ik heb een Aopen HX-o8 (ofzoiets, die grote tower die idereen zo goed lijkt te vinden), nu heb ik ergens gelezen dat de airflow erg kan verbeterd worden door je ide-cables rond te maken, zo ja, geeft dit geen interferentie ofzo?
Bij IDE en SCSI-2 (50 pins) is het geen probleem.
Bij IDE66 en UW scsi (68 pins) heb ik het nog niet gezien.
IDE66 is te proberen, die kabels zijn zo duur niet meer, maar een UWscsi kabel snij ik ook nog niet graag doormidden.
Bij IDE66 en UW scsi (68 pins) heb ik het nog niet gezien.
IDE66 is te proberen, die kabels zijn zo duur niet meer, maar een UWscsi kabel snij ik ook nog niet graag doormidden.
Jawel; Ene Toolbox van HardwareCentral-forum heeft foto's online van zijn comp, die hij met gesplitste IDE-kabels heeft uitgevoerd.
En op HardOCP heeft ooit een How-To gestaan over dergelijke dingen.
Kaj.
En op HardOCP heeft ooit een How-To gestaan over dergelijke dingen.
Kaj.
Ik heb het ook gedaan, 8 reepjes van 5 lintjes op elkaar gestapeld. Je kabels worden er alleen wel een stukkie korter van.
IBM stopt in zijn PC Servers trouwens ook ronde UW kabels, dus het kan wel.
IBM stopt in zijn PC Servers trouwens ook ronde UW kabels, dus het kan wel.
bij die kabels is het wel zo dat ze op een of andere manier zo gemaakt zijn dat door de middelste draden de hoge frequenties lopen ofzoiets.
Ik heb er eens iets over gelezen in c't geloof ik. De buitenste draden hebben minder functie wat gegevensoverdracht betreft, maar meer wat betreft de afscherming van die middelste draden.
Ik heb het zelf gewoon wel gedaan met ide33 kabels, en dat werkt gewoon goed, geen problemen.
Ook met ultra-scsi kabel, en ook daar geen probleem (50 pins kabel..)
Ik heb er eens iets over gelezen in c't geloof ik. De buitenste draden hebben minder functie wat gegevensoverdracht betreft, maar meer wat betreft de afscherming van die middelste draden.
Ik heb het zelf gewoon wel gedaan met ide33 kabels, en dat werkt gewoon goed, geen problemen.
Ook met ultra-scsi kabel, en ook daar geen probleem (50 pins kabel..)
Werkt idd zeer bevorderend voor je airflow..
Alleen is het probleem dat je kabels korter worden wel tamelijk irritant als je juist zo'n grote toren hebt.
Want daar is die lengte meestal juist wel handig.
Alleen is het probleem dat je kabels korter worden wel tamelijk irritant als je juist zo'n grote toren hebt.
Want daar is die lengte meestal juist wel handig.
Maar hoe zit het dan met de middelste connector, sloop je die er dan van af, anders lijkt me de winst niet optimaal.
Mzzl Diamon
Mzzl Diamon
And The Only One
Dat kan natuurlijk ook.
Ik heb er zelf voor gekozen het niet gebruikte deel er af te snijden, en dat is zelfs in een big-tower lang genoeg.
Een halve kabel naar DVD, en een halve naar HD.
(de rest van m'n drives zit in een andere compu, waar de 50pins SCSI-kabel mooi langs de zijkant loopt(en ook hier "ronde" IDE-kabels))
Ik heb er zelf voor gekozen het niet gebruikte deel er af te snijden, en dat is zelfs in een big-tower lang genoeg.
Een halve kabel naar DVD, en een halve naar HD.
(de rest van m'n drives zit in een andere compu, waar de 50pins SCSI-kabel mooi langs de zijkant loopt(en ook hier "ronde" IDE-kabels))
Een cliche is ooit origineel begonnen
Plakband doet btw ook wonderen. Ronde of platte kabels.. gewoon aan de zijkant van je kast vastplakken met veel tape. Helpt ook enorm.
Heb me rotgezocht naar foto's en meer info hier over. Heb niets kunnen vinden. Wie weet er nog links, foto's etc ??
Hier was een paar weken terug ook een topic over met foto's. ging over iemands cole pc en toen starte iemand een andere topic over het wel of niet doen met udma66 kabels en hij kwam tot de conclusie niet doen want de extra kabels in een udma66 kabel zijn tegen interventie (of hoe dat ook heet).
Verwijderd
Tip: ipv plakband (lelijk) kun je ook van die zwarte geribbelde slangen gebruiken om om de draadjes heen te doen. Dit is wel wat dikker, maar ziet er wel cool uit (startrek Borg achtig) uit. Die slangen kun je bij een bouwmarkt halen, ze zijn ook speciaal voor kabels, en in de lengte aan 1 kant doorgesneden zodat je ze makkelijk om je kabels heen kunt doen.
Op HardOCP ( http://www.hardocp.com ) hebben ze hier een artikel over gehad. Heb dus ook mijn IDE kabel (de normale) gerond, en moet de floppy en ATA/66 kabel nog versnijden. Ik heb geen problemen ondervonden (of het moet die verrekte grote aftand van moederbord tot floppydrive zijn in een InWin Q700 (I guess) bigtower zijn)
---
Neelon Rokk
Come visit me at http://www.come.to/neelonrokk
---
Neelon Rokk
Come visit me at http://www.come.to/neelonrokk
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Verwijderd
Laatst was ik bij een of ander bedrijfje even bij de TD en daar zag ik ronde flatcable op rol. Volgens die jongengs gewoon te koop bij display in verschillende breedtes. De soort die ze daar hadden was ca. 1,5 cm dik en zag er uit als instalatie-draad, met als kern een aantal zig-zag opgestapelde laagjes flatcable.
Pagina: 1