Seagate 20 GB wschl dood, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Mijn Seagate heeft het laten afweten :(. Als ik hem in mijn pc monteer, als slave met een andere (gezonde drive), dan krijg ik bij het booten constant: 'Disk boot failure, insert system disk and press enter'. Ik krijg die foutmelding op alle pc's waar ik 'm inhang (dat zijn er drie). Als ik hem er als enige HD aanhang en dan Knoppix boot, dan ziet die 'm niet. Als ik er aan voel, dan lijkt het alsof hij niet draait, en ik hoor ook niks. Ik denk dus dat hij dood is. Een pin is voor een stuk afgebroken (pin 40), maar ik heb de pin out al gecheckt en dat is gewoon ground, heb een koperdraadje tussen de male en female connector gepropt op die plaats, ik denk niet dat dat een probleem zou zijn - heb dat al bij een andere hd gehad die nog vrolijk werkt, en ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding in ieder geval.
Probleem is, ik heb net de pc van een vriend opnieuw geïnstalleerd, en ik had al zijn gegevens gekopieerd naar die hd... (linuxmigratie gedaan :p en ik wou het risico niet nemen dat er gegevens verloren zouden gaan bij het converteren van NTFS naar FAT32 enzo). Er staan erg belangrijke dingen op, dus kan ik die HD terug aan de praat krijgen, en zoja, hoe?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Misschien met een print swap, maar als het geheel helemaal niet meer draait wordt het toch wel lastig.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
Het is al een ATA-66 schijf, dus zal ik wel moeten zoeken... Ik kan zo'n printplaat er ook zelf niet afhalen/opzetten, is dat gewoon monteren of moet je ook solderen? En is data recovery geen optie? Ik heb al wat zitten kijken op internet, maar weet niet hoeveel dat zou kosten...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02 12:15
spint hij nog op? Zo nee dan "kan" de controller naar de maan zijn, een printplaattransplantatie (leuk voor galgje) zou dan kunnen helpen, wel even meten of hij nog wel spanning krijgt,. spint hij wel dan kan het de iets op de gehele print zijn,. als je voor een leuk prijsje een andere/defect IDENTIEKE schijf kan kopen zou ik het zeker proberen,. Wij hebben dit weekend een 120GB WD weer aan de praat gekregen met een transplantatie dus het is een gokje waard.?!?

I said I'd be back...

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Topicstarter
RoBBS schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:31:
spint hij nog op? Zo nee dan "kan" de controller naar de maan zijn, een printplaattransplantatie (leuk voor galgje) zou dan kunnen helpen, wel even meten of hij nog wel spanning krijgt,. spint hij wel dan kan het de iets op de gehele print zijn,. als je voor een leuk prijsje een andere/defect IDENTIEKE schijf kan kopen zou ik het zeker proberen,. Wij hebben dit weekend een 120GB WD weer aan de praat gekregen met een transplantatie dus het is een gokje waard.?!?
Ok, ik zal mijn licht es opsteken. Merci!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-03 17:52
Ik weet niet of dit een zinvolle tip is of niet, maar ik zou ook even checken of de jumpers voor master/slave wel in de juiste positie staan. Ik had vorige week ruzie met een seagate schijf die maar niet goed wilde werken, bleek de oorzaak van het probleem te zijn dat deze seagate schijf verschillende jumperstanden had voor master/master with slave attached ( is niet bij alle seagate schijven zo trouwens) en de jumper stond op master with slave attached terwijl ik geen slave aan de kabel had hangen.
Pagina: 1