Aanschaf nieuwe Router/Modem

Pagina: 1
Acties:

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12-2025

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb sinds de laatste snelheidsverhoging ruzie met mijn E-Tech ADSL routermodem, hij pakt namelijk niet de snelheid die hij zou moeten hebben(versta dat hij t niet aankan :( ) Nu zoek ik een nieuwe router met (ingebouwde) modem.
Nu heb ik hier totaal geen ervaring mee en heb dus geen flauw idee welke ik het beste kan kiezen.
Wat moet erin:
- Zoveel mogelijk poorten open kunnen zetten of mogelijkheid tot aanvinken welke programma's erdoor mogen.
- DMZ voor meerdere PC's(heb 2 'servertjes' staan)
- Budget totaal €140,- (dus met eventuele aparte modem)
- Makkelijk instelbare VPN
- Eventuele mogelijkheid voor uitzetten bepaalde poorten(niet vereiste maar wel makkelijk als het erin zit)

Niet echt veel eisen maar wat raden mijn mede-tweakers mij aan :P

Alvast Bedankt,
GravGunner

<edit> Extra eis

Ik heb mijn keus gemaakt, mijn oog is gevallen op een Draytek Vigor 2600+

[ Voor 18% gewijzigd door GravGunner op 26-04-2005 10:02 . Reden: keuze gemaakt topic mag verwijderd worden ]

target assimilated

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ten eerst eens pricewatch.tweakers.net bekijken :) welke modems in jou prijsklasse liggen en dan de "handleinding te lezen" die op de website van de fabrikant staat.

of kies voor een firmware update

ebay en marktplaats bieden die dingen ook nog wel tweedehands aan .. er is van alles te kiezen

Tja vanalles

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
ik heb de handleidingen geprobeerd te lezen maar wordt er niet echt wijs uit hoeveel poorten open kan zetten enz. en ik ben niet echt een noob op Computergebied.
Firmware pakt de mijn router ook al niet meer, het progje kan de router niet eens vinden :(

maar het ging mij meer om welke router/modem mijn medetweaker mij aanraden vanuit de ervaring ;)

target assimilated

Verwijderd

Op welk netwerk zit je ?

• GravGunner

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Topicstarter
Hoe bedoel je?
Als je mijn provider bedoelt is het Tiscali, de Zyxel die ze aanbieden/ondersteunen is een leuk dingetje maar wou weten of er betere voor ongeveer hetzelfde geld te krijgen zijn

target assimilated