Toon posts:

Illustratie toevoegen in iTunes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een illustratie wil toevoegen bij een album (bijvoorbeeld de cover van dat album) moet ik het liedje per liedje toevoegen. Ik kan niet een heel album selecteren en dan voor al die liedjes een plaatje pakken.

Afgezien van het feit dat super veel werk is om bij elk liedje appart opnieuw dezelfde cover toe te voegen kost het ook nog eens een keer veel meer ruimte. Stel je hebt een album met 15 songs dan moet je 15 keer hetzelfde plaatje toevoegen terwijl naar mijn idee met een keer voldaan zou kunnen zijn. Aangezien het ook nog erg grote plaatjes zijn (bijna 3 mb...) loopt mijn iPod wel erg snel vol...

Is er een optie dat je voor een album wel maar 1 keer het plaatje hoeft te secteren en hij het ook maar 1 keer upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

Op je eerste vraag weet ik wel een antwoord: je moet gewoon alle nummers van één album even selecteren, dan druk je op de rechtermuisknop en klik je op 'get info'. Vervolgens krijg je, na de vraag van iTunes of je het wel zeker weet, een venster te zien waarin je voor alle geselecteerde nummers de info kan aanpassen, zo ook voor het artwork. Je sleept nu gewoon het plaatje dat je bij ieder nummer als album art wilt hebben richting het daarvoor bestemde vakje, je klikt op OK en het plaatje zal aan ieder nummer worden toegevoegd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 19:11

chem

Reist de wereld rond

Afbeeldingen worden in de tracks ingebakken; dus of je ze nou stuk voor stuk voorziet van een Artwork of allemaal tegelijk - het kost net zoveel diskspace. En of je nou 3mb pics moet gebruiken... ik vind zelf 400x400 een mooie maat :)

Anyways, ik kan wel meerdere tracks van Artwork voorzien in één keer. Selecteer de tracks, breng de Artwork-dropper omhoog en gooi je afbeelding in de dropper.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 23:51

wouterve

Swinger of States

^^ wat chem zegt is dus nog makkelijker dan wat ik hierboven heb lopen roepen :P. Er zijn altijd meer wegen die naar Rome leiden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, hartstikke bedankt :)

Als ik het per liedje deed dan kreeg ik de opties met 4 tabs. Selecteerde ik de liedjes allemaal bij elkaar was het maar een tab en dacht ik alleen "Info" tab te zien. Niet goed genoeg gekeken....

Toch jammer dat het per liedje wordt "ingebakken". Formaat wijzigen is dan inderdaad de enige (wijze) optie. Heb ze nu dus ook 400x400 en dan zijn ze maar 40 kb (wat nog op een halve mb per album uitkomt, mja ik moet niet zeuren :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:02
als je in de album list gewoon het album selecteert, en de artwork staat op selected dan kun je hem gewoon daar inpleuren, dan geeft ie em aan alle liedjes hoef je ze niet allemaal voor te selecteren

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik eenmaal de cover heb geselecteerd van het album dan kan ik de cover verwijderen omdat het toch in het liedje zit ingebakken? Of kan iTunes de cover dan niet meer vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

het origineel kan je weggooien ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik het dus goed begrijp zijn die covers hetzelfde als de rest wat je in kan vullen bij "info"?

Als je namelijk gewoon buiten iTunes het liedje selecteerd en dan naar de eigenschappen kijkt zie je alle informatie die je bij iTunes hebt ingevuld. (Genre, Album, Artiest). Maar de cover zie je er niet bij staan? Maar hij zit dus wel "in/bij" het liedje...

Nou ja, niet teveel over nadenken :P. Iig snap ik nu hoe ik het moet doen, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

De cover wordt voor de ID3 tags in de track ge-embed. Dit is mogelijk omdat er in de header van het bestand een startbyte opgegeven kan worden; alles ervoor wordt geskipt door andere MP3 spelers.

Applicaties die informatie van mp3's en aac's weergeven zullen in de regel de artwork domweg niet vinden omdat ze 'doorgestuurd' worden door die startbyte naar de ID3 tags. Er zijn plugins etc. voor sommige MP3 spelers die de mogelijkheid bieden om het artwork te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, ik volg het een beetje denk ik :)

iTunes heeft dus zo een plugin waardoor het die informatie kan "vinden", en zelfs toe kan voegen...

Leuk weer wat geleerd, bedankt :)
Pagina: 1