[DNS] Weigert soms, Speedtouch?

Pagina: 1
Acties:

• JeRa
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-04-2025
Op alle machines die hier aangesloten zijn op een Speedtouch 510 heb ik af en toe DNS-problemen, soms worden namen helemaal niet geresolved, soms pas na 3 keer proberen.

Bij IP connectivity wordt sinds een aantal dagen de volgende melding gegeven:
code:
1
2
3
Ping Address =  195.190.242.35
Ping Address Description = Remote peer IP address (DNS was not reachable)
Ping Packetsize (in bytes) = 20

Maar voor zover ik weet kan dit niet kwaad, de DNS-servers lijken verder te werken (af en toe dus). Diagnostics meldt dat er verder geen problemen zijn. Ik heb een Tiscali abbo met de automatisch ingestelde DNS-servers 195.241.48.33 en 195.241.49.33. De verbinding verbreken en opnieuw aanmaken helpt niet.

Ik heb er last van aangezien ik vaak drie keer op een link moet klikken voordat de domeinnaam geresolved wordt, maar verder is er met de verbinding niets mis (werkt op de goede snelheid). Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Als je met de hand een dns kan invullen kan je ook eens 81.17.33.2 proberen te gebruiken, die is heel rap :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dat kan je met de hand invullen. Ook kun je 194.109.9.99 gebruiken (xs4all ;) ). Maybe helpt het ook als je het op de clients zo instelt.
Wat voor clients draai je btw?

• JeRa
Ik draai clients met Windows XP en Linux. Ik heb geprobeerd om met fwddelete, fwdadd andere IP's voor DNS forwarding in te vullen, maar dit had als gevolg dat geen enkele naam nog geresolved kon worden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BoudewijnLinux schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:19:
dat kan je met de hand invullen. Ook kun je 194.109.9.99 gebruiken (xs4all ;) ).
XS4all heeft zn DNS servers dichtstaan voor queries van buiten het eigen netwerk.

code:
1
2
3
4
5
6
C:\WINDOWS>dig www.loempia.com @194.109.9.99

; <<>> DiG 9.3.1beta2 <<>> www.loempia.com @194.109.9.99
; (1 server found)
;; global options:  printcmd
;; connection timed out; no servers could be reached

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• JeRa
@BackSlash32

dig was het commando dat ik zocht, helemaal vergeten dat ik zo de DNS-servers kon testen. Het blijkt dat de servers van Tiscali gewoon slecht functioneren en in veel gevallen een SERVFAIL opleveren :) tnx!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Volgens mij heeft Tiscali storing. Gisteren en vandaag merk ik dat er regelmatig sites zijn die niet willen laden, na een refresh doen ze het plots wel.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bij IP connectivity wordt sinds een aantal dagen de volgende melding gegeven:
Dit is echt de grootste nonsense test die die speedtouch modem doet. Hij gaat pingen naar de DNS server... Helaas staan die dingen vaak zo geconfigureerd dat ze geen antwoord geven op pings (planet/hetnet/direct-adsl hebben dat bv ook).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• pven
  • Niet online
Ik heb hier nog steeds last van. Uiteraard heb ik Tiscali gevraagd (via mail) wat er loos is, maar er is nog geen antwoord. :/

Verwijderd

Om hoeveel clients gaat het? Anders kan je ze het gewoon met het handje invoeren :)

81.17.33.2

Moet meer dan prima werken. Het invoeren kost je even werk, maar dan ben je gelijk van je probleem af :)

• pven
  • Niet online
THX! :)

Ff voor de zekerheid: kan ik 81.17.33.2 het beste als primary of secundary DNS invullen, of maakt het niet uit?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

pven schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 20:49:
Ik heb hier nog steeds last van. Uiteraard heb ik Tiscali gevraagd (via mail) wat er loos is, maar er is nog geen antwoord. :/
Je moet helpdesks ook niet via de mail benaderen, maar gewoon opbellen. Dat werkt veel beter

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:28:
THX! :)

Ff voor de zekerheid: kan ik 81.17.33.2 het beste als primary of secundary DNS invullen, of maakt het niet uit?
Doe maar als primary, dan gaat tie niet eerst bij je slome Tiscali DNS aan het zeuren voordat tie deze pakt :)

• pven
  • Niet online
Kan het zijn dat het niet mogelijk is om de DNS-server in de SpeedTouch 510 in te stellen? Ik kan nergens de optie vinden om dit in te stellen, ook niet als ik met telnet naar de SpeedTouch kijk. :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

even in aanmerking genomen dat je geen eigen DNS server draait in je netwerk (domain ofzo) maar gewoon 3 pcs in een werkgroepje:
Stel dan op de PCs zelf de DNS in, de ip adressen + gateway kan je gewoon door die alcadrol laten doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pven
  • Niet online
Ok, is op de clients ingesteld. Ik zou toch zweren dat ik ooit ergens in de Speedtouch een optie heb gezien om dit in te stellen. :/

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 22:32:
Ok, is op de clients ingesteld. Ik zou toch zweren dat ik ooit ergens in de Speedtouch een optie heb gezien om dit in te stellen. :/
10.0.0.138 > advanced > dns > dns hostname table > new

Verwijderd

Tropos schreef op woensdag 27 april 2005 @ 01:11:
[...]

10.0.0.138 > advanced > dns > dns hostname table > new
Maar daarmee wordt er geen DNS-server aan de servers die de speedtouch krijgt van je provider toegevoegd afaik. Daarmee kan je interne hostnames opgeven.

Ik ben ook al op zoek geweest naar de optie namelijk en ik heb hem ook niet kunnen vinden :)

• JeRa
Je kan het ook aanpassen op de Speedtouch 510 zelf, heb ik gedaan namelijk :) als je met telnet inlogt op je Speedtouch kun je onder het stukje 'dns' de servers handmatig verwijderen en eigen servers toevoegen met fwddelete en fwdadd.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

BackSlash32 schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:59:
[...]

XS4all heeft zn DNS servers dichtstaan voor queries van buiten het eigen netwerk.

code:
1
2
3
4
5
6
C:\WINDOWS>dig www.loempia.com @194.109.9.99

; <<>> DiG 9.3.1beta2 <<>> www.loempia.com @194.109.9.99
; (1 server found)
;; global options:  printcmd
;; connection timed out; no servers could be reached
Vanaf jouw domain maybe...Ik gebruik 9.99 en 6.66 als backup, terwijl ik Demon heb.
Als primary werken ze ook gewoon....

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:30:
Vanaf jouw domain maybe...Ik gebruik 9.99 en 6.66 als backup, terwijl ik Demon heb.
Als primary werken ze ook gewoon....
Tenzij XS4all en Demon een speciale afspraak hebben met elkaar zal het niet werken. Het heeft wel gewerkt, maar is niet al te lang geleden veranderd.
Pagina: 1