Toon posts:

waterkoeling met koel element

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
misschien een hele domme vraag maar bestaat er geen water kooling met een koel element ofzo iets in het reservoir net zoiets als wat in een koelkast zit alleen dan in het klein want als je water koeling voor je pc maakt doe je dit meestal voor de stilte maar dan zit je nog met die fan's die het reservoir koelen.

bestaat er niet zoiets als een electrisch koel element? de enige waterkoeling die ik ken zonder fan's is de Zalman Reserator maar die werkt passief.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Welke koelkast ken je dan die stil is? :P Die wil ik ook wel namelijk...

Maar serieus, die warmte zal op één of ander manier uit je systeem moeten. Als je dit zonder geluid wilt doen, moet je gewoon zorgen voor een groot lichaam om de warmte mee af te voeren (zoals de Reserator).

Verwijderd

Ja, dat bestaat.

Volgens mij heet dat phase cooling (weet niet zeker).

phase change cooling maken, hulp gevraagd

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 19:09 ]

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:42

Exigence

dnkroz

Ja hoor, zoek maar eens naar 'waterchiller'. Maar dan zul je nog een fan nodig hebben om de condensor (zegmaar de radiator van de chiller) te koelen, of je moet met een wel heel oversized condensor gaan werken.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 22:16

Nik

Mja, volgens mij zul je dit dan toch zelf moeten maken. Overigens moet je eens goed naar een koelkast luisteren, die kunnen soms best wel lawaai maken hoor :) Ik denk dat een oplossing met fans een stuk makkelijker is. Wel zie je steeds meer van die blokjes opduiken waar de ene kant heet en de andere kant koud van is... Hoe heet dat ook al weer? :/

* Nik is vergeetachtig met dat soort dingen

[ Voor 22% gewijzigd door Nik op 24-04-2005 19:10 . Reden: iets met een spuit en een getal ]

Verwijderd

Topicstarter
oh oke bedankt ik had wel het idee dat dit zou kunnen maarja

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Die blokjes die aan de ene kant warm en aan de andere kant koud worden heten peltiers ;)

Een ding wat water koelt voor je waterkoeling heet idd een chiller, dit werkt 9 van de 10 keer met een Phase Change koeler, maar er is van b.v Swiftech ook een versie die werkt met 2 peltiers :)

Verder is dit toch wel te vinden met de search en wat creatief google werk dus vandaar dat deze dicht gaat :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.