PB a727 monitor wazig

Pagina: 1
Acties:

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 08:46
Hey mede tweakers,

ik heb hier wat rond gespit om een oplossing te zoeken voor een probleem wat ik heb.

Ik heb gister van iemand een monitor voor een prikie gekocht (nog niet betaald wilde hem eerst testen) maar deze monitor is ERG onscherp. Ik heb een dual monitor setup en op mijn 21'' mac monitor zit er een funtie waarmee ik het scherm kan focusen R<->B functie o.i.d, deze functie zit niet op de Packard Bell A727. '
Toen las ik op tweakers dat je er potmetertjes in sommige monitoren zitten waarmee je het scherm kan scherpstellen. Na wat gekloot krijg ik de kap er dus niet af, deze gaat aan de achterkan een stuk open maar hij blijft een groot deel aan de voorkant vast zitten. Dus open krijgen lukt me niet.

Weet iemand iets anders nog? geheime instelling scherm? een manier om hem open te krijgen (zonder bruut geweld natuurlijk). of een andere tip?

De monitor geeft hetzelfde beeld op een andere computer, een andere monitor op mijn dual setup werkt wel scherp en heb drivers gedownload voor de monitor + veel resoluties+hertz combinaties al geprobeerd.

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Misschien dat je um daarom maar voor een prikkie mag hebben ;)?
Zit in sommige monitor wel een geheim menu, maar niet altijd. En dan nog geloof ik niet dat er een optie zal zijn voor het scherpstellen. Dit zal je toch hardwarematig moeten doen vrees ik. isschien iets over het hoofd gezien bij het open maken :P? Hij MOET open kunnen ;).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 11:30

Thandor

SilverStreak

Pas wel op met gevaarlijke spanningen in de monitor. Ook al heb je de stekker eruit.

Ik kan mij herinneren dat ik vroeger een zwart wit monitor had die ook potmeters binnenin had. Niet voorscherpstellen maar wel voor een aantal andere aanpassingen (weet de naam niet meer).
Een minder oude monitor (pakweg 1994) heeft wel potmeters voor scherpstelling. Die zaten in de achterkant van de monitor dus hoeft de kap er niet af :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 08:46
Hehehe, nou het gaat via iemand anders en die gaat eens babelen met de verkoper... maar het gekke is dat hij dus alleen aan de bovenkant (vooraan) vast blijft zitten. Uit mijn, ach beetje forseren kan geen kwaad ervaringen ga ik dat liever niet doen.. zo heb ik al menig schroef systeem gemold.....

tja het scherp stellen via controlls kan blijkbaar wel, mijn mac monitor heeft het en dat is een oud ros :P (zo een met een niet vga plug maar groter ofzo :P)

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
ultimasnake schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:45:
tja het scherp stellen via controlls kan blijkbaar wel, mijn mac monitor heeft het
Ohja das waar ook :/ - |:(. Zie trouwens ook dat mn (TFT) iiyama ook zo'n optie heeft |:( . Naja ignore me :P ben monitoren gewend met te weinig controls :(, iig degene die ik achteraf toch wel handig gevonden had, misten:'(