Toon posts:

Na installatie van videokaart drivers slaat monitor standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik zit dus met het volgende probleem en ik heb geen andere topic hierover kunnen vinden dus ik dacht start er maar een. Ik hoop dat ik voor deze vraag wel in de goede sectie zit ;)

Specs :
- AMD sempron 3000+
- ASUS a7v880
- ASUS V9999 GE ( geforce 6800 )
- 120gb / 80gb / 160 gb
- 1,5 GB Twinmos PC400 dual channel
- Windows XP

Het gaat om het volgende :

Ik heb zojuist mn pc'tje helemaal opnieuw geinstalleerd alles geformatteerd.
Ik had alle moederbord drivers geinstalleerd , raid drivers , netwerk , agp drivers etc etc.

Maar toen ik dus de videokaart drivers wou installeren dat was deze driver ten eerste : DNA-Force 1.2.7590a , Sloeg mn monitor standby , ik opnieuw opstarten , nee hoor geen beeld in windows xp.

Ik ging naar veilge modus om de videokaart drivers te uninstalleren , dat ging weer wel en toen ik opnieuw opstarten normaal in windowsxp , werkte het gewoon/

Ik heb dus de standaard drivers geprobeert van nvidia de 71.89.win2kxp.english
driver , gaf hetzelfde probleem beeld in standby.

En zo heb ik nog veel andere drivers geprobeert van verschillende datums , Xtreme G drivers , Forceware , starstorm , omega , evolution drivers en liteforce... werken allemaal niet !!

Wie kan me hiermee helpen ???

Hartelijk dank.

Verwijderd

Topicstarter
jo iemand een oplossing ??? ;/ :O 8)7 8)7 }:O

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:36

Cyphax

Moderator LNX/AI
Het lijkt alsof je drivers de refreshrate op een te hoge waarde zetten, als je monitor dat niet aan kan springt ie op zwart, zoals bij jou dus.
Probeer eens in de veilige modus de refreshrate op 60Hz te zetten? Gaat dat?

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
In veilige modus is het niet mogelijk om de hertz van de monitor op een andere waarde te zetten.

ik heb net een fresh install weer gedaan , maar als ik dus de drivers installeerd dat gaat allemaal god , als dan NIET opnieuw opstart na de installatie heeft ie de drivers wel geladen maar als ik dan de monitor op 85 of 80 hertz zet dan gaat ie standby .

Ik snap er geen kont meer van .

Mn monitor kan wel op mn laptop met een hogere frequentie.

De monitor is een Compaq P900

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 15:43 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:42:
In veilige modus is het niet mogelijk om de hertz van de monitor op een andere waarde te zetten.

ik heb net een fresh install weer gedaan , maar als ik dus de drivers installeerd dat gaat allemaal god , als dan NIET opnieuw opstart na de installatie heeft ie de drivers wel geladen maar als ik dan de monitor op 85 of 80 hertz zet dan gaat ie standby .

Ik snap er geen kont meer van .

Mn monitor kan wel op mn laptop met een hogere frequentie.

De monitor is een Compaq P900
Deze?
http://www.monitorworld.com/Monitors/compaq/p900.html
Die moet tot 120Hz aankunnen. Misschien is dan je videokaart niet helemaal goed... dat zou klote zijn maar 't zou wel kunnen. Als het een hardwareprobleem is kun je blijven reinstallen tot je een ons weegt ;(

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

drivers van je monitor geinstalleerd :?

extra aansluiting van je gf aangesloten ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De refreshrate die je monitor aankan is ook afhankelijk van de resolutie die je selecteert. Over het algemeen: Hoe hoger de resolutie, hoe lager de maximale frequentie. Dat ie het op de laptop wel redelijk normaal doet, heeft denk ik te maken met de lagere resolutie (bijv 1024x768) die de laptop uitstuurt op zijn externe poort. Ik weet niet hoeveel die monitor van jou max aankan, maar ik denk dat je hem toch echt op een lagere res moet zetten wil je hogere refreshrates halen, of net andersom natuurlijk ;) Een P900 is ook niet de jongste meer...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX/AI
The_Eagle schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:47:
Een P900 is ook niet de jongste meer...
Mwahh, da's niet echt een graadmeter... mijn monitor is een jaar of 8 oud, maar die kan ook wel 1024x768 bij 85Hz, dat moet niet zo'n probleem zijn.
En als je die specs naleest:
code:
1
2
3
Max Resolution:         1920 x 1440
Sync Type:          Seperate
H Freq/ V Freq:         31-6107 / 50-120

Da's geen kattepis.. of die pagina moet liegen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Cyphax op 25-04-2005 15:51 ]

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 18:21
ik heb meerdere mensen gehoord overt dit probleem .. maar dan vooral bij de LE serie

die ik ook heb ..

ik heb het zelfde probleem gehad . ook dat als ik men pc aanzetten me beeldscherm op standby bleef staan .. is denk gewoon een fout in de videokaart

heel gek . . ik heb geheel men pc weer opnieuw geinstalleerd .. en ook een nieuwere voeding erin gedaan .. ik heb nu de OCZ 480W psu erin zitten . .

ik had geen problemen meer. . en kan alle drivers draaien die ik maar wil , hij blijft het gewoon doen ..

dus ik zou is proberen een sterkere voeding erin te stoppen . . ik had hiervoor een Q-tec 400 watt , geloof me .. Q-tec is nogal klote.. neem ff a merk voeding .. en reinstall geheel je pc weeris .. bij mij deed die het toen in iedereval

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de resolutie verander van de standad 640x480 32bit 60 hertz naar 800x600 60 hertz heet ie het probleem al , mn monitor kann de hoogste reso aan die 1900 zovel bij weet ik veel :P

op 85 herts zonder problemen altijd zo gedraait.

ik had eerst een enermax voeding 300 watt , en mn kaart werkte er gewoon mee .

ik heb sinds 5 dagen een Tagan 520 watt is het dacht ik of een 560 watt .maar daar heeft de videokaart gewoon gewerkt zonder enkele problemen. Ik heb wel mn videokaart schoongemaakt alle stof verwijderd nieuw koelpasta erop . en sinds dien werkt ie eigenlijk niet meer . maar er is helemaal niks fout gegaan en dit moet toch kunnen of niet ?

vervalt eigenlijk de garantie als je zoiets doet ? ja zeker ?anders word het een nieuwe kaart ( GODVERDOMME nog geen half jaar oud :S )

Verwijderd

Topicstarter
Heel vaag dit .

Ik heb het volgende gedaan.

Videokaart uit de computer gehaald, voedingskabels omgedraait. 2 molexxen kunnen erop.

Mijn vga kabel met een DVI to VGA converter aangesloten.

en toen zag ik weer beeld en kon alle resoluties weer en frequenties.

Toen kreeg ik het volgende probleem als ik internet explorer opstartte .
Slaat alles vast kan zelfgs mn muis niet meer bewgen heel erg kut.
Nu opnieuw geinstalleerd en ga ff alle drivers installeren en kijken of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus niet mn DVI aansluiting of VGA.

De voedingskabels maakte ook niks uit.

Ik denk dat het probleem ligt in de videokaart drivers.

Daarnet had ik eerst OMEGA drivers geprobeert die werkte gewoon behalve dan dat internet explorer opstarten en dat alles vast slaat en dan nog geen ene fuck kan doen op de computer.

En nu had ik dus Xtreme G drivers geinstalleerd en die werkte helemaal niet.

Verwijderd

Topicstarter
hij gaat eerst terug voor garantie of iets dergelijks als dat niet lukt gooi ik em de prullebak in.

heb ook nog een ati 9600 xt liggen... :| :| | :(

Verwijderd

Topicstarter
Sluit deze topic maar , te weinig reacties en ben er al achter , gewoon naar de klote is de kaart

Verwijderd

Niet sluiten!

Eén goedenavond,

ik ben in het bezit van een XFX6600GT, en ik heb exact hetzelfde probleem.

Hier is wat ik geprobeerd heb:
- 6 Nieuwe / Oude / Originele Nvidia drivers geprobeerd.
- 2 Omega drivers.
- 2 PSU's getest.
Toen heb ik mijn kaart terug gestuurd, en kreeg ik een week later een nieuwe binnen.
- Weer hetzelfde probleem.
- Kast naar een winkel in de buurt gebracht om te testen of het aan het moederbord lag.
- Na een week bericht gehad dat het moederbord normaal functioneerd.
- Andere monitoren erop getest werken prima.
- Mijn monitor op andere computers getest, werkt prima.

Combinatie werkt niet, ik ben ten einde raad.

specs:
Northwood PIV HT 2.6Ghz
Asus P4P800s-e Deluxe
XFX GeForce 6600GT
768 DDR ram
550w PSU

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 00:15 ]

Verwijderd

Vreemd probleem is wat ik van iedereen hoor.
Niemand een oplossing dus? ;(

Verwijderd

Topicstarter
maar hij heeft gewoon bijna een jaar gedraait. vind het zo vreemd...
Pagina: 1