Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
64 schiet niet op.
250-300Watt
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Wie weet wat je er in de toekomst nog bij plaatst?
300 watt dus!
videokaart ( ja )
hdd (ja)
floppy (ja)
cdrom spelers ( ja )
+ geluid maar dat lijkt mij wel logisch
Verwijderd
Hoe weet je dat?Op woensdag 10 januari 2001 14:13 schreef MV het volgende:
Mijn computer vreet in totaal niet meer dan 180 watt, heb dus ook nooit gesnapt waarom ik mezelf een 300 watt voeding heb laten aansmeren.
En wat voor computer heb je?
Verwijderd
ik heb bij conrad zo'n energiekostenmeterje aangeschaftOp woensdag 10 januari 2001 14:14 schreef TB het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
En wat voor computer heb je?
Duron600
A7V mobo
2x 128 Mb PC133 SDRDAM
2x HD (30 gig)
2x netwerkkaart
Viper II
Sblive 1024
48x Aopen CD rom
8x4x32 Plexwriter
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Dan heb je het vermogen gemeten aan 230V!Op woensdag 10 januari 2001 14:19 schreef MV het volgende:
[..]
ik heb bij conrad zo'n energiekostenmeterje aangeschaft
Duron600
A7V mobo
2x 128 Mb PC133 SDRDAM
2x HD (30 gig)
2x netwerkkaart
Viper II
Sblive 1024
48x Aopen CD rom
8x4x32 Plexwriter
Sorry, maar dit is een beetje kortzichtig geredeneerd. In het systeem kunnen kortstondig grote piekstromen lopen die er voor zorgen dat de voeding heel even een veel groter vermorgen moet leveren. Lukt dit niet, dan zak je spanning in en crasht je systeem. Daar komt bij dat een zogenaamde 300 Watt voeding niet altijd 300 pure Watts haalt.Op woensdag 10 januari 2001 14:13 schreef MV het volgende:
Mijn computer vreet in totaal niet meer dan 180 watt, heb dus ook nooit gesnapt waarom ik mezelf een 300 watt voeding heb laten aansmeren.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
ok, kan ik inkomen, maar hoe groot zijn die piekstromen in een computer dan?Op woensdag 10 januari 2001 14:29 schreef Exirion het volgende:
[..]
Sorry, maar dit is een beetje kortzichtig geredeneerd. In het systeem kunnen kortstondig grote piekstromen lopen die er voor zorgen dat de voeding heel even een veel groter vermorgen moet leveren. Lukt dit niet, dan zak je spanning in en crasht je systeem. Daar komt bij dat een zogenaamde 300 Watt voeding niet altijd 300 pure Watts haalt.
Dey: Eh ja, en? Beetje duidelijker aub
Belangrijkst bij een mainboard zijn de 5V en 3.3V leidingen. Hoewel een mainboard gemiddeld misschien niet meer dan 100Watt verbruikt, kan het zo zijn dat er piekstromen lopen waardoor je op de 5V leidingen boven de 20A komt en op de 3,3V leidingen boven de 12A. Dan kun je uitrekenen dat je op een slordige 140Watt uitkomt. Dan heb je de 12V leiding niet meegerekend. Tel daar nog de rest van je systeem bij op (harddisks, extra fans, etc.) en dan zit je over de limiet van een gemiddelde 235 of 250 Watt voeding heen. Theoretisch kan alles misschien net lukken, maar voedingen halen niet altijd echt het vermogen wat ze zouden moeten kunnen leveren.Op woensdag 10 januari 2001 14:52 schreef MV het volgende:
[..]
ok, kan ik inkomen, maar hoe groot zijn die piekstromen in een computer dan?
Dey: Eh ja, en? Beetje duidelijker aub
Verwijderd
shit 20A in die computer van mij? Had ik niet verwacht, tanx voor de uitlegOp woensdag 10 januari 2001 15:57 schreef Exirion het volgende:
[..]
Belangrijkst bij een mainboard zijn de 5V en 3.3V leidingen. Hoewel een mainboard gemiddeld misschien niet meer dan 100Watt verbruikt, kan het zo zijn dat er piekstromen lopen waardoor je op de 5V leidingen boven de 20A komt en op de 3,3V leidingen boven de 12A. Dan kun je uitrekenen dat je op een slordige 140Watt uitkomt. Dan heb je de 12V leiding niet meegerekend. Tel daar nog de rest van je systeem bij op (harddisks, extra fans, etc.) en dan zit je over de limiet van een gemiddelde 235 of 250 Watt voeding heen. Theoretisch kan alles misschien net lukken, maar voedingen halen niet altijd echt het vermogen wat ze zouden moeten kunnen leveren.