Hoe bij elke resolutie framebreedte absoluut?

Pagina: 1
Acties:

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 17:01
Ik heb een stukje site gemaakt, met drie frames, naast elkaar.
De eerste 2 frames hebben een vaste breedte, de laatste een variabele. (300,300,*)

Het idee is dat de site dus altijd hetzelfde blijft, vanaf een resolutie van 600 pixels breed.
Het laatste frame is dus een 'opvulframe'

Puntje is, dat zodra de venstergrootte onder de 600 pixels breedte komt, de beide 'absolute' frames kleiner worden.
Ik zou in deze specefieke situatie echter heel graag willen, dat het linker frame 300 blijft, en het 'middelste' frame dan maar een stuk kleiner wordt.

Weet iemand of, en misschien hoe ik dit kan bewerkstelligen?

Verwijderd

Als het goed is worden de frames helemaal niet kleiner, doe eens linkje?

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 04:11
Je zou het volgende kunnen proberen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<frameset cols="300,*">
   <frame src="eersteframe">
   <frameset cols="300,*">
      <frame src="tweedeframe">
      <frame src="derdeframe">
   </frameset>
</frameset>

[ Voor 41% gewijzigd door Charango op 25-04-2005 13:37 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Waarom maak je niet gewoon 2 frames? 1 van 300 en een opvulframe waar je content in zet die niet breder is dan 300 :)

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-04 17:01
Sorry voor mijn late antwoord...

Hoewel ik erg blij ben met de gegeven oplossingen, hebben 'we' besloten dat mensen met een resolutie kleiner dan 800/600 helaas gewoon pech hebben, omdat we anders overal wel rekening mee kunnen gaan houden. Als het heel simpel was geweest om het linker frame het 'vastst' te zetten, dan had ik dat gedaan. Helaas is dat niet zo, dus laat ik de site zoals hij nu is :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

BJup schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:23:
Sorry voor mijn late antwoord...

Hoewel ik erg blij ben met de gegeven oplossingen, hebben 'we' besloten dat mensen met een resolutie kleiner dan 800/600 helaas gewoon pech hebben, omdat we anders overal wel rekening mee kunnen gaan houden. Als het heel simpel was geweest om het linker frame het 'vastst' te zetten, dan had ik dat gedaan. Helaas is dat niet zo, dus laat ik de site zoals hij nu is :)
Tja, je gebruikt frames dus je houdt ook al geen rekening met de zoekmachines zoals google. Die indexeren alleen je individuele pagina's en zullen dus zo nooit in de frameset geopend worden. Ook browsers die geen frames ondersteunen negeer je. Dus rekening houden met iedereen doe je toch al niet ;)

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 04:11
BJup schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:23:
Als het heel simpel was geweest om het linker frame het 'vastst' te zetten, dan had ik dat gedaan.
Eh, is mijn bovenstaande suggestie te ingewikkeld? :?
Pagina: 1