Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ervaringen] Mobiele bluetooth headset

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1
Acties:
  • 868 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij mijn nieuwe telefoon (Nokia 6230i) zoek ik een goede bluetooth headset. Hierover kan ik maar weinig vinden op internet. In een foldertje van T for telecom zag ik prijzen staan van 40 tot ongeveer 80 euro, dus als eerste probeersel kijk ik in de categorie onder de 50 euro.

Wat is een goede headset?

De simpelste lijkt een MrHandsfree butterfly te zijn, maar de reacties op de geluidskwaliteit zijn niet zo denderend.

Verder de Logitech headsets, maar die schijnen nogal groot te zijn en na een tijdje onprettig om op je oor te hebben.

En de plantronics 2500 (3500 is erg duur) schijnt ook niet zo'n beste geluidskwaliteit te hebben.

Als laatste de Motorola 801. Daarvan kan ik niet vinden of deze goed samenwerkt met een Nokia.

Dus nogal wat onzekerheid. Wie heeft ervaring met deze apparaatjes en kan wat aanraden? En is er toevallig bekend welke headsets met een Nokia (auto)lader zijn op te laden, want dat scheelt weer wat kabels.

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 09:54
ikzelf heb de Jabra BT200 met een nokia 6230 en werkt gewoon perfect.

heb hem op de kop kunnen tikken voor 25 eurotjes :-)

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een Jabra BT250v (met trilfunctie) gekocht en die werkt ook perfect eigenlijk. Zit prettig en hij houdt't lang vol.

• KifArU
  • Niet online
2 vragen over die jabra's:
- Kun je deze opladen met de nokia lader?
- Hoor je de beltoon van de telefoon ook gewoon of alleen via de headset? (moet je hem dus altijd op je oor hebben of kun je hem gewoon in een vakje laten liggen en pakken als je gebeld wordt?)

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:00
Ik heb zelf een Jabra BT200 icm een Nokia 6230. Ben er erg tevreden over, goed geluid, beltoon wordt via de telefoon EN de headset weergegeven, dus op vraag 2, ja, je kunt je headset laten liggen en pas pakken als er gebeld wordt. Ook het "plaatsen" van de headset gaat vlot, dus de beller hangt niet op voordat je je headset op hebt.

Op vraag 1, Nee, er zit een aparte oplader bij, dit omdat de Jabra zo gemaakt is dat er geen stekker of wat dan ook ingestoken kan worden.

• KifArU
  • Niet online
cOOlrUnnINgs schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:46:
Ik heb zelf een Jabra BT200 icm een Nokia 6230. Ben er erg tevreden over, goed geluid, beltoon wordt via de telefoon EN de headset weergegeven, dus op vraag 2, ja, je kunt je headset laten liggen en pas pakken als er gebeld wordt.
Inmiddels heb ik een bluetooth headsetje (Bluetrek G2) geleend. Daarmee krijg ik het echter niet voor elkaar. Hoe heb je ingesteld dat het geluid via beide wordt afgespeeld, op de telefoon of de headset?

Verwijderd

Mijn oom heeft hem van Lidl voor €35 is erg tevrede..

alleen je kon wel mp3 luisteren maar geen radio ofzo ?

btw hoe zit zo ding onder een helm ...zeker onmogelijk ?

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

MP3 kan idd wel en radio niet. De telefoon gebruikt het touwtje van de koptelefoon als antenne voor de radio, dus die moet ingestoken zijn.

Nomen nescio

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik ben op dit moment aan het kijken naar een Bluetooth headset voor bij mijn PC en in de auto, ik zie veel goed gewaardeerde modellen, maar wat ik helaas nog nergens ben tegen gekomen is test met betrekking tot draagcomfort. Nou is dit ook moeilijk te waarderen, maar ik wil niet dat ik straks met een headset zit die continu van mn hoofd af donderd. Ik heb namelijk vrij grote oren en wil ook weer niet dat zo'n headset mn oren afknelt.

Is het mogelijk om die headsetjes te proberen bij bijv MediaMarkt of een andere winkel?

Op dit moment kijk ik vooral naar de Logitech MobilePro Headset en eventueel naar de Jabra BT250(v). Heb hier ook wat reviews over gelezen en daar kwamen ze beide heel goed uit.

Zijn er mensen hier die wat op te merken hebben over de ergonomie van deze sets. Op het oog vind ik de jabra er beter uit zien en wat comfortabeler zitten als ik het zo zie. Ook de eventuele tril functie van de 250v vind ik wel grappig, maar niet echt nuttig.

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik ben bij verschillende telecomshops ( BC, T4t, PH ) geweest en daar mag je gewoon de headsets uitproberen.
Zelf heb ik de Sony Ericsson HBH-600 gekocht en die bevalt me uitstekend icm met mijn Bluetooth toestellen.
Wat ik ook een aanrader vind, is de Nokia HDW-3. Uitstekende ervaringen van mensen die hem hebben gekocht.
Wil je echter een headset die ook Bluetooth 1.2 ondersteunt, kan je het beste voor de Logitech Mobile Freedom Headset gaan. Draagcomfort van deze headset vind ik minder dan de HBH-600.

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:00
Ik heb zelf de Jabra BT-200 (die volgens mij qua vorm niet verschilt van de 250) en deze zit comfortabel. Geluid is ook erg goed, dus als die trilfunctie niet echt nodig is, kun je net zo goed voor die gaan, scheelt weer geld lijkt mij.

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
KifArU schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:36:
De simpelste lijkt een MrHandsfree butterfly te zijn, maar de reacties op de geluidskwaliteit zijn niet zo denderend.
Tweede hands via Marktplaats gekocht. Nieuw in doos :)
Werken als een tierelier en goede geluidkwaliteit.
Het verschil zit hem meestal in de gesprekstijd.

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Verwijderd

Ik gebruik al een tijdje de Nokia HWD-3 en ben er (na de softwareupdate van mijn telefoon) super tevreden over.

Goede standbytijd, opladen met zelfde lader, leuk design, zit goed, geluidskwaliteid goed, bediening goed, prijs minder :(

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[GT] -> [I&T]

Dit is een beetje op het grensvlak maar het blijven voornamelijk accessoires bij een mobiele telefoon.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topic 'Draagcomfort Bluetooth Headsets' samengevoegd met
[rml][ Ervaringen] Mobiele bluetooth headset[/rml]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Sander
  • Niet online
Hmm, dan ga ik binnenkort eens uitgebreid kijken.

In principe wil ik het liefst voor 50/75 euro klaar zijn maar als het niet anders kan is het niet erg om iets hoger uit te komen.

Hoe zit het met de compatibiliteit van die dingen? Is het zo dat je elke bluetooth headset op elk toestel kan gebruiken of willen er nog wel eens uitzonderingen/problemen voorkomen.

En hoe zit het met bijvoorbeeld het opladen, zitten er cradles bij? Misschien ook cradles voor in de auto oid, want ik zie het al gebeuren. Ding vergeten op te laden etc dan moet je weer tot je thuis bent wachten voor je weer kan laden... Lekker nuttig dan :P

En verder, gooi eens wat ervaringen in de strijd ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Sander op 13-05-2005 23:09 ]

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:13

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik gebruik een Abe bt22d met m'n T630, dat ding kost niets (€25) en functioneert goed, het geluid vind ik prima, zelfs muziek via m'n pc is goed aan te horen ;)
Met deze headset (ondersteunt BT 1.2) kun je een gesproken oproep doen (als je telefoon dat ondersteunt).
Het enige 'nadeel' is dat hij een eigen beltoon heeft, mijn T630 ringtone gaat tegelijk met de headset af, dit ligt misschien ook aan de T630.
200u standby en 12u spreektijd vind ik erg netjes :)
In vergelijking met eerder genoemde headsets is deze niet sjiek, maar wel praktisch en redelijk comfortabel.
Zover ik weet hebben met name Motorola telefoons de rare eigenschap om bij een ander merk BT headset of carkit niet langer dan een kwartier te kunnen bellen :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• KifArU
  • Niet online
Het is een Bluetrek G2 geworden. (tweedehands voor 25,-) Inmiddels de beltoon ook weer werkend gekregen.

Deze zijn nieuw voor 50,- te krijgen bij de grotere ketens en hebben op papier de beste specificaties in deze prijsklasse. Het draagcomfort vind ik prima, maar dat is zo persoonlijk, dat je het toch zelf moet proberen.

Verwijderd

Ik heb gister de Logitech Mobile Bluetooth headset gekocht bij de Dynabyte voor € 35,-

Ik zou hem in combinatie met mijn Nokia 6230 gebruiken.
Toen ik hem echter had gepaard heb ik een paar gesprekken goed kunnen voeren maar bij een volgend gesprek deed mijn microfoon het niet. Dat ding deed heel eigenwijs, de ene keer deed hij het vanzelf, de andere keer na een klein tikje er tegenaan en veelal deed hij het helemaal niet.

Gelukkig mocht ik hem daarnet gewoon weer teruggeven zonder al te veel problemen.

Wie heeft dit ook ervaren met zijn Logitech Mobile Bluetooth headset? Of ben ik de enige?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

reiker

dan jij!

Je hebt niet een ander exemplaar meegenomen om nog eens te proberen?

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

reiker schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 22:31:
Je hebt niet een ander exemplaar meegenomen om nog eens te proberen?
Het was gister het laatste exemplaar die ik mee heb gekregen.. Ze boden me een ander aan maar ik bedankte er voor.. Vond dat ding toch een beetje onprettig op mijn oor zitten.. Heb een vrij grote oorlid, dus het voelde heel erg aanwezig en beknellend aan..

Ik denk dat ik binnenkort (lees: over enkele maanden) een andere headset ga kopen. Zit nu aan een Nokia HDW-3 te denken Of iets wat er qua vorm op lijkt. Batterij van de HDW-3 gaat niet zo lang mee, maar ik zit ook niet vaak in de auto. Daar bij komt kijken dat de headset van Nokia opgeladen kan worden door de standaard oplader van Nokia.. Dus ook in de auto zit ik goed, heb zo een auto-oplader liggen.. :9

Verwijderd

Ik ben in het trotse bezit van een Nokia 6230 en een Jabra bt200 bluetooth headset. Ik had echter een iets betere kwaliteit verwacht van de verbinding.

Als ik de Jabra op heb en de gsm in mijn broekzak, hoor ik lichte ruis in de vorm van tikjes, geen optimale verbinding dus. Volgens de handleding is het aan te raden om de headset aan de kant van je lichaam te dragen waar je je headset draagt (linkeroor -> linkerbroekzak), maar dat scheelt niet veel.

Ik gebruik m ook voor Skype met mn MSI bluetooth dongle, en dan is het volgens mij (nog niet intensief getest) beter....

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 09:43:
Ik ben in het trotse bezit van een Nokia 6230 en een Jabra bt200 bluetooth headset. Ik had echter een iets betere kwaliteit verwacht van de verbinding.

Als ik de Jabra op heb en de gsm in mijn broekzak, hoor ik lichte ruis in de vorm van tikjes, geen optimale verbinding dus. Volgens de handleding is het aan te raden om de headset aan de kant van je lichaam te dragen waar je je headset draagt (linkeroor -> linkerbroekzak), maar dat scheelt niet veel.

Ik gebruik m ook voor Skype met mn MSI bluetooth dongle, en dan is het volgens mij (nog niet intensief getest) beter....
Heb hetzelfde probleem met Bluetrek S2 icm 6310i... Wil em asap keer testen met ander toestel. Hopen dat het dan beter is. ik heb al last van wegvallers enzo op het moment dat gsm in mn broekzak zit en ding aan mn oor (tijdens het autorijden, binnen lukt het dan wel goed)

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:10

IkWilbert

Het is mij!

Even dit topic een schop geven.

Ik heb onlangs de Jabra BT250v aangeschaft via marktplaats, dit omdat ik erg goede revieuws heb gelezen over deze headset.

Ik moet zeggen, het geluid is gewoon klote! Als ik mijn nokia 6120 classic in mijn broekzak heb zitten dan is het één en al gekraak en kun je geen goed gesprek voeren... Meer mensen die dit ervaren? En kan dit aan de bluetooth liggen in mijn gsm?

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een andere headset, wat raden jullie aan? En dan toch maar even in de winkel halen en daar eerst even proberen ;)

I intend to live forever. So far, so good.

Verwijderd

Iemand ervaringen met de Sweex Clip-on bluetooth headset ??

http://www.sweex.nl/commu...ie=2&item=486&artikel=596

Klinkt dit een beetje ??
Kost 25 euro

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
hmm, geen ervaring, maar wel een erg sterk vermoeden.

1. sweex
2. 25 euro voor een bluetooth headset is niet al te veel...
3. het product bestaat al weer een tijdje volgens mij, en als het een goed product zou zijn, zou er vast wel meer over te vinden zijn

:)

Verwijderd

Zelf heb ik de Motorola HT820 die ik gebruik met m'n Sony-Ericsson P1i. Echt een geweldige combinatie al zeg ik het zelf. Zeker met de EQ op de telefoon als Megabass. De bass is dan lekker sterk en dreunt lekker door. Geweldig lekker als je op de fiets zit.

En ook qua connectie geen problemen. Meestal, na het connecten, hakkelt hij 2x voor een halve seconde en daarna doet hij het perfect! Echt waar, geweldige technologie :D
Pagina: 1