Toon posts:

verkeerde geluidskaartdriver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd te zoeken naar het probleem maar dat is best lastig aangezien ik niet precies het probleem weet :(

ik heb bij mijn vriendin de computer opnieuw geformateerd en bij het opnieuw installeren wist ik niet welke driver ik moest installeren voor de onboard kaart. Ik heb toen gewoon maar een driver geinstalleerd (heel stom) en dit was blijkbaar de verkeerde. Toen ik de kast had opengeschroeft zag ik dat het een SIS moederbord (klopt dat:P? dr stond sis op) was en heb toen sis audidrivers gedownload.
Ik krijg deze alleen niet geinstalleerd omdat er denk ik verkeerde drivers zijn geinstalleerd.

Als ik bij apparaatbeheer "installatie ongedaan" doe komt de driver na het opnieuw hardware zoeken gewoon weer terug....

Verwijderd

SIS is van een chipset, niet van een moederbord-type. Download even een programma als AIDA32 en kijk wat voor geluidskaart er in zit.

Verwijderd

Topicstarter
hij geeft het volgende:

geluidskaart: Sis 7012 audio device.

Deze had ik geprobeerd te installeren.. maar dat lukte niet

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 21:58 ]

Verwijderd

Waar heb je de driver vandaan dan? Hier kun je er in ieder geval een downloaden. Wat gaat er precies fout?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu thuis en geef alles door aan me vriendin.. dus ik kan het nu niet goed beschrijven :(

edit: hij geeft fail to install aan en dan allemaal lettertjes >:)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 22:06 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:37

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Zoek de "foute" geluidskaart in apparaatbeheer op, dubbelklik erop, en zoek naar de knop "stuurprogramma bijwerken..." (oid).
Blader naar de juiste Sis driver selecteer deze en druk wat op ok, voltooien en opnieuw opstarten enzo.

Werkt het nog niet?
Verwijder de geluidskaart effe uit dat hardware lijstje van windows en herstart of druk op "vernieuwen".
Windows detecteerd de kaart weer, en wil de "foute" driver weer installeren (right?).
Annuleer dat, windows zet nu de "onbekende audiokaart" (ofzoiets) met een ? in het apparaatbeheer.
Dubbelklik erop, en zoek naar de knop "stuurprogramma bijwerken..." (of installeren).
Blader naar de juiste Sis driver selecteer deze en druk wat op ok, voltooien en opnieuw opstarten enzo.

Werkt het nog niet? hang yourself! :'(

Alles kan stuk.

Pagina: 1