iMac DV/SE leest geen bootable DVD's ?

Pagina: 1
Acties:

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Ik wilde vanmiddag mijn iMac DV/SE 400 mhz even opnieuw installen met X, maar ik kreeg 't niet voor elkaar :?

Ik had 10.3 nog op een DVD-R'tje liggen, dus ik dacht ik prop die er in en draaien maar.
Niet dus, na 15 sec. 'lezen' poepte 'ie de DVD weer uit, en dat terwijl hij 't op m'n iMac G4 prima doet.

Hoe komt dat ? Heb het daarna nog met een -RW geprobeerd, maar ook die pakt 'ie niet.

Kan die drive (nog) geen bootable DVD's aan ofzo ? Ik heb namelijk vaak genoeg gebrande DVD's op dat ding gebruikt die het gewoon doen.

Heb 10.3 gewoon legaal, echter op cd's. Een DVD is makkelijker, dus vandaar :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Mijn ervaring is dat hij wel eens moeite kan doen over + en - ja het is vaag, maar mijn iMac G4 wil dus alleen vanaf een DVD- geinstalleerd worden.

Misschien dat even proberen.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
Drive kan alleen -R aan.
Brand de DVD ook even op 1 speed; de lens is minder gevoelig en als je op 1 speed brand fik je de data dieper in de DVD.
Staat ook de laatste firmware erop? 4.19 dus.

[ Voor 31% gewijzigd door Uberprutser op 24-04-2005 22:44 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Topicstarter
Hm da's idd een goeie, op 1 speed branden. Ben dat sinds 1998 niet meer gewend geloof ik :+
Echter sjouw ik die -RW heel vaak van m'n G4 naar de G3 (op 2 speed gebrand) zonder problemen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
Hydraulik-Phunk schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:51:
Hm da's idd een goeie, op 1 speed branden. Ben dat sinds 1998 niet meer gewend geloof ik :+
Echter sjouw ik die -RW heel vaak van m'n G4 naar de G3 (op 2 speed gebrand) zonder problemen.
Ik zeg dit omdat ik weet dat die DVD speler in deze iMac nogal brak wordt na een paar jaar.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.