Toon posts:

mp3 encoding... crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

sinds kort heb ik een mp3spelertje en wil ook wel eens een oud cdtje omzetten naar mp3,

nou wil het dat mijn compu bij mediaplayer10 en bij nero (mp3pro of lame maakt niet uit) vastloopt tijdens het encoden na een nummer of 10.... hoe kan dit en hoe los ik het op?

Gr tjeerd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 13:52 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 11:41
Uhm, voor het rippen van CDs naar welk formaat dan ook is sowieso ExactAudioCopy de beste keus.
je vind het hier: http://www.exactaudiocopy.de

Heb je alleen nog de Lame MP3 encoder nodig, ondanks dat er nieuwere versies uit zijn is versie 3.90.3 nog steeds de aanbevolen encoder:http://www.rarewares.org/dancer/dancer.php?f=1

via Google vind je denk ik wel een goede gids hoe je EAC kan instellen etc.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Probeer eens de audio tracks als wave bestanden naar je harddisk te kopieren en deze vervolgens vanaf de command prompt naar mp3 te encoderen met LAME.
Een compile kun je inderdaad o.a. vinden bij RareWares, zoals Jazco2nd al vermeldde. Een simpele, maar doeltreffende frontend is all2lame van Speek.

[ Voor 49% gewijzigd door Henk007 op 24-04-2005 14:09 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Welkom op GoT :Y)

Bij freezes denk ik al snel aan een hardwareprobleem, check dus even de tips in FAQ van Processors, Mobo's & Geheugen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Al heb je het in de topictitel over een crash. Is het een crash of een vastloper?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als het een vastloper is, kan het best zijn dat je systeem te warm wordt.

Heb je zitten overclocken?

Verwijderd

Topicstarter
het gaat idd om een vastloper, heb hem niet overclocked....

denk idd dat het om iets hardwarematigs gaat want ik heb het XP laatst opnieuw geinstalleerd, computer loopt verder goed

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 11:12 ]

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:58:
het gaat idd om een vastloper, heb hem niet overclocked....

denk idd dat het om iets hardwarematigs gaat want ik heb het XP laatst opnieuw geinstalleerd, computer loopt verder goed
En toch kan het zijn dat je syteem op een gegeven moment te warm wordt. Heb je ook vastlopers na langdurig spelen van games?

Je kan ook een stress-test proberen:

http://gathering.tweakers...ssage/23051081#stresstest

Als je systeem dan vastloopt mag je rustig uitgaan van een temperatuur probleem. :)

[ Voor 22% gewijzigd door magnifor op 25-04-2005 15:08 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

En als het hardwarematig is, is het dus nodig cq. handig om de troubleshooter die ik noemde te lezen en volgen. Dan verplaats ik ondertussen je topic SA --> Processors, Mobo's & Geheugen, geef tzt. even feedback op de tips in de die FAQ :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb die faqs wel even doorgelezen maar als zeg maar nitwid kom ik daar ook niet echt uit,
wel heb ik dat progammatje sisandra getest en hij loopt vast inderdaad bij test 2 bij cpu nogwat..

dus hoe moet ik nu verder zal het (ik begrijp dat het dus een temperatuur probleem is) de koeler zijn of de voeding? gr en alvast bedankt voor de replies! gr

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Even de andere kant op: Je zegt zelf dat het een oude cd is. Mss zit er een dikke kras op ter hoogte van liedje 10? Of istie copyright-protected?

Verwijderd

Topicstarter
nee hij loopt vast met meerdere cdtjes.... bovendien loopt hij vast met die crash-test sandra

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zet je case eens open en draai de test opnieuw. Kijk ook eens naar je temperaturen (BIOS of Speedfan or MBM oid.)

Is de temperatuur nu echt het probleem, dan kan je het beste zoeken naar of een betere CPU koeler of een betere airflow in je kast (of beide)
Pagina: 1