Toon posts:

Wat is beter Adpatec AHA 2910b of 2940 UW ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet kiezen tussen deze twee kaarten, kan iemand mij vertellen welke kaart het beste is. Er komen twee scsi disken en 1 cd writer aan te hangen! :)

Verwijderd

2940. De 2910 heb ik zelf maar daar kan je volgens mij niet van booten. 2940 heb wel een bios en dat werkt dus wel
Chipset is't zelfde tho
(weet't niet zeker)

Verwijderd

Nou, het lijkt me dat je beter de 2940UW kan hebben (heb ik zelf ook trouwens).
Bij Adaptec is het normaal dat hoe beter de kaart is het getal achter de 29/39 etc. oploopt... maar ik zal het ff voor je nakijken... moment.

update: 2940UW absoluut! de 2910 komt niet in de buurt van de 2940UW...
Hij kan max maar tot Fast SCSI-2 terwijl de 2940UW (de naam zecht het al) tot Ultra Wide SCSI kan... plus dat bootverhaal klopt!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bij adaptec geeft vaak de laatste twee cijfers de SCSI-snelheid aan. De 2910 zal dus 10 Mbit halen en de 2940 40 Mbit....
En voor schiven is die laatste wel prettig... Als je er alleen cd-spul inhangt maakt het weinig uit, behalve als je van die cd-s wil kunnen booten...

Verwijderd

MBit? je zal MByte bedoelen denk ik...

Stel je voor hé 2910 zou dan maar 1,25MB/s doen en de 2940 5MB/s... lekker traag ;)

En dit klopt trouwens niet, je hebt b.v. van de 2940 verschillende versies:
2940U = Ultra SCSI = 20MB/s
2940UW = Ultra Wide SCSI = 40MB/s
2940U2W = Ultra 2 Wide SCSI = 80MB/s

2910 = Fast SCSI-2 = 10MB/s (komt wel overeen)

Verwijderd

Topicstarter
ok hier heb ik wat aan...
Ik heb ook nog het probleem dat hij 3 van de 4 keer mijn cd writer niet ziet en dus ook hd2 niet.

hd1 = scsi id 4
plextor scsi id 5
hd2 scsi id 6

Heeft iemand misschien een idee waardoor dit wordt veroorzaakt, de cd writer hangt als laatste aan de kabel en is intern en is niet terminated omdat de kabel zelf al terminated is.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Okee het moest MB zijn, maar ik zei dat het ongeveer aangaf hoesnel het was.... alleen is de 2940 serie een beetje verkracht... je hebt tegenwoordig toch ook de 29160, okee daar zijn het de laatste 3 maar die snelheid gaat vaak wel op, maar dus niet altijd.

Verwijderd

dus een 2910 is wel goed genoeg voor een cd en cdrw?

Verwijderd

Ja voor cdr/cdrom is't plenty. Zoals ik al zei, heb hier een plexwriter (4x) en plexreader (40x) aan een extern scsi-bakkie hangen en echt 0 underruns terwijl ik wat dan ook doe tegelijkertijd. Ik denk dat't geen flikker uitmaakt of je nou 4x of 12x burned in dit geval. (IN DIT GEVAL DUS)

Verwijderd

2910 is hetzelfde als 2906 (VS) als 2904 (Europa)???

Is best een fijn en goedkoop kaartje, alleen niet bootable helaas...

Verwijderd

welke heb je de 2940 of de 2910 of de 2906
wat is je kabellengte en boot je van hd dan kun je beter op id 0 zetten en de andere op id 1
Pagina: 1