[XP] Photoshop Program error -> werk weg

Pagina: 1
Acties:

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 19:19
Goedenavond,

Ik was leuk bezig in photoshop met iets voor school.. was echt goed bezig, komt iemand op bezoek laat het prog ff idle voor zown uurtje ofzo afijn, ik ging dus verder met mn werk zeer simpel was wat lijntjes aan het trekken om te fillen, BAF Program error.. ik drukte op OK en het hele programma deed geen zak meer.
computer gaf 10 seconden erna een blue screen en al mn werk was weg.. Gigantisch balen want ja ik was zo lekker bezig niet aan gedacht om ff tussendoor op te slaan..

nou is mijn vraag slaat photoshop ergens tijdelijk je werk op? vooral omdat het programma zo lang idle heeft gestaan zou dat logisch zijn.. toch?

Mijn versie is CS 8.0 en ik heb de search al gebruikt maar er komt nergens iets te boven die zoiets beschrijft..

Bijvoorbaat dank

Verwijderd

Hoi,

Ik las je probleem, maar ik heb dit zelf (nog) niet met cs meegemaakt.
Wel een aantal keren met versie 6.

Tijdens het bewerken van een bestand worden alle handelingen opgeslagen in een soort
van swapfile, dat scratch disk wordt genoemd. Weet nu ff niet hoe dat bestand heet als het op de harde schijf staat. Als photoshop is afgesloten, dan wordt dat bestand verwijderd.

Het is lullig, maar je bent het gewoon kwijt. Wat dat betreft is photoshop niet perfect ontworpen.
Bijv. bij Cool edit pro is het zo dat als je een crash hebt en je start het programma de eerst volgende keer weer op, dan weet ie dat er nog een bestand open stond, en dat kan dan weer geopend worden.
Dit zouden ze ook een bij photoshop moeten doen.

Zorg voortaan dat je na elke bewerking het bestand opslaat.
Verder kan je helaas niet helpen. Wel kan ik je nog vertellen dat versie 7 beter en sneller werkt dan CS!

succes,
Jerry

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 18:09 ]

• joon
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 18:02:
Hoi,

Ik las je probleem, maar ik heb dit zelf (nog) niet met cs meegemaakt.
Wel een aantal keren met versie 6.

Tijdens het bewerken van een bestand worden alle handelingen opgeslagen in een soort
van swapfile, dat scratch disk wordt genoemd. Weet nu ff niet hoe dat bestand heet als het op de harde schijf staat. Als photoshop is afgesloten, dan wordt dat bestand verwijderd.

Het is lullig, maar je bent het gewoon kwijt. Zorg voortaan dat je na elke bewerking het bestand opslaat.
Verder kan je helaas niet helpen. Wel kan ik je nog vertellen dat versie 7 beter en sneller werkt dan CS!

succes,
Jerry
nouja, photoshop sloot in feite niet af.. de computer reboote gewoon na die program error..

edit: ik zie dit in mn temp foldertje staan: Photoshop Temp63880 á 738MB
valt er dan toch wat te redden ?

[ Voor 7% gewijzigd door joon op 24-04-2005 18:09 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-08 15:03

DataGhost

iPL dev

als je geluk hebt? maak een kopie van dat bestand en start photoshop opnieuw? :)

• joon
DataGhost schreef op zondag 24 april 2005 @ 18:12:
als je geluk hebt? maak een kopie van dat bestand en start photoshop opnieuw? :)
nouja ik heb er iig een kopie van gemaakt maar photoshop doet verder niets, het bestand is ook 'extensieloos' ik heb er al psd achter gezet maar daar doet PS niets mee..

Verwijderd

Als dit probleem nou vaker voorkomt, dan moet je toch eens je windows installatie goed nakijken, en eventueel (als je het probleem niet kan vinden) opnieuw installeren.

Ik heb zelf bij xp nooit een bauw scherm gehad. Ga ook na welke programma's je nog meer hebt geinstalleerd en welke programma's er allemaal in de achtergrond draaien!

Ik moet er wel bij zeggen dat ik minimale installatie heb zonder internet verbinding etc.
Ik heb vaak gezien bij andere pc's met een internet verbinding en een hoop andere rotzooi erop, dat daar meer problemen voorkomen.

tip:
Mocht je windows een keer opnieuw installeren, maak dan meteen een norton ghost image nadat je voor de eerste keer in windows bent geweest. Daarna kan je de rest installeren. Mocht het later een keer fout gaan, dan kan je altijd weer terug grijpen naar die ghost image (scheelt een hoop tijd)

• joon
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 18:21:
Als dit probleem nou vaker voorkomt, dan moet je toch eens je windows installatie goed nakijken, en eventueel (als je het probleem niet kan vinden) opnieuw installeren.

Ik heb zelf bij xp nooit een bauw scherm gehad. Ga ook na welke programma's je nog meer hebt geinstalleerd en welke programma's er allemaal in de achtergrond draaien!

Ik moet er wel bij zeggen dat ik minimale installatie heb zonder internet verbinding etc.
Ik heb vaak gezien bij andere pc's met een internet verbinding en een hoop andere rotzooi erop, dat daar meer problemen voorkomen.

tip:
Mocht je windows een keer opnieuw installeren, maak dan meteen een norton ghost image nadat je voor de eerste keer in windows bent geweest. Daarna kan je de rest installeren. Mocht het later een keer fout gaan, dan kan je altijd weer terug grijpen naar die ghost image (scheelt een hoop tijd)
Dat weet ik wel ja.. maar dat is momenteel niet belangrijk..
wat kan ik nou nog uit die swapfile halen of wat het ook is .. :'(

• joon
ok nu begin ik overnieuw, save ik em 1x wat kleine toevoegingen aan het plaatje ik wil weer saven program error, not enough ram.. hoe zorg ik er nou voor dat ik het plaatje wel kan saven want photoshop blijft open..

• joon
tis al te laat photoshop sloot ineens zomaar zonder enige waarschuwing, en dan nog zou ik daar niets aan hebben aangezien ps openstond en ik mn werk gewoon wou bewaren

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
joon schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:20:
[...]

tis al te laat photoshop sloot ineens zomaar zonder enige waarschuwing, en dan nog zou ik daar niets aan hebben aangezien ps openstond en ik mn werk gewoon wou bewaren
Je had het toch over die foutmelding 'not enough ram'? :?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1