Wireless internet savonds en snachts zeer hoge ping

Pagina: 1
Acties:

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:10
Ik heb net mijn intrek genomen in een studentenhuis waar men wireless internet (met access point) gebruikt.

Nu had ik in eerste instantie een q-tec usb dingetje gekocht voor het internet, maar het vreemde was dat mn ping overdag prima was (ongeveer 70-100 in WoW en een downloadsnelheid van 140kb/s max).

Echter, savonds en snachts gaat het zeer hard achteruit. Plotseling krijg ik dan pings tegen de 1500-2000 (behoorlijk onspeelbaar dus) en downloaden kan ik nog maar tegen 15kb/s max.

Deze situatie onstaat echt iedere avond. Aangezien q-tec niet echt een goed merk is heb ik ook een alternatief geprobeerd, namelijk een Sitecom intern wireless kaartje. De resultaten zijn echter precies hetzelfde.

Als ik de router ping gebeurt dat overigens wel in 1/2 ms. Bij een tracert naar www.google.com zie je dan ook dat de stap naar de router prima verloopt, maar daarna wordt t een nachtmerrie.

Signaalsterktes bedragen ongeveer 55 tot 70% zowel gedurende de dag als de nacht. Het lijkt dus haast wel of iemand hier permanent download ofzo gedurende de nacht, maar aangezien ik hier in een vrouwenhuis zit met alleen wat emailers lijkt me dat zeer sterk.
Overigens is het netwerk niet beveiligd, dus misschien dat de buurman eens wat misbruik ervan maakt, maar dat dit echt IEDERE nacht het geval is lijkt mij ook sterk.

De wireless zero configuration aan/uit/manual zetten heeft helaas ook geen effect.

Iemand ideeen?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 13:05

Elektronicanet

Leds do it!

Zou het niet aan de internetverbinding zelf kunnen liggen? Misschien zit je met meerdere op het netwerk en gaat Emule 's avonds en 's nachts aan bijvoorbeeld? Als ik dit zo lees verwacht ik niet dat de WLan het probleem is, maar eerder je internetverbinding zelf.

Nederlander in België

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Stoffa schreef op maandag 25 april 2005 @ 00:27:
Overigens is het netwerk niet beveiligd, dus misschien dat de buurman eens wat misbruik ervan maakt, maar dat dit echt IEDERE nacht het geval is lijkt mij ook sterk.
Dan is het gebruik, hadden jullie het maar moeten beveiligen.

Maar dat zou je eenvoudig kunnen zien op de interface van je AP.
(Als er een andere pc op jullie netwerk zit bedoel ik dus)

Wat voor internetverbinding hebben jullie ?
Weet je zeker dat er niemand bij jullie in huis met kazaa oid aan het klooien is ?
Heeft één van je huisgenoten haar pc altijd aan staan en zit dat ding misschien vol met viri of spyware ellende ?

[ Voor 21% gewijzigd door aZuL2001 op 25-04-2005 00:36 ]

Abort, Retry, Quake ???

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:03

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Je kunt met look@lan of networkstumbler zien wie gebruik maakt van het netwerk en ook wat ze ongeveer doen, mocht je niet bij het AP kunnen kijken.
Let wel op dat je de meeste firewalls op tilt zet, want je voert feitelijk een portscan uit :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Stoffa
Sja ik zou t netwerk ook liever beveiligd zien...maar ik woon hier net en vind t dan ook vrij brutaal om nu gelijk allerlei veranderingen aan t internet te gaan eisen.

Ik ben verder redelijk newbie in dit soort zaken dus ik heb helaas nog niet van "AP" gehoord. Ik zal ook zeker eens die poortscans proberen (zal eens googlen op die programma's).

Om even verder toe te lichten waarom ik niet te veel kan gaan janken bij mijn medebewoonsters:
Dit is een meisjeshuis, mn vriendin heeft deze kamer dan ook genomen en we wonen er eigenlijk een beetje sneaky samen zeg maar. Ze liepen er al eerder over te klagen dat ik "zo vaak aanwezig ben" (nogal logisch ik bedoel 50% van de huur hehe) maar ik wil t niet TE obvious maken door nu naar ze toe te gaan en iets te vragen als in "WTF wie zorgt er hier voor dat ik snachts niet kan gamen verdorie!!". Gaat niet in goede aarde vallen hehe ;)

Tijd om eens een portscan te doen zo dunkt me :P

Edit: Azul wat voor verbinding t uberhaupt is weet ik niet, en ik kan daar dus eigenlijk ook niet achterkomen vanwege bovenstaande situatie. Ik weet echter wel dat t downloaden overdag met zo'n 140kb's gaat en t pingen van bijv. www.tweakers.net nooit hoger wordt dan 40ms...

Ik hoop dat je wat je zei over "AP interface" iets verder kunt toelichten want ik ben daarmee niet bekend.

[ Voor 19% gewijzigd door Stoffa op 25-04-2005 16:30 ]

Verwijderd

Welk studenten huis woon je? Toevallig in Diemen_Noord?

• Stoffa
Mja ik hou dat liever ff voor me, je weet nooit of ze meelezen oid ;)\

tis iig niet Diemen Noord en tis wel in de Randstad.

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:03

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hmm grappig, je begint wel over wifi en draadloos internet, maar de term 'AP' is onbekend (8>
Met 'AP' bedoel ik Access Point, de 'zender' van draadloos internet in het studentenhuis dus ;)
Hier kun je meer te weten komen over wifi, beveiliging (van), netwerken en noem maar op :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Gokje : Studentenhuis = gedeeld internet = kosten doorberekend per bewoner.

Dan kun je daar toch (vriendelijk) naar vragen ?
Daar betaald je vriendin dan toch voor ?

Heeft niets te maken met jouw vele verblijf daar.

(maar of het nu wel zo netjes is dat jij daar ongeveer samenwoont is een hele andere discussie, die voer je maar met je "harem" }) )

En als een term als AP je niets zegt, kun je misschien portscannen ook beter achterwege laten.

[ Voor 14% gewijzigd door aZuL2001 op 25-04-2005 19:17 ]

Abort, Retry, Quake ???

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Via welke provider loopt de verbinding?
Zo zijn er de laatste tijd ping problemen bij Planet.
Pagina: 1