Toon posts:

Pc onbereikbaar met robotics router/accespoint

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een pc en laptop, daarbij een USR accespoint/router met chello kabel.
Het internet werkt perfect maar ik kan niet mijn laptop vinden in de netwerk omgeving
(ping werkt wel prima)
Wie weet raad?

Ik wil ook in dit netwerk mijn PC als srever gebruiken en de rest als client. is dit mogelijk met XP of heb ik dan wat andere software nodig?

VrGr SteFe

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik zou dit onder WOS gevraagt hebben aangezien het iets windows specifieks is, want je zegt pingen werkt prima, dus netwerk is oke..

anyway:
je zegt dat je winXP heb? geld dit voor de laptop of de andere pc?
wat bedoel je precies met 'server' want op het moment heb je geen server nodig wanneer je geen services draait (als je begrijpt wat ik bedoel)

verder is het waarschijnlijk zo dat de laptop een firewall heeft, of gewoon niet op hetzelfde domein zit.
Wanneer je op een netwerk wil, moeten alle pc's hetzelfde domein ingesteld hebben (meestal WORKGROUP voor een engelse install, en WERKGROEP voor een nederlandse)

wat ook nog zou kunnen is dat je windows file sharing niet geinstalleerd heb

[ Voor 9% gewijzigd door BasieP op 24-04-2005 23:08 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie de tips van BasieP , je zult toch echt veel meer info moeten geven over je thuis LAN.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

sorry van de late reactie, kreeg geen email meer door.

Het is inmiddels gelukt, ik heb dezelfde XP versie op de laptop geinstalleerd en alles werkt naar behoren.

Mijn vraag wat betreft de server:

Ik heb nu een sterke basis computer, daaraan zit op dit moment een laptop wireles. Op den duur wil ik de comuters van mijn kinderen ook in dit netwerk zetten
Ik wil dan alle binnenkomende en uitgaande informatie op mijn basis computer kunnen controleren.
daarnaast wil ikde software op de basis pc installeren zodat deze vanuit elke computer te laden valt, liefs ook op meerdere computers tegelijk.
Is dit mogelijk en wordt dit ergens beschreven? Boek of zo.

Is er ook een handleiding (liefs NL) waarin beschreven staat hoe je de router/acces point kunt instellen. Zoals oa de firewal.