Toon posts:

Goedkope PC3200 modules vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een vraag over de volgende geheugen modules dit omdat er niet veel reviews zijn van deze merken het gaat over deze :

512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (OCZ, OCZ4001024PFDC-K) € 145,-
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2.5 (OCZ, OCZ4001024PDC-K) € 120,-
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (G.Skill, F1-3200PHU2-1GBZX) € 120,-
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2PRO) € 137,-
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2PT) € 126,-

Welke van deze modules is het beste, het gaat met niet precies over het overclocken maar over de snelheid stock omdat ik niet bereid ben om over te clocken.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Als het om de stock snelheid gaat dan zit er zeer weinig verschil in.
De tweede is langzamer omdat ie CAS latency van 2,5 heeft.

Ik zou voor de derde gaan. Is de goedkoopste CL2 en is ook nog eens een goed overclockers merk (meerwaarde bij verkoop). Zie [rml][ OC-DDR]Het G.skill Overklok Geheugen #2[/rml]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-08 18:33

Nik

Gewoon de 3e pakken ja, zie prijs en performance :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah bedankt :) deze had ik zelf ook op het oog, maar omdat iemand zei dat het 1ste geheugen beter is begon it te twijfelen ;)

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-08 17:06
Is G.Skill dan echt zo heel veel beter te clocken dan OCZ???

Maar is het 'goedkope' geheugen van G.Skill dan ook ver over te clocken?
Moet je dan niet de duurdere versies hebben?

iRacing Profiel

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Uiteraard moet je het duurdere geheugen van G skill nemen om ver over te clocken.
Niet dat het goedkopere het slecht doet ofzo, maar je hebt kans dat je teleurgestelt zult zijn.
Je kunt niet bij alles voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

draai je geheugen anders eens met een divider en kijk hoever je dan kunt komen.... als je cpu niet ver wil is het zonde om duur geheugen te kopen dat toch niet ver komt omdat je cpu niet mee kan.

[ Voor 29% gewijzigd door J0J0 op 25-04-2005 09:51 ]

specs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 18:49:
[..]

Welke van deze modules is het beste, het gaat met niet precies over het overclocken maar over de snelheid stock omdat ik niet bereid ben om over te clocken.
Opmerkelijk dat dit soort vage OC geheugen tegenwoordig goedkoper is dan gewone Brand-on-Brand spul. Goedkoper CAS 2 dan die G-Skill kan ik iig ook niet vinden.

Enige waar je niet zeker van bent is compatibility. Als je niet wilt OCen lijkt me dat je safe wilt spelen. Kijk op de site van de fabrikant van je moederbord. Die hebben als het goed is een lijst met geteste geheugenreepjes en/of chips. Ga vervolgens na wat voor chips G-Skill (en de andere merken die je noemt) hebben en zie of die getest zijn. Als dat zo is weet je zeker dat het werkt, zijn ze niet getest, dan kan het nog altijd werken, maar die garantie heb je niet.

Overigens noem je hier alleen maar combopakketjes met twee reepjes samen. Als de G-Skill niet geschikt blijkt zijn er enkele 512MB PC3200 CAS 2 reepjes vanaf EUR 64 (Corsair iirc- ook al van die meuk die probeert te verhullen welke chips gebruikt worden :X ). Je zou net zo goed twee losse reepjes kunnen kopen als zo'n set :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1