkrijgen. Klinkt interessant.
Stuur die dan ook maar naar mij, ik drop het bij de juiste persoon :)

Bericht hierboven

• r0b

r0b

Floris schreef op maandag 16 mei 2005 @ 02:30:
[...]

Stuur even een mail naar mij dan: floris apenstaart cambrium puntje nl .. Ik zal er dinsdag naar kijken, wellicht eerder ook. Het blijkt overigens dat een aantal fouten die ik in de afgelopen periode heb aangepakt weer terug zijn gezet op een bepaald moment; ik heb niet alles weer gefikst denk ik.

[...]

Stuur die dan ook maar naar mij, ik drop het bij de juiste persoon :)
You've got mail.
Het TweakNews gedeelte gaat over een paar (kleine) spelfoutjes, maar ik wou jullie er toch even op attenderen. :)

Voor anderen: ik heb Floris even een mailtje gestuurd met vragen over o.a:
- Beltarieven (inter)nationaal
- Nummerportering
- Of een KPN BelBudget/BelBasis noodzakelijk is
- Prepaid of postpaid
- TweakDSL abo noodzakelijk?

Een aantal vragen vermoed ik al een antwoord op te hebben, maar het is toch fijn om het bevestigd te krijgen. :)
Zodra ik antwoord heb, post ik het hiet wel (ik neem aan dat dit geen probleem is, Floris/Ghandi?)

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op maandag 16 mei 2005 @ 02:12:
[...]
Heeft iemand de tarieven naar vaste cq niet-internetnummers van Talkin2ya gevonden?
Afbeeldingslocatie: http://internetserver.tweakdsl.nl/images/tarieven.JPG

• r0b

r0b

Ah kijk, die had ik dus nog niet gevonden. Bedankt! :)
Zal toch even moeten mailen voor de internationale tarieven zie ik.
*slingert Outlook weer aan*

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
r0b schreef op maandag 16 mei 2005 @ 02:44:
[...]

- Of een KPN BelBudget/BelBasis noodzakelijk is
Wat heeft dat er mee te maken :?

VoIP heb je een IP verbinding voor nodig, niets meer en niets minder. Of je KPNBelbudget of BelBasis moet hebben of behouden bij jou DSL aanbieder zou ik daar even navraag naar doen. (bij KPN-DSL wel (nogsteeds) en bij overige telco's kan je het opzeggen, je krijgt dan alleen 9.50 p/m toeslag (belbudget behouden kost evenweinig).

De vraag is dus ook of je nummerportering wenst. Nummerportering weg bij KPN heft automatisch je telefonie abonnement op. En een weg terug is er niet (dan komt telfonie naast je DSL op een ander aderpaar).

Als je je nummer porteert bij KPN-DSL weet ik niet wat ze doen eigenlijk. KPN-DSL kan niet zonder linesharing, en nummer uit laten porteren heft je telefonie op en zo misschien ook je DSL.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 16-05-2005 09:51 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• r0b

r0b

bjck schreef op maandag 16 mei 2005 @ 09:50:
[...]

Wat heeft dat er mee te maken :?

VoIP heb je een IP verbinding voor nodig, niets meer en niets minder. Of je KPNBelbudget of BelBasis moet hebben of behouden bij jou DSL aanbieder zou ik daar even navraag naar doen. (bij KPN-DSL wel (nogsteeds) en bij overige telco's kan je het opzeggen, je krijgt dan alleen 9.50 p/m toeslag (belbudget behouden kost evenweinig).
Hm, je hebt gelijk, foutje.

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op maandag 16 mei 2005 @ 09:41:
[...]

Ah kijk, die had ik dus nog niet gevonden. Bedankt! :)
Zal toch even moeten mailen voor de internationale tarieven zie ik.
*slingert Outlook weer aan*
Nee...dat hoeft niet : http://www.talkin2ya.nl/tarieven.php

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 02:06:
Over het downloaden van de meeste recente firmware stond inderdaad het volgende in de FAQ van Talkin2Ya.nl:

"Ik heb een Draytek Vigor router met voip opties, kan ik gebruiken met een Budgetphone/Talkin2Ya account ?

Ja, het kan alleen nodig zijn dat u de firmware van de router moet upgraden. In de oude versie van de firmware werd onvoldoende ondersteuning geboden voor onze VOIP diensten, medio februari 2005 is een nieuwe versie van de firmware uitgebracht die feilloos werkt met onze accounts. Indien u een oude versie heeft van de firmware, kijk op de site van draytek."

Helaas, heb ik wel de meeste recente firmware voor mijn router.
Versie 2.5.5.1, deze dateerd van december 2004.

Ik zal Xpertdata mailen over hoe het nu verder moet :*)
Heb je trouwens al geprobeerd om bij Registrar - sip.budgetphone.nl - in te vullen ?

Verwijderd

Heb je trouwens al geprobeerd om bij Registrar - sip.budgetphone.nl - in te vullen ?
Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, ik heb zojuist contact gehad met Xpertdata.
Voor mijn Draytek 2600Vg is er inderdaad een nieuwe firmware,
alleen is deze nog niet openbaar gemaakt. Toch sturen ze me deze nieuwe firmware per e-mail _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 13:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:04:
[...]

Dat heb ik inderdaad al geprobeerd, ik heb zojuist contact gehad met Xpertdata.
Voor mijn Draytek 2600Vg is er inderdaad een nieuwe firmware,
alleen is deze nog niet openbaar gemaakt. Toch sturen ze me deze nieuwe firmware per e-mail _/-\o_
Ik zie het, op de nederlandse site hebben ze alleen versie 2.5.5.1 staan.

Op de internationale site hebben ze sinds 14 januari 2005 al de 2.5.5.3

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je kunt ook een abbo nemen bij Pilmo, heeft een maat van me gedaan.. Daar krijg je een kant-en-klaar doosje, maar als je snifft zie je zo de SIP settings langkomen.. Heb je wel geen support meer, maar het werkt ook, standaard SIP..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:12:
[...]

Ik zie het, op de nederlandse site hebben ze alleen versie 2.5.5.1 staan.

Op de internationale site hebben ze sinds 14 januari 2005 al de 2.5.5.3
Ik heb vandaag van Xpertdata de firmware 2.5.5.4pxy2 ontvangen.
Het is nu wel mogelijk om gebeld te worden...Maar nu komt het :/

Ik kan niet bellen! met m'n prepaid tegoed en nummer is alles in orde.

----

Het probleem blijkt hem in de nieuwe (beta) firmware te zitten.
Als je wilt bellen naar het vaste net dan moet je het nummer afsluiten met een "#"

Nu kan ik bellen en gebeld worden!
Dit is slechts een bug, en zal in de final firmware opgelost zijn.

Vandaag heb ik tevens mijn VOIP test account van TweakDSL ontvangen :*)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 22:51 . Reden: Wijzeging ]

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:20
En hoe bevalt het bellen met Talkin2ya?

IS het de zelfde kwaliteit als met de KPN en geen echo's etc?

Verwijderd

Topicstarter
Mij bevalt het prima ..... heb laats nog een half uur naar Tsjechië gebelt, prima kwaliteit.......ik gebruik het als tweede lijn naast mijn VoDSL (kunnen we met z'n tweeën bellen).

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:09
@Ghandi / Floris. Wordt het bij TweakDSL ook mogelijk een nummer uit je regio te krijgen? Via budgetphone kan dat dus wel...

Nog iets, 9,95 vind ik vrij duur voor enkel 300 minuten bellen, bij de concurrentie is dat onbeperkt... Komt daar ook een abo mee?

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:27
GizmoCat: je moet je nummer ff weghalen uit je post, anders vrees ik dat mensen je gaan spammen...

Misschien trouwens wel gezellig, zo leer je nog eens mensen kennen :P En het is toch gratis :D

Verwijderd

Topicstarter
Paultje3181 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 15:40:
GizmoCat: je moet je nummer ff weghalen uit je post, anders vrees ik dat mensen je gaan spammen...

Misschien trouwens wel gezellig, zo leer je nog eens mensen kennen :P En het is toch gratis :D
:D

Bedankt voor je opmerking.....maar wees niet bang......ik zit al héééél lang op internet.

Nummer is Fake.....maar wel een mooi nummer toch ? ;)
Pagina: 1