Klooien met jack plugjes

Pagina: 1
Acties:

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 19:18
Hallo, ik heb net op zolder een ouwe microfoon gevonden. Ik heb getest of ie het deed en dat was het geval. Nu wil ik hem op m'n pc aansluiten, maar het ding heeft zo'n grote onhandige jack aansluiting en m'n pc kan alleen maar van die kleine jack plugjes. Van m'n pa mag ik de grote plug er absoluut niet afknippen (hijs bang dat het kapot gaat) en ik heb ook geen verloopstekkers van groot naar klein liggen. Ik heb wel een klein kabeltje gevonden dat zo'n grote jack laat verlopen naar een kleine jack. Daar kan ik dus ook niks mee dacht ik, maar toen kwam ik op het idee om met plakband wat kabeltjes van die grote plugjes naar elkaar te laten lopen. Nou vraag ik me af hoe ik het zooitje moet verbinden en of het uberhaupt wel mogelijjk is. Hier is een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~verbrug1/tweakers/kabels.bmp

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:15
voor dit soort dingen zijn er toch gewoon verloopjes voor? verloop van grote jackplug naar een kleine jackplug.

edit sorry je post niet goed gelezen. maar wat jij wilt kan wel.

[ Voor 24% gewijzigd door cossy nl op 24-04-2005 18:01 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Gewoon tot morgen wachten en een verloopkabel kopen is geen optie :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Sourcey
ik ben ongeduldig :P Bovendien woon ik in een afgelegen dorpje dus ik zou een paar km moeten fietsen. welke aansluiting moet ik met wie verbinden?

[ Voor 40% gewijzigd door Sourcey op 24-04-2005 18:02 ]

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
uhm..tja. volgens mij de toppen van de plugjes dat die dezelfde pool(+) hebben, maar zal ff schema zoeken.

astu:
Afbeeldingslocatie: http://www.purebits.com/images/jackconn.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door heracles op 24-04-2005 18:21 ]

• Sourcey
bedankt, maar twil niet echt lukken :P
ik heb de ground met de ground en de channel van de mono met een left of right channel van de stereo verbonden. 't zou moeten werken maar dat doet het niet. Toch maar een verloopje kopen dan.

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 17:07
Microfoon aansluitingen op pc en veel kleine apparaten (video camera's en draagbare minidisc recorders bijvoorbeeld) zijn bedoeld voor electret microfoons die uit de aansluiting een gelijkspanning krijgen die noodzakelijk is voor de werking. Op de microfoon aansluiting in je pc staat dus een kleine gelijkspanning (doorgaans rond 1,5 volt).

Een oude losse microfoon is mogelijk geen electret en heeft die gelijkspanning dan juist niet nodig. Of het is wel een electret, maar dan met zijn eigen batterijtje. Ik weet niet of een microfoon kapot kan gaan van die spanning. Wellicht is het verstandig een condensatortje in serie te schakelen met de microfoon om de gelijkspanning eraf te filteren. Ik ben niet heel diep into electronica, dus kan je helaas niet zeggen welke waarde condensator je daarvoor nodig zou hebben.
Pagina: 1