[Elektronica] APC Basic Surge Protector (Stekkerdoos) kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Heb al 1,5 jaar een APC stekkerdoosje, werkt prima niks aan de hand, alleen had ik meer stekkers dan gaten dus heb er vorige maand nog een gekocht, exact dezelfde...

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/22138mcl.jpg
APC Basic Surge Protector P5-GR

Nu kwam het het mooiste uit als ik de een aansloot op de ander, dus de stekker van de ene doos in de ander, en de stekker daarvan op het net. Misschien technisch gezien niet helemaal netjes, maar kan zon ding er kapot van gaan? :?

Na het aansluiten van de 2 dozen (lampjes erop branden dus ze deden het) stopte ik wat stekkers in de doos die aangesloten was op het net, werkte allemaal. Daarna stopte ik 1 stekker in de doos die aangesloten was op de andere doos en *pats*... De doos die aangesloten was OP HET NET was dood. Deed niks meer.

Kan dat zijn omdat ik er dus een zelfde doos op aangesloten heb? :?

2 weken later...

Bleek een fabriaksfoutje denk ik...

Heb een nieuwe gehaald en het werkt nu wel: :P

Afbeeldingslocatie: http://rootnet.nl/~victorio/downloads/stekkers.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Victorio op 10-05-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130034

Nee, in principe mag het geen bal uit maken zolang je maar niet boven het maximale vermogen van de stekkerdoos die rechtstreeks op 230 V is aangesloten.
Ik heb er hier 3 op mn kamer liggen waarvan er twee maximaal 3500 Watt zijn, en 1tje 2800 Watt.
Mag dus belange na geen probleem zijn.. tel maar wat op: Voeding, tv, versterker, monitor enz.
Zoveel Watt haal je niet gemak.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 130034 op 24-04-2005 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Er hangt niet eens een TV aan, alleen:

200 Watt Hifi setje
350 Watt Voeding
Monitor
Laptop
En wat randapp...

Weet niet wat die dozen maximaal aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:31
ik denk dat de zekering in die kapotte doos door gebrand is... misschien even opschroeven en evt. een nieuwe erin zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

Bij mij zit er een reset knopje op. Bij jou misschien ook?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130034

Victorio schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:48:

Weet niet wat die dozen maximaal aankunnen.
Staat er wel ergens op slimpie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Zekering denk ik ook. Heb hem al open geschroeft maar ik zie alleen een printplaatje dat er niet uit kan, kan er verder niks aan tweaken. :/

Zit ook geen reset knopje op helaas. ;(

Een max. aantal Watt staat er niet op. Wel max 365 joules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141859

http://www.apc.com/resour...ndex.cfm?base_sku=P5%2DGR

Er staat hier duidelijk dat je 3 jaar garantie hebt dus ik zou zeggen mailen die gasten en 100% zeker dat je daar verder mee komt. Maar ik weet niet of dit nog opgaat nu je hem opengeschroeft hebt (ik gok van wel als je hem netjes hebt opengemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ja een nieuwe zal ik ook wel van MyCom krijgen... :) maar wilde hier even van jullie horen of hij kapot kan zijn gegaan omdat ik er een andere op aangesloten heb.
Want als dat zo is sluit ik de boel niet nog een keer zo aan als ik een nieuwe heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-02 15:38
Misschien dat er door het aansluiten van iets op die andere doos een condensator zich heeft ontladen. Dan kan een spanningspiek misschien de elektronica van die eerste doos hebben verwoest....
Maar dat is wel erg ver gezocht, normaal zou het moeten kunnen. Of staat er op de doos dat je ze niet mag doorlussen?

De beste manier om er zeker van te zijn is nog zo'n stekkerdoos te kopen en het opnieuw te proberen. Als het niet op de doos staat en hij weer kapot gaat, kan je ze voor allebij aanklagen... :P
Watt is Joules per seconde, dus dan zou een 365 Watt voeding al na 1 seconde op dat zitten... Gek... 8)7
Je moet kijken naar die 13 A... dat is dus 13 A*230 V = max. 2990 Watt

Het mooiste van dat soort stekkerdozen is dat ze nauwelijks nut hebben... er staat heel vaak zoiets als "tot 5 kV" of "tot 4.5 kA" een beetje bliksem gaat daar flink overheen en roostert je apparatuur. :P

[ Voor 37% gewijzigd door MeMoRy op 25-04-2005 10:43 ]

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Probleem weg... zie topic... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 12:04

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Even een opmerking over iets anders: op de foto van je netaansluitingen zie ik dat je een aantal snoeren opgerold hebt. Beter kan je dat niet doen, op deze manier vormt het namelijk een spoel en dat kan vervelende effecten gaan geven. Nou zal het in dit geval wel meevallen, maar haspels kunnen er zeker door in de brand gaan.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140651

Demoniac schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:09:
Even een opmerking over iets anders: op de foto van je netaansluitingen zie ik dat je een aantal snoeren opgerold hebt. Beter kan je dat niet doen, op deze manier vormt het namelijk een spoel en dat kan vervelende effecten gaan geven. Nou zal het in dit geval wel meevallen, maar haspels kunnen er zeker door in de brand gaan.
idd dat klopt :Y) . de electricien (die hierzo de stroomgroepen aan sluit enzo) die zei dat ook tegen me toen ik ook een stuk utp-rj45( netwerk) had opgerold en dat daardoor ik ook snelheids verlies zou hebben. scheelde niet heel veel maar tpch 10KB/s dus evengoed niet verkeerd :*) . en het maakt een soort electrisch schild schijnt het en dat is niet zo héél goed voor je apparatuur in de buurt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Demoniac schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:09:
voor kleine stromen als randapp maakt het niet zoveel uit, voor koelkasten e.d. is het wel wat van belang
Pagina: 1