Op een kilometer of 1, hooguit 2 van huis (kende de ene kant wel, maar nooit geweten dat je aan de andere kant komen kon), ligt dit licht glooiend open stukje heuvelrug, waar met het weer van dit weekend toch wel een aardig plaatje te schieten zou moeten zijn
Gebruikte cam is een ixus500, iso 100, verder handmatig op belichting na. Alle foto's zijn nabewerkt met levels (lucht/grond los), en na verkleining gesharpend.
Ik weet niet of ik dit een testcase of een showcase moet noemen, maar qua fotografie ben ik iig nog wel een ontzettende noob, ik doe maar wat, dus vandaar toch maar testcase.
1) stapelwolken met "dramatische" voorgrond, aan de onderkant zat nog meer van die schaduwpartij, die het imo wel sfeer geeft, maar het zet de horizon zo in het midden, dus gecropped.

2) de zon door de wolken, ook bij deze is het meeste van de onderkant erafgehaald, aangezien het toch wel om de lucht gaat.

3) uitzicht door prikkeldraad.

4) dit takje met wat pulp lag zo bij een hoop afgezaagde stammen (grofden), met de zon erop zag het er wel aardig uit, al kan er hier misschien ook wat van de onderkant af.

5 & 6 zijn 2 panorama's, met de hand gestiched omdat photostitch niet mee wou werken. De eerste is waarschijnlijk oersaai
maar 't is gewoon mn eerst pano ooit. De 2e was een stuk lastiger te stitchen door het overdadige takkenwerk, en het feit dat de belichting vast staat terwijl ik links in het licht begon en rechts in het donker eindigde. Bij die laatste foto van de 2e scheen de zon ook inene weer
dus vandaar de rare overgang van links naar rechts, al misstaat het imo niet.

Ik weet niet of ik dit een testcase of een showcase moet noemen, maar qua fotografie ben ik iig nog wel een ontzettende noob, ik doe maar wat, dus vandaar toch maar testcase.
1) stapelwolken met "dramatische" voorgrond, aan de onderkant zat nog meer van die schaduwpartij, die het imo wel sfeer geeft, maar het zet de horizon zo in het midden, dus gecropped.

2) de zon door de wolken, ook bij deze is het meeste van de onderkant erafgehaald, aangezien het toch wel om de lucht gaat.

3) uitzicht door prikkeldraad.

4) dit takje met wat pulp lag zo bij een hoop afgezaagde stammen (grofden), met de zon erop zag het er wel aardig uit, al kan er hier misschien ook wat van de onderkant af.

5 & 6 zijn 2 panorama's, met de hand gestiched omdat photostitch niet mee wou werken. De eerste is waarschijnlijk oersaai

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin