Phpbb Ldap mod

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• shockme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06-2022
Ik ben bezig met het installeren van de ldap auth mod in phpbb2, zodat ik voor de authenticatie
gebruik kan maken van de ldap server.

Echter volgens mij is het niet zo dat met deze mod wanneer een nieuwe gebruiker registreerd, deze gebruiker aangemaakt wordt in ldap. De gebruiker wordt wel aangemaakt maar alleen in phpbb.
Het is dus de bedoeling dat wanneer een nieuwe gebruiker registeerd deze aangemaakt wordt in ldap.

Heeft iemand hier ervaring met deze mod? Of kan iemand me vertellen of dit wel te realiseren valt?

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

http://nl3.php.net/ldap kijk daar eens zou ik zeggen. Er zijn ook add functies dus dat zal vast wel mogelijk zijn.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 19:46
Wil je dit zelf gaan implementeren? Of ben je gewoon op zoek naar een goedwerkende module?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je het zelf wil implementeren: zie de URL die Radiant geeft. Echter, zoals je topic er nu uitziet, voldoet het niet aan de verwachtingen die wij in Programming & Webscripting aan een topic stellen. Om te beginnen mis ik een stukje eigen inzet, en je vertelt niet eens welke mod je überhaupt gebruikt. En zelfs als je dat zou zeggen, dan zou je topic in deze vorm niet open blijven, omdat we hier geen support geven op andermans scripts. :)

Wil je het zelf programmeren, kijk dan naar de URL van Radiant, en als je er dan nog niet uit komt, dan kun je hier een nieuw topic openen, maar dan wel met een concreet probleem. Wil je het niet zelf programmeren, mail dan de maker van de mod, of kijk of er een support forum voor is. Wil dat alles niet helpen, dan kun je eventueel een topic openen in Software Algemeen, maar ook daar is eigen inzet vereist om je topic open te houden. :)

Op slot dus. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.