Midi tower server / 1u servercase

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:40
Ik heb op google al wat gezoct hierover, maar ik kan nergens echt een duidelijk antwoord hierop vinden.

Ik heb atm een miditower server staan met een asus bordje en een athlon xp 3000+.

Bij veel websites zie je dat er alleen barebones worden verkocht, of gehele servers. Maar is het ook mogelijk om alles vanuit mn miditower in de 1u server kast te bouwen. Ik bedoel, komen er evt problemen bij kijken dat het bv niet past, of een overhittingsprobleem dat ik een processor met lagere hitte nodig heb?

Als iemand hier een duidelijk antwoord op zou kunnen geven, bvd.

Grtz,
Magnoon

Verwijderd

Dat zal waarschijnlijk niet passen, 1U is niet al te hoog :P
Als je geen uitbreidingskaarten hebt heb je in ieder geval meer kans :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 23:50 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Als je ff gezocht had, had je gevonden dat 1U zo'n 4cm hoog is.... Dan kun je zelf wel nagaan dat een normaal spul daar nooit inpast..

Kleine cooler nodig, geen geheugen rechtop (of t moet heel laag zijn), max 1 insteekkaart (dmv riser) enz.

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 24-04-2005 23:58 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-02 08:02

Arno

PF5A

1u is geen 1 inch, 1 u komt overeen met ongeveer 4.5 cm. Ik denk dat je beter af bent met een 2u kast, daar past een normale cooler in, normaal geheugen en via een riser max 3 pci kaarten.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:40
2,5 cm?? hoe moet daar ooit degelijk een harde schijf in passen dan? en dan kan het toch nooit zo zijn dat er een 3000+ in komt omdat dat veel te heet word met een (hele lage/kleine) of passieve koeler?

** edit:
voor een 2u server betaal je maandelijks aanzienlijk meer voor een colocation. daarom wil ik graag zo klein mogelijk houden, maar dit zou dus betekenen dat ik het beste mijn huildige server kan verkopen en gewoon een nieuwe server met goede hardware zou moeten aanschaffen?

[ Voor 42% gewijzigd door Magnoon op 25-04-2005 00:01 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Dit is met wat zoeken en meten ook wel zelf uit te zoeken hoor :)

1Unit is 4.5 CM hoog. Als jij zorgt voor een mainbord met video/lan etc onboard, zul je zeer waarschijnlijk met een speciale kleine koeler wel klaar zijn. Eventueel nog even kijken of het RAM gaat passen, maar meestal is dat niet zo'n probleem.

Maar kijk vooral ook naar de prijzen van 1U en 2U kasten. Het prijsverschil daartussen is vaak al snel 100 tot 150 euro, in het voordeel van de 2U kast. Dus soms kan dat alsnog voordeliger zijn: Je kunt redelijk normale hardware gebruiken, en de voeding hoeft niet van een ultra-mini model te zijn.
Dat tientje extra hostingkosten valt vaak dan wel weg tegen de extra voordelen / lagere prijs van de kast.

Succes ! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.