Toon posts:

Problemen met nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor mijn jongste zoon aangeschaft:

Tsunami capricorn KY-350AT (nieuw)
Asrock K7upgrade 880 (nieuw)
AMD Athlon XP3200+ (nieuw)

Dual-channel Corsair CMX256A-3200C2PT (geheugen 512) (gebruikt
ATI Radeon 9800SE (videokaart) (gebruikt)
Maxtor Diamond 160GB SATA/150 (gebruikt)
Maxtor Diamond 160GB ATA/133 (gebruikt)

verder nog

muis, toetsenbord en speakers
en Samsung beeldscherm SM151S
CD-r en CDwr ook aangesloten.

Nu heb ik alles geinstalleerd en bij het opstarten gebeurd niets. Ik krijg wel 5 zachte piepjes te horen en verder niets. Ik heb op het moederbord niets veranderd danwel aangepast.
Via 1to0 eerst vraagstelling gedaan en zij dachten eerst aan geheugen en later aan videokaart.
Ik heb ander geheugen geprobeerd 256 MB DDR PC2100 van A-Data en ook de Gforce4 vanuit mijn eigen computer doch nog steeds geen beeld en andere activiteiten. Wat is er loos of wat heb ik fout gedaan.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:39

gws24

Thinking is hard!

staat er in de handleiding van het moederbord niet iets over het aantal piepjes dat je krijgt? Vaak is dat een foutcode namelijk.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Kijk eens of je voedings stekkers allemaal goed vastzitten ...
dat is mij wel eens gebeurd namelijk en toen wist ik echt niet wat het probleem was

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Topicstarter
De uitleg in het boekje is vrij summier en ook op de website van Asrock kan ik niets daarover vinden.
Voorwat betreft de stekkerverbindingen kan ik zeggen dat ik die wel honderd keer gecontroleerd heb. Maar helaas nog steeds niets. Wie oh wie kan mij het verlossende antwoord geven.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb je er aan gedacht om je 9800 ook aan te sluiten op de powersupply met een molex, via 't losse voedingspunt op de kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Missing Dog
ja daar heb ik aan gedacht want dat werd me al in de oren gefluisterd dat daar de meeste vergissingen mee gemaakt worden. Maar ik heb ook een werkende Gforce4 geprobeerd en ook geen resultaat.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:39

gws24

Thinking is hard!

Nog even gezocht en als het goed is heeft jouw bord een AMI bios en vijf piepjes van een ami bios geeft aan dat er een fout in de processor is; zie bv:

Bioscental ami beep codes en
hier

Lijkt er dus op dat processor niet goed is of mogelijk/hopelijk verkeerd geinstalleerd. Kan natuurlijk ook nog zijn dat het moederbord niet goed is en daardoor de processor niet goed ziet waardoor je die beep code krijgt.

EDIT: Hier (pdf file) staat een document van AMI zelf over beep codes; Op pagina 13 staan de codes.

[ Voor 29% gewijzigd door gws24 op 24-04-2005 17:37 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
Na een geweldig kort contact met 1to0 via email (ja zelfs op zondag kreeg ik al antwoord, bravo) blijkt dat het mogelijk aan de video-adapter ligt van het moederbord en kan ik alles terug sturen. Netjes toch.
Pagina: 1