[MIC] Sennh. E 835 S aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:08

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
Hallo!

Ik wil voor vooral zang opname op de computer een mic hebben. Mijn oog is gevallen op de E 835 S van sennheiser.

Nu heb ik absoluut geen verstand van mics en de aansluiting ervan. Heeft de mic bijvoorbeeld een XLR male, of een XLR female aansluiting aan de achterkant, dus wat voor kabel moet ik hebben?

Kan ik een dergelijke mic gewoon aan mijn geluidskaart aansluiten? Of heb ik dan nog een voorversterker nodig? Aangezien gewone PC mics condensatormics zijn......

Mijn vraag is dus eigenlijk:

Wat heb ik buiten de mic nog meer nodig om een goede kwaliteit geluid mijn pc in te krijgen?
Alvast bedankt!

Jaap

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:08

Japie.G

Colour Classic

Topicstarter
niemand :'( ?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zal je een beetje op weg helpen:
Dit soort mics hebben een XLR-male connector in de onderkant zitten. Het uitgangs-signaal is gebalanceerd. (Hot / Cold / Ground). Dus voor aansluiten op je niet gebalanceerde microfoon-ingang van je geluidskaart moet je iig een truuk toepassen. Verder vraag ik me af wat de mic-preamp van een doorsnee geluidkaart doet met het signaal van een microfoon in deze klasse...

Verwijderd

je kunt de mic naar mijn idee zowiezo wel aansluiten op je pc. Ik heb zelf nlk ook een gewone mic aangesloten op een sb life kaartje en dit werkt perfect, je moet em dan gewoon in de MIC aansluiting doen.
Wat betreft het aansluiten, je hebt gebalanseerd (hot/cold/ground) en ongeballanseerd. In jou geval heb je ongeballanseerd nodig. Als je zelf een beetje kunt soldeeren dan moet je even op de volgende site kijken:
http://www.shop.licht-geluid.nl/help_connectoren.aspx
daar neem je de Ongebalanceerde microfoon kabel. Dat moet in princiepe wel werken. Soldeer je zelf niet graag dan kun je zo'n kabel denk ik wel bij conrad ofzo bestellen.