P2P netwerken e.d. blokkeren

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:23

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik deel met een paar huisgenoten het Internet, alleen die gebruiken de hele tijd emule em bittorrent. Je snapt natuurlijk wel dat het internet er niet sneller op wordt. Nu vroeg ik me af of ik misschien emule en bittorrent e.d. zou kunnen blokkeren op één of andere manier via de router. Ik heb een Draytek (2200E volgens mij) router.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
krijg je dan niet nogal gezeik met hun? vraag ze gewoon om hun down en up te beperken via de programma's zelf of bijvoorbeeld netlimiter..

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Kan je niet beter het bespreken? Netlimiter is idd ook een nette optie, maar als jij het geaag vies wilt spelen: Je kan in je router de poorten voor de P2P progs (vaak 4662 ofzo) doorlinken naar andere, willekeurige poorten en je huisgenoten dit niet vertellen. Zij zullen nu niet meer kunnen verbinden met het netwerk.

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:14
Ik neem aan dat iedereen een bijdrage doet in de kosten? Lijkt me in dat geval beter om eerst even te proberen afspraken te maken met elkaar. :)

Verwijderd

Je kunt het niet maken om bij mensen hun internet te saboteren. Je kunt bij hen wel bv het aantal connecties dat emule maakt lager zetten zodat je router niet verstopt raakt. Als het niet gaat om bandbreedte maar om de snelheid waarmee internetpagina's laden, dan kan dit zeker zin hebben. Bij sommige mensen gaat internet traag (pagina laadt pas na 30 sec. ofzo) met Azureus; overstappen op Bitcomet als torrent-client bood in die gevallen uitkomst. Zoek dus met je huisgenoten naar een oplossing.
Als het wel om puur bandbreedte gaat kun je met bandwidth controller bv de bandbreedte verdelen, daar zijn zat tools voor te vinden.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
Er zijn ook een aantal routers waar je per port de bandbreedte kunt instellen dacht ik. Nooit een gehad overigens.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Gaat mij meer om het mogelijke gezeik met Brein e.d. dan het traagheid van het Internet. Omdat het internet op mijn naam staat....

[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 24-04-2005 16:58 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 11:54
Asus Wl500g kan met de nieuwste firmware bandwidth throttling aan.

Bandbreedtebeheer en ondersteuning WMM
Maak uw overdracht veel efficiënter!
Indien verschillende computers gelijktijdig verbonden zijn met een draadloos LAN, is het typerend dat de gegevensoverdracht trager wordt. Deze hinderlijke ervaring is vooral vervelend wanneer gebruikers video- en audiobestanden overdragen. De WL-500g is daarom voorzien van twee innovatieve functies die de overdrachtssnelheid op niveau houden voor bepaalde applicaties, zelfs in het geval van zwaar dataverkeer.

Bandbreedtebeheer
Deze functie maakt eenvoudig beheer mogelijk van de geselecteerde applicatie (poort) of IP-adres in het netwerk om prioriteit te geven aan internetverkeer en de netwerkbronnen te optimaliseren. Met deze optie zal de internettransmissie niet vertragen, zelfs niet wanneer iemand in het thuisnetwerk bezig is met een P2P-download.

WMM
Deze speciale optie controleert de bandbreedte tussen het hoofdgedeelte (Access Point) en het clientgedeelte (computer), en geeft gebruikers de mogelijkheid te bepalen of deze optie moet worden ingeschakeld. Applicaties worden onderverdeeld in vier categorieën waaraan de overeenkomstige hoeveelheid bandbreedte wordt toegewezen. Gebruikers kunnen nu kiezen om prioriteit te geven aan programma’s en applicaties en zo zorgen voor soepele werking en effectief gebruik van systeembronnen.
alienfruit schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:58:
Gaat mij meer om het mogelijke gezeik met Brein e.d. dan het traagheid van het Internet. Omdat het internet op mijn naam staat....
Als je een fatsoenlijke provider heb (xs4all bijv.) hoef je je weinig zorgen te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Icey op 24-04-2005 17:01 ]

Verwijderd

Brein lol :+

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 12:25

netblade

Sunrise

LMAO 8)7
Breinloos 8)7
Die lui kunnen niks ookal zouden ze dat zo graag willen
En anders gewoon naar xs4all overstappen als je zo bang bent voor breinloos O-)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Tja, ik ben al blij dat ik Chello internet heb daar, internet was erg hoogdrempelig (geen medewerking huurbaas, geen telefoonlijn -> geen adsl) e.d. Overigens heb ik al vanaf het begin al gezegd dat ik liever geen P2P software wilde hebben, ze zitten nu namelijk wel te zeuren dat het Internet traag is.. Rara hoe komt dat.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
alienfruit schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:08:
Tja, ik ben al blij dat ik Chello internet heb daar, internet was erg hoogdrempelig (geen medewerking huurbaas, geen telefoonlijn -> geen adsl) e.d. Overigens heb ik al vanaf het begin al gezegd dat ik liever geen P2P software wilde hebben, ze zitten nu namelijk wel te zeuren dat het Internet traag is.. Rara hoe komt dat.
Gewoon even praten met je huisgenoten. Tegen die lage snelheid van het internet gewoon de upload cappen ;)

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-02 12:25

netblade

Sunrise

spyware met die leuke kazaa programmatjes :Y)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Overigens heb ik al vanaf het begin al gezegd dat ik liever geen P2P software wilde hebben, ze zitten nu namelijk wel te zeuren dat het Internet traag is.. Rara hoe komt dat.
Als je het van te voren al gemeld hebt dan moet je die poorten gewoon allemaal dicht gooien.
Eventueel als je de mogelijkheid hebt gewoon een proxy neerzetten waar ze alleen met http doorheen kunnen en eventuele andere dingen op aanvraag ofzo.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ja, dus alles gewoon dicht gooien behalve port 80, 21 etc.? De standaard porten voor web, mail en ftp.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

als je een draytek 2900 hebt staan dan kan je ook de bandbreedte beperken.

anders de firewall activeren en alleen traffic toestaan op de een paar standaard poorten (maar dat is hierboven al geopperd)

heb je het al geprobeerd door ze hierop aan te spreken en er afspraken over te maken?

Van klussen krijg je grijze haren

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

alienfruit schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:19:
Ja, dus alles gewoon dicht gooien behalve port 80, 21 etc.? De standaard porten voor web, mail en ftp.
Het probleem is alleen dat bittorrent ook via poort 80 kan, je zal dus waarschijnlijk ook flink wat adressen moeten blokkeren als je wil dat het echt niet meer werkt.
Als het geval geen blokkeer mogelijkheid heeft dan wil een extra route wel helpen, zoiets is meestal genoeg:
Doelnetwerk/ip: hier het ip dat je wil blokkeren
Subnet masker: 255.255.255.255
Gateway: hier een niet bestaand ip adres, gewoon 10.10.10.10 ofzo

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02 16:23

Underworld

+1 Inzichtvol

alienfruit schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:58:
whahaha...ben je daar bang voor?
die kunnen helemaal niets doen!!!!
13 miljoen mensen in nederland gebruiken internet om MP3's/films/...e.d. te downloaden

en idd ik zal dit eerst met je huisgenoten bespreken alvorens allerlij acties te gaan onder nemen over iets wat totaal niet belangrijk is!!

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Zo mogen blij zijn dat ik mijn internet deel met ze :P

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
alienfruit schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:38:
Zo mogen blij zijn dat ik mijn internet deel met ze :P
Dus ze betalen niet mee aan de verbinding? Maak ze dan nog even duidelijk dat jij geen p2p netwerken wilt hebben op je verbinding, en daarna gooi je die poorten gewoon dicht :Y)

• alienfruit

alienfruit

Topicstarter
Ze weten al dat ik van plan was om het Internet zo goed mogelijk dicht te gooien, als ze wat willen van P2P doen ze dat maar op school (doe ik ook ;))

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Brein :?

Downloaden is legaal. Uploaden alleen niet. Bron: minister Donner van Justitie :7

Kortom, laat ze hun upload uitzetten, dan heb je gegarandeerd geen gezeur met Brein. Dat dan bijvoorbeeld Torrents afvallen, is hun probleem...

En als P2P op school wel kan... stelletje prutsers daar bij systeembeheer :X

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1