Mijn Seagate heeft het laten afweten
. Als ik hem in mijn pc monteer, als slave met een andere (gezonde drive), dan krijg ik bij het booten constant: 'Disk boot failure, insert system disk and press enter'. Ik krijg die foutmelding op alle pc's waar ik 'm inhang (dat zijn er drie). Als ik hem er als enige HD aanhang en dan Knoppix boot, dan ziet die 'm niet. Als ik er aan voel, dan lijkt het alsof hij niet draait, en ik hoor ook niks. Ik denk dus dat hij dood is. Een pin is voor een stuk afgebroken (pin 40), maar ik heb de pin out al gecheckt en dat is gewoon ground, heb een koperdraadje tussen de male en female connector gepropt op die plaats, ik denk niet dat dat een probleem zou zijn - heb dat al bij een andere hd gehad die nog vrolijk werkt, en ik krijg nog steeds dezelfde foutmelding in ieder geval.
Probleem is, ik heb net de pc van een vriend opnieuw geïnstalleerd, en ik had al zijn gegevens gekopieerd naar die hd... (linuxmigratie gedaan
en ik wou het risico niet nemen dat er gegevens verloren zouden gaan bij het converteren van NTFS naar FAT32 enzo). Er staan erg belangrijke dingen op, dus kan ik die HD terug aan de praat krijgen, en zoja, hoe?
Probleem is, ik heb net de pc van een vriend opnieuw geïnstalleerd, en ik had al zijn gegevens gekopieerd naar die hd... (linuxmigratie gedaan
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje