wat moet ik nemen ?

Pagina: 1
Acties:

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
ik wil over een poosje een AMD duron 800 ofzo gaan halen , maar dan heb ik een anderre voeding nodig die die AMD shit pakt , of niet ?

en hoe zit dat met het mobo ?

moet dat ook een AMD specified geval worden ?

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Mobo moet socket A zijn en de voeding toch eigenlijk wel 300 watt.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:39

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

250 kan ook nog makkelijk... heb ik ook, in combinatie met geforce2mx geen problemen...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:39

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

250 kan ook nog makkelijk... heb ik ook, in combinatie met geforce2mx geen problemen...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
ok verder niks ? ik heb van anderren ( niet van tweakers ) gehoord dat ik niks anders nodig ben , maar nou schoot mij nog wat te binnen , kan ik daar gewoon mijn 64MB geheugen @100MHZ opdoen , of moet dat ook anders zijn ? , ja sorry ik vraag het maar ff . heb geen zin om nou straks een computer te kopen en tijdens het in elkaar zetten de zooi al verneuken

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• TB

TB

pompiedom

Het kan wel, maar neem gewoon lekker 128 of 256 MB PC 133.

64 schiet niet op.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
ben ik dan ook wel van plan , including een 40GB harddisk

• TB

TB

pompiedom

K dan, laat die 64 MB mooi zitten...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Duron-Thunderbird
250-300Watt

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• TB

TB

pompiedom

Ja, maar met een beetje harde schijf, videokaart is 250 watt niet aan te raden.

Wie weet wat je er in de toekomst nog bij plaatst?

300 watt dus!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
ja en verder kan ik alles gewoon over gooien he ? , ik bedoel dan

videokaart ( ja )
hdd (ja)
floppy (ja)
cdrom spelers ( ja )

+ geluid maar dat lijkt mij wel logisch

Verwijderd

300 watt.. aanrader... als je er meer pci stuff indouwt... kan pc weleens niet starten :))

Verwijderd

Mijn computer vreet in totaal niet meer dan 180 watt, heb dus ook nooit gesnapt waarom ik mezelf een 300 watt voeding heb laten aansmeren.

• TB

TB

pompiedom

Op woensdag 10 januari 2001 14:13 schreef MV het volgende:
Mijn computer vreet in totaal niet meer dan 180 watt, heb dus ook nooit gesnapt waarom ik mezelf een 300 watt voeding heb laten aansmeren.
Hoe weet je dat?

En wat voor computer heb je?

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 14:14 schreef TB het volgende:

[..]
Hoe weet je dat?

En wat voor computer heb je?
ik heb bij conrad zo'n energiekostenmeterje aangeschaft

Duron600
A7V mobo
2x 128 Mb PC133 SDRDAM
2x HD (30 gig)
2x netwerkkaart
Viper II
Sblive 1024
48x Aopen CD rom
8x4x32 Plexwriter

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:11

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik wou eerst een merkvoeding kopen, maar heb uiteindelijk een Codegen (=vaag). 300Watt voor maar 59 piek, dus waarom zou je nog 250 nemen? Alles prima stabiel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 14:19 schreef MV het volgende:

[..]
ik heb bij conrad zo'n energiekostenmeterje aangeschaft

Duron600
A7V mobo
2x 128 Mb PC133 SDRDAM
2x HD (30 gig)
2x netwerkkaart
Viper II
Sblive 1024
48x Aopen CD rom
8x4x32 Plexwriter
Dan heb je het vermogen gemeten aan 230V!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 10 januari 2001 14:13 schreef MV het volgende:
Sorry, maar dit is een beetje kortzichtig geredeneerd. In het systeem kunnen kortstondig grote piekstromen lopen die er voor zorgen dat de voeding heel even een veel groter vermorgen moet leveren. Lukt dit niet, dan zak je spanning in en crasht je systeem. Daar komt bij dat een zogenaamde 300 Watt voeding niet altijd 300 pure Watts haalt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 14:29 schreef Exirion het volgende:

[..]
Sorry, maar dit is een beetje kortzichtig geredeneerd. In het systeem kunnen kortstondig grote piekstromen lopen die er voor zorgen dat de voeding heel even een veel groter vermorgen moet leveren. Lukt dit niet, dan zak je spanning in en crasht je systeem. Daar komt bij dat een zogenaamde 300 Watt voeding niet altijd 300 pure Watts haalt.
ok, kan ik inkomen, maar hoe groot zijn die piekstromen in een computer dan?

Dey: Eh ja, en? Beetje duidelijker aub :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 10 januari 2001 14:52 schreef MV het volgende:

[..]
ok, kan ik inkomen, maar hoe groot zijn die piekstromen in een computer dan?

Dey: Eh ja, en? Beetje duidelijker aub :)
Belangrijkst bij een mainboard zijn de 5V en 3.3V leidingen. Hoewel een mainboard gemiddeld misschien niet meer dan 100Watt verbruikt, kan het zo zijn dat er piekstromen lopen waardoor je op de 5V leidingen boven de 20A komt en op de 3,3V leidingen boven de 12A. Dan kun je uitrekenen dat je op een slordige 140Watt uitkomt. Dan heb je de 12V leiding niet meegerekend. Tel daar nog de rest van je systeem bij op (harddisks, extra fans, etc.) en dan zit je over de limiet van een gemiddelde 235 of 250 Watt voeding heen. Theoretisch kan alles misschien net lukken, maar voedingen halen niet altijd echt het vermogen wat ze zouden moeten kunnen leveren.

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 15:57 schreef Exirion het volgende:

[..]
Belangrijkst bij een mainboard zijn de 5V en 3.3V leidingen. Hoewel een mainboard gemiddeld misschien niet meer dan 100Watt verbruikt, kan het zo zijn dat er piekstromen lopen waardoor je op de 5V leidingen boven de 20A komt en op de 3,3V leidingen boven de 12A. Dan kun je uitrekenen dat je op een slordige 140Watt uitkomt. Dan heb je de 12V leiding niet meegerekend. Tel daar nog de rest van je systeem bij op (harddisks, extra fans, etc.) en dan zit je over de limiet van een gemiddelde 235 of 250 Watt voeding heen. Theoretisch kan alles misschien net lukken, maar voedingen halen niet altijd echt het vermogen wat ze zouden moeten kunnen leveren.
shit 20A in die computer van mij? Had ik niet verwacht, tanx voor de uitleg :)
Pagina: 1