Na een incidentje met mijn oude laptop, wil ik graag weer een nieuwe. Ben nu een beetje rond aan het kijken, en daar ik niet echt een computer genie ben, vraag ik de kenners hier om hun mening. Ik neem de laptop vaak mee naar school, werk, loop er het hele huis mee door, dus ik wil een redelijk compact ding, en een Mobile processor...
Is mijn oog op het volgende gevallen:
Asus M2400N
Intel M725 (1.6ghz, 400mhz fsb)
512mb ddr 333
60gb hdd 4200rpm
ati radeon 9000 64mb
2.2 kg
Geloof dat dat het belangrijkste wel is, eventjes een paar vragen:
- Het type is redelijk oud, heeft dat nog nadelen?
- Maximum geheugen is 768mb, is dat voldoende op lange termijn? 2-3 jaar...
- 1.6ghz, is dat snel genoeg tegenwoordig? Het valt me op dat de meeste laptops deze snelheid hebben, mijn 2 jaar oude Jewel had al 1.33ghz
- Volgens de winkel heeft deze 802.11b/g wlan, maar op veel websites zie ik alleen b, dat is die trage, is er een manier hoe ik snel kan checken of deze daadwerkelijk de snelle heeft en maakt het veel uit?
- Geheugen hetzelfde verhaal, soms zie ik deze laptop staan met 266 ipv 333, is dat snel te controleren en maakt het veel uit?
- 1024*768 is dat normaal tegenwoordig? Of moet je al 1280 hebben?
Ik geloof dat de oudere M2400n een Celeron 1.3ghz hadden, misschien dat behalve de processor ook het geheugen (266-->333) en die wlan (b-->g) geupgrade zijn, maar dat weet ik verder ook niet zo. Ik zit hier trouwens in Taiwan, en communiceren met de verkoper is een beetje lastig af en toe
Edit: Ding moet trouwens 900 euro kosten, is dat een goede prijs? Zijn er andere laptops die qua specs en prijs ook interessant zijn voor mij? Ik game amper, alleen hele oude games eigenlijk, verder beetje surfen, af en toe een DVD of zo, maar ik heb er een hekel aan als mijn pc traag is.
Is mijn oog op het volgende gevallen:
Asus M2400N
Intel M725 (1.6ghz, 400mhz fsb)
512mb ddr 333
60gb hdd 4200rpm
ati radeon 9000 64mb
2.2 kg
Geloof dat dat het belangrijkste wel is, eventjes een paar vragen:
- Het type is redelijk oud, heeft dat nog nadelen?
- Maximum geheugen is 768mb, is dat voldoende op lange termijn? 2-3 jaar...
- 1.6ghz, is dat snel genoeg tegenwoordig? Het valt me op dat de meeste laptops deze snelheid hebben, mijn 2 jaar oude Jewel had al 1.33ghz
- Volgens de winkel heeft deze 802.11b/g wlan, maar op veel websites zie ik alleen b, dat is die trage, is er een manier hoe ik snel kan checken of deze daadwerkelijk de snelle heeft en maakt het veel uit?
- Geheugen hetzelfde verhaal, soms zie ik deze laptop staan met 266 ipv 333, is dat snel te controleren en maakt het veel uit?
- 1024*768 is dat normaal tegenwoordig? Of moet je al 1280 hebben?
Ik geloof dat de oudere M2400n een Celeron 1.3ghz hadden, misschien dat behalve de processor ook het geheugen (266-->333) en die wlan (b-->g) geupgrade zijn, maar dat weet ik verder ook niet zo. Ik zit hier trouwens in Taiwan, en communiceren met de verkoper is een beetje lastig af en toe
Edit: Ding moet trouwens 900 euro kosten, is dat een goede prijs? Zijn er andere laptops die qua specs en prijs ook interessant zijn voor mij? Ik game amper, alleen hele oude games eigenlijk, verder beetje surfen, af en toe een DVD of zo, maar ik heb er een hekel aan als mijn pc traag is.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 07:38 ]