Een poosje geleden wilde ik voor mezelf eens wat uitproberen met linux, kijken wat het precies inhield allemaal, enzovoort. Ik heb toen 10Gb van een partitie van 80gb afgesnoept met Acronis Partition expert 2003 (volledige versie) en heb daar SuSE 8 op geinstalleerd.
Een paar weken later was ik linux echter behoorlijk zat omdat een groot deel van mijn hardware er niet goed onder werkte en omdat ik niet de kennis had om dat goed aan de praat te krijgen besloot ik de linux partities te verwijderen en dit weer aan de partitie van inmiddels 70gb vast te plakken.
In heb in Acronis Partition expert de linux partities verwijderd (hij herkende ze gewoon, dat was het probleem niet) en de partitie van 70gb weer uitgebreid naar 80. Echter, ik ben die 10gb nog steeds kwijt!
In partition expert ziet hij de schijf als 80gb (76 na formatteren). Windows ziet de schijf als 70Gb! (66 na formatteren)
(Partition expert)
(Windows explorer)
De installer van suse herkent geen linux partities meer en zegt ook dat de partitie 80gb groot is.
Ra ra, hoe krijg ik mijn gestolen 10gb weer terug?
Een paar weken later was ik linux echter behoorlijk zat omdat een groot deel van mijn hardware er niet goed onder werkte en omdat ik niet de kennis had om dat goed aan de praat te krijgen besloot ik de linux partities te verwijderen en dit weer aan de partitie van inmiddels 70gb vast te plakken.
In heb in Acronis Partition expert de linux partities verwijderd (hij herkende ze gewoon, dat was het probleem niet) en de partitie van 70gb weer uitgebreid naar 80. Echter, ik ben die 10gb nog steeds kwijt!
In partition expert ziet hij de schijf als 80gb (76 na formatteren). Windows ziet de schijf als 70Gb! (66 na formatteren)
(Partition expert)
(Windows explorer)De installer van suse herkent geen linux partities meer en zegt ook dat de partitie 80gb groot is.
Ra ra, hoe krijg ik mijn gestolen 10gb weer terug?