Toon posts:

[HowTo Server] een game/lan party server maken

Pagina: 1
Acties:
  • 292 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Inleiding
Ik heb een clan (The -[ANF]- Clan), en geen zin om een server te laten hosten voor 30 euro per maand, want zo vaak zullen wij die toch niet nodig hebben en ik heb zelf genoeg computers om er zelf 1 te maken. Wij spelen overigens Call of Duty United Offensive (CoD UO)

Het probleem
Ik heb dus een server gemaakt met Win 2000 (pro) erop, en met een document die ik gedownload heb alles gevolgt hoe je een gameserver moet maken. Gelukt, met patches en al, zonder hem echt te installeren via setup. Alleen als ik het script voor CoD UO opstart, laad hij hem met een paar fouten, waaronder de poortfout. Ik heb een router thuis (de Sitecom WL-018 1e editie) en de poorten open gezet. Toch doet hij het niet.
Ik ben het helemaal zat en ga in de meivakantie de server opnieuw installeren.

De vragen

1. Ik moet dus een besturings systeem hebben, maar ik weet niks van linux (ik heb overigens wel boeken erover), maar ik weet ook dat het in windows kan, dus doe ik het liever in windows.
--> Welke windows zal ik nemen? Win XP of Server 2003 of Win2000(pro) (zie onderaan voor systeem informatie)

2. Hoe kan ik de server van mijn PC besturen, hiermee bedoel ik dat ik op het bureaublad kan kijken en volledige toegang heb tot alles wat er op staat. (via internet en netwerk)

3. Ik zit ook nog met het routerprobleem, weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen?

4. Ik wil de server vanzelf laten aangaan op vrijdag avond en dan zondag avond vanzelf uitlaten gaan, is dit mogelijk? en dat ik hem ook via het internet aan kan zetten als hij bv in standby zit, of via netwerk kaart?

Mijn ''Server'' specificaties:

Intel Pentium 3 450mhz (Deschutes)
128 mb ram (2x 64)
Geforce 2 MX
1x 4 en 1x 6 GB HD's
48x cd-rom speler
Soundblaster Live

Ter informatie:

* zo laad ik CoD UO (snelkoppeling) --> "E:\GameServers\CoD\CoDUOMP.exe" +set dedicated 2 +set net_ip 82.157.81.55 +exec dedicated_war.cfg (+maprotation)
dedicated_war.cfg is het script van de server met wachtwoorden en gametypes

* Poorten probleem:
----
Winsock Initialized
Opening IP socket: 82.157.81.55:28960
WARNING: UDP_OpenSocket: bind: WSAEADDRNOTAVAIL
Opening IP socket: 82.157.81.55:28961
Opening IP socket: 82.157.81.55:28962
Opening IP socket: 82.157.81.55:28963
Opening IP socket: 82.157.81.55:28964
Opening IP socket: 82.157.81.55:28965
Opening IP socket: 82.157.81.55:28966
Opening IP socket: 82.157.81.55:28967
Opening IP socket: 82.157.81.55:28968
Opening IP socket: 82.157.81.55:28969
WARNING: Couldn't allocate IP port
--- Common Initialization Complete ---
Working directory: E:\GameServers\CoD
PunkBuster Server: pb_sv_SsNext = 276650 (0 to 999999)
PunkBuster Server: pb_sv_LogNext = 81 (1 to 999999)
PunkBuster Server: 0 Power Players loaded from E:\GameServers\CoD\pb\pbpower.dat
PunkBuster Server: 0 PB Rcon Filters loaded from E:\GameServers\CoD\pb\pbrcon.dat
PunkBuster Server: 0 Map lines loaded from E:\GameServers\CoD\pb\pbsvmaps.cfg
PunkBuster Server: PunkBuster Server (v1.076 | A1319 C1.074) Enabled
Hitch warning: 206754 msec frame time
PunkBuster Server: Game Version [CODUO MP 1.51 build 1463 Dec 6 2004 20:33:18 win-x86]
----

*Poorten die open moeten:
Ports Call of Duty (COD) Port Range
Description Protocol From To
Call of Duty CD Key Validation UDP 20500 20500
Call of Duty Master Server Monitoring / Browser UDP 20510 20510
Call of Duty Master UDP Port UDP 28960 28960

Alvast bedankt, en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! _/-\o_

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-05 22:01
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:50:
De vragen

1. Ik moet dus een besturings systeem hebben, maar ik weet niks van linux (ik heb overigens wel boeken erover), maar ik weet ook dat het in windows kan, dus doe ik het liever in windows.
--> Welke windows zal ik nemen? Win XP of Server 2003 of Win2000(pro) (zie onderaan voor systeem informatie)

Windows 2000 Server,
2. Hoe kan ik de server van mijn PC besturen, hiermee bedoel ik dat ik op het bureaublad kan kijken en volledige toegang heb tot alles wat er op staat. (via internet en netwerk)

Remote Desktop aka Extern Bureaublad / VNC

3. Ik zit ook nog met het routerprobleem, weet iemand toevallig hoe ik dit kan oplossen?

Heb je de poorten behalve open gezet ook geroute met NAT?

4. Ik wil de server vanzelf laten aangaan op vrijdag avond en dan zondag avond vanzelf uitlaten gaan, is dit mogelijk? en dat ik hem ook via het internet aan kan zetten als hij bv in standby zit, of via netwerk kaart?

Je zou Wake-up On Lan kunnen gebruiken, Of een simpele tijdklok schakelaar.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
En ik weet niet hoeveel lui je daar op wilt gaan draaien, maar die 'server' gaat niet veel mensen trekken ;) Hoogstens 6 ofzo zonder dat het gaat schokken en doen....

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-01 02:54
ik denk dat je je server moet starten met je intern ip adres en niet je extern adres. denk dat daarom die fouten van dat ip komen

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:31

Stewie!

Keen must die!

Inleiding
Ik heb een clan (The -[ANF]- Clan), en geen zin om een server te laten hosten voor 30 euro per maand, want zo vaak zullen wij die toch niet nodig hebben en ik heb zelf genoeg computers om er zelf 1 te maken. Wij spelen overigens Call of Duty United Offensive (CoD UO)
Geen idee welke verbinding je hebt, maar als het kabel/adsl is heb je max 1 mbit upload, dus je kan 8 of 9 spelers maar hosten. Dus het probleem is niet de hardware/software maar de verbinding :)
Inleiding

Het probleem
Ik heb dus een server gemaakt met Win 2000 (pro) erop, en met een document die ik gedownload heb alles gevolgt hoe je een gameserver moet maken. Gelukt, met patches en al, zonder hem echt te installeren via setup. Alleen als ik het script voor CoD UO opstart, laad hij hem met een paar fouten, waaronder de poortfout. Ik heb een router thuis (de Sitecom WL-018 1e editie) en de poorten open gezet. Toch doet hij het niet.
Ik ben het helemaal zat en ga in de meivakantie de server opnieuw installeren.

De vragen

Mijn ''Server'' specificaties:

Intel Pentium 3 450mhz (Deschutes)
128 mb ram (2x 64)
Geforce 2 MX
1x 4 en 1x 6 GB HD's
48x cd-rom speler
Soundblaster Live
1) OS: degene die jij legaal hebt liggen. Ik ga er niet vanuit dat jij zomaar legale ongebruikte Windows 2003 server (1000 euro) en windows 2000 prof hebt liggen?
2) Remote Desktop
3) ja zie andere posts
4) taakplanner

Overigens is jouw server hardware dermate zwak dat je sowieso geen grote server kan hosten :+

[ Voor 68% gewijzigd door Stewie! op 24-04-2005 14:13 ]

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

kloyenz schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:04:
ik denk dat je je server moet starten met je intern ip adres en niet je extern adres. denk dat daarom die fouten van dat ip komen
Ik weet het wel zeker :)

Verwijderd

Wat heeft dit met PNS te maken?

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Niks, kan ook beter hier: Spielerij - Problemen & Vragen

Verwijderd

zkou er zowiezo wat extra oud ram bij proberen te scoren zeg ... dit gaat laggen en haperen als de pest

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Jep, maar 64 erbij is al genoeg. CPU daar komt het op aan.

Verwijderd

jup, maar zijn veel bordjes die p3 450mhz (slot1) als hoogste proc kunnen hebben. Dan is het het makkelijks om er gewoon wat geheugen bij te proppen (sdram zou je echt voor bijna nix moeten kunnen scoren).
En als je er winxp/2003 op wilt gaan zetten wordt dat echt bagger met die 128mb.

Als ie ook z'n proc wil gaan vervangen kan ie net zo goed een budget duron/sempron/celeronD bordje + proc + wat ddr kopen..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 14:38 ]

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Als hij 1000 euro over heeft voor de Windows licentie voor één enkele 8 slots COD server kan hij idd ook wel zijn hardware upgraden :)
Maar dan vraag ik me weer af waarom 30 euro/maand te duur is? :?

Verwijderd

tja.. ik zou ook liever wat kopen dan wat huren! na een half jaar heb je dan nog niets.. terwijl je voor dat geld prima budget zooi had kunnen kopen (hoeft alleen mobo/proc/mem aangezien de rest weinig uit maakt).

Maar ik weet niet of zoiets perse legaal hoeft te zijn? ik bedoel: werkt het niet illigaal? Laten we namelijk nou niet doen alsof het merendeel van de mensen legale windows gebruikt :p

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

1) got is niet bedoeld voor warez :)
2) je betaald bij gamehosters ook voor de verbinding. Ook al heb je thuis een dual opteron staan, je hebt er geen reet als je maar 1 mbit upload hebt

Overigens voor de TS: op www.callofduty.nl vind je veel informatie :)

[ Voor 17% gewijzigd door Stewie! op 24-04-2005 14:49 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:14

Korakal

Up up up!

Niet iedere server is gelijk 'professional', dus dit topic past niet in PNS. Verder zie ik eigenlijk geen input van jouw kant tim123, er wordt verwacht dat als je aan zoiets gaat beginnen je niet alles voor laat kauwen maar gewoon zelf in de materie duikt. Zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette)

Daarbij wil ik ook nog even met klem wijzen op Het algemeen beleid #warez, wij willen hier gewoon geen verwijzingen of support op illegale producten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.