De volgende (verkleinde) situatieschets:
Het probleem
Dit werkt prachtig in Firefox (en zal ook vast prachtig werken in andere browsers), maar IE ligt dwars en doet gewoon helemaal niks met de input:focus.
Mogelijke oplossing(en)
Aangezien ik dit toch graag wil laten werken in IE, heb ik dus naar een oplossing gezocht. Search geeft een hoop oplossing m.b.t. het a:hover probleem en element focus, maar dat zoek ik dus niet. Toch wel het een en ander gevonden uiteindelijk met google en de GoT search.
Oplossing nummertje 1:
+ de bijbehorende .focusstyle uiteraard. Toch vind ik deze oplossing niet geweldig, aangezien ik graag mijn code schoon zou willen houden ten opzichte van andere browsers van dit soort IE only oplossingen. Alle andere grote browsers kunnen namelijk prima met de CSS overweg en dat wil ik dan graag ook zou houden (dus geen 'nutteloze' JS toevoegingen). Bovenstaande oplossing met een kleine aanpassing:
De vraag
Overzie ik een oplossing die ook nog mogelijk is
? Het liefst zou ik met 1 extern JS bestand het willen oplossen zodat ik maar 1 bestand tussen de conditional comments hoef te zetten om het werkend te krijgen
HTML:
1
2
| <label for="emailadres">E-mail:</label> <input type="text" id="emailadres" name="data[emailadres]" value=""> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
| input:focus { background-color: #fff; border: 1px dotted #000; } |
Het probleem
Dit werkt prachtig in Firefox (en zal ook vast prachtig werken in andere browsers), maar IE ligt dwars en doet gewoon helemaal niks met de input:focus.
Mogelijke oplossing(en)
Aangezien ik dit toch graag wil laten werken in IE, heb ik dus naar een oplossing gezocht. Search geeft een hoop oplossing m.b.t. het a:hover probleem en element focus, maar dat zoek ik dus niet. Toch wel het een en ander gevonden uiteindelijk met google en de GoT search.
Oplossing nummertje 1:
HTML:
1
2
| <label for="emailadres">E-mail:</label> <input type="text" id="emailadres" onfocus ="this.className='focusstyle'" name="data[emailadres]" value=""> |
+ de bijbehorende .focusstyle uiteraard. Toch vind ik deze oplossing niet geweldig, aangezien ik graag mijn code schoon zou willen houden ten opzichte van andere browsers van dit soort IE only oplossingen. Alle andere grote browsers kunnen namelijk prima met de CSS overweg en dat wil ik dan graag ook zou houden (dus geen 'nutteloze' JS toevoegingen). Bovenstaande oplossing met een kleine aanpassing:
HTML:
Het bovenstaande zou kunnen, maar lijkt me ook een beetje omslachtig.1
2
| <label for="emailadres">E-mail:</label> <input type="text" id="emailadres" <!--[if IE]>onfocus ="this.className='focusstyle'"<![endif]--> name="data[emailadres]" value=""> |
De vraag
Overzie ik een oplossing die ook nog mogelijk is
[ Voor 41% gewijzigd door We Are Borg op 24-04-2005 21:36 ]