PostgresQL Schema setup icm Slooze Fotoalbum

Pagina: 1
Acties:

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Ik ben nu al een tijdje aan't zooien met een foto album voor een site waar ik mee bezig ben. Aangezien mijn host alleen aan PostgreSQL doet ben ik gaan werken met slooze

Zag er allemaal veel belovend uit m.b.v een bestand uit phplib is het pakket in een keer klaar te krijgen voor mysql, postgreSQL en nog een hele reut andere databeesten. Setup lokaal onder mysql was in 3 min gefixed.

Nu loop ik echter tegen problemen aan als het gaat om werken met postgresQL. Ben niet echt een programmeer held, maar in phpPGadmin wat tabellen inkloppen om de databeest klaar te maken voor een first run zou moeten lukken zou je zeggen.

Ik dus tabellen met de betreffende fields en bijbehorende groottes inkloppen.

Krijg ik de volgende error:

Warning: pg_exec() [function.pg-exec]: Query failed: ERROR: Relation "topics" does not exist . in /www/dsb/asene/Probeersels/test/db_pgsql.inc on line 75
Database error: Invalid SQL: select * from Topics where (TopicID = '/')
PostgreSQL Error: 1 (ERROR: Relation "topics" does not exist )
Session halted.

Nu vermoed ik dat door het gebruik van schema's de juiste tabellen niet aangesproken kunnen worden. Op de site van postgreSQL staat dat je je schema binnen een DB aanspreekt met dbnaam.schemanaam. Maar als ik dat invul als db dan krijg ik een connectie error en als ik schemanaam.tabelnaam gebruik in de phpscripts dan kan die tabellen ook niet vinden. Tabellen aanmaken met hoofd en kleine letters om hoofdlettergevoeligheid uit te sluiten hielp ook niet. Ben een beetje out of noob ideas, dus misschien heeft iemand met verstand van zaken nog nieuwe ideeën.

Overigens, een Relation die niet bestaat duidde volgens 90% van de google hits op het niet kunnen binnen van de betreffende tabel, vandaar mijn redenatie over die schema's

[ Voor 9% gewijzigd door Terror op 25-04-2005 02:55 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64