Toon posts:

Profielwerkstuk

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb het beleid gelezen en ik hoop dat dit niet valt onder simpele huiswerk-vragen.

Ik heb hier het volgende 'probleem' . Ik moet op school een profielwerkstuk (PWS) maken. Hiervoor moet ik een onderwerp en een onderzoeksvraag bedenken en kijken welk vak ik erin ga betrekken.
Ik ben samen met een klasgenoot van plan om een DIY-projector te gaan maken, aangezien hier veel natuurkunde inzit dachten wij dit mooi voor ons PWS te kunnen gebruiken.
Dus ik heb mijn natuurkunde leraar gevraagt of zoiets kon. Het kon wel maar, dan moesten we een goed onderwerp en een goede onderzoeksvraag bedenken. Het is natuurlijkd e bedoeling om bij dit onderzoek een beamer te gaan bouwen.

Dat is dus het idee.

Maar nu blijf ik met het volgende probleem zitten:
  • Ik kan echt geen onderwerp bedenken wat ik op zou kunnen geven dat hier iets mee te maken heeft
  • Een onderzoeksvraag bedenken. Deze moet dus aansluiten bij het onderwerp en het moet zo gekozen zijn dat we om het te onderzoeken een beamer zouden kunnen bouwen.
Mischien vinden sommige mensen dit een tamelijk simpele huiswerk vraag, maar wij komen er niet uit. Iemand suggesties/ideen over het onderwerp/hetgeen te onderzoeken?

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:23
(jarig!)
wie gaat dat betalen??
mijn school wil er echt niet zoveel geld aan kwijt hoor....

en verder zit er toch weinig natuurkunde achter...? beetje creatief knutselen zoals ze op de vmbo beroepsgericht (oid) doen.

het enige wat er natuurkundig aan is, is de warmte/licht productie en de lens afstellingen.....?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dat betalen. Alleen is het dus leuk als we de bouw van dit geval meteen dus als PWS kunnen gebruiken. Dan slaan we namelijk 2 vliegen in een klap. En de natuurkunde die erin zit heeft te maken met de lenzen, brandpuntsafstanden e.d. Dat is op zich genoeg natuurkunde voor een PWS.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 15:11 ]

Verwijderd

Doe een onderzoek naar het effect van de lensen in de proejcter. Het is allemaal niet zo ingewikkeld. Wij hebben alleen een windmolen hoeven bouwen.

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:05
ik geef je een tip; pak een makkelijk onderwerp.

Ik heb het toen over de Grafen-theorie gehouden, hier was veel informatie over te vinden zodat eigen onderzoek niet nodig was. Gewoon de tekst een beetje anders typen en klaar.

Bij een onderzoek gaat altijd wel iets niet zoals je verwacht had en ben je ook echt die 40 of 60 uur bezig met het PWS, met een makkelijk onderwerp ben je op 4 uurtjes klaar en hebt toch een voldoende (en daar draait het om)

Verwijderd

Topicstarter
_sepulnation_ schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:22:
ik geef je een tip; pak een makkelijk onderwerp.

Ik heb het toen over de Grafen-theorie gehouden, hier was veel informatie over te vinden zodat eigen onderzoek niet nodig was. Gewoon de tekst een beetje anders typen en klaar.

Bij een onderzoek gaat altijd wel iets niet zoals je verwacht had en ben je ook echt die 40 of 60 uur bezig met het PWS, met een makkelijk onderwerp ben je op 4 uurtjes klaar en hebt toch een voldoende (en daar draait het om)
Maar jij stelt dus voor dat we dit idee voor een beamer gewoon laten varen? Want toen we het bedachten leek het ons wel heel handig, maar nu je het zegt, een ander onderwerp is mss wel veel makkelijker. (btw, wij moeten 80-100 uur besteden aans ons PWS :P)
I'll keep this in mind, maar ik zou toch liever mijn PWS combineren met het bouwen van een beamer.
Alle ideen zijn dus welkom.

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Dit is dus echt een huiswerkvraag :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.