Na een poging gedaan te hebben met crossover OfficeNet Extra aan de gang te krijgen, wat niet wilde lukken overigens, ben ik het maar direct met Wine gaan proberen. Ik heb al andere programma's wel lekker aan het draaien zonder enige problemen.
Opzich gaat het redelijk, de installatie blijft alleen op het einde hangen omdat het een aantal DLL's niet kan vinden die wel aanwezig zijn overigens.
Ik heb het volgende geinstalleerd (Win98) wat standaard aanbevolen wordt.
De installatie van ONX verloopt prima, echter aan het eind gaat er wat mis:
IK ben vannacht een hele tijd bezig geweest om uit te zoeken wat het probleem nou kan zijn. De DLL's zijn aanwezig in de mappen waar ze dat behoren te zijn. Ik heb dit tevens gechecked op een XP installatie waar alleen de MFC42.dll in de c:\windows\system32 staat ipv de c:\windows\system zoals bij een WIN98 installatie.
Naar mijn idee moet dit gewoon kunnen werken. Aangezien ik al gezien heb dat mensen Exact-software draaien op linux en dergelijke.
Ik kom alleen dus niet uit de foutcode. Het is aanwezig, kan erbij....... what should go wrong ? Waar ik altijd wel een beetje huiverig voor ben is het feit dat je geen windows omgeving draait maar een soort van emulatie waar de benodigde zaken voor het desbetreffende programma aanweizg zijn.
Ik weet dus niet in hoeverre services draaien die nodig zijn.
Het enige echte probleem wat ik voor ogen heb is de USB-poort die het pakket aan moet kunnen spreken voor een pasje. Maar daar kom ik vast ook nog wel uit, eerst de install !
Opzich gaat het redelijk, de installatie blijft alleen op het einde hangen omdat het een aantal DLL's niet kan vinden die wel aanwezig zijn overigens.
Ik heb het volgende geinstalleerd (Win98) wat standaard aanbevolen wordt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| 50comupd.exe scr56en.exe vcredist.exe dcom98.exe InstMsiA.exe HHUPD.EXE Jet40SP8_9xNT.exe vbrun60sp5.exe ie6setup.exe MDAC_TYP.EXE vc6redistsetup_enu.exe Lijkt me zo wel duidelijk wat geinstalleerd is, als dit niet zo is laat het even weten :) |
De installatie van ONX verloopt prima, echter aan het eind gaat er wat mis:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| fixme:thread:NtSetInformationThread Set ThreadImpersonationToken handle to (nil) fixme:thread:NtSetInformationThread Set ThreadImpersonationToken handle to 0x58 fixme:powermgnt:SetThreadExecutionState (0x80000001): stub, harmless. fixme:powermgnt:SetThreadExecutionState (0x80000000): stub, harmless. fixme:thread:NtSetInformationThread Set ThreadImpersonationToken handle to (nil) fixme:thread:NtSetInformationThread Set ThreadImpersonationToken handle to 0xb4 fixme:powermgnt:SetThreadExecutionState (0x80000001): stub, harmless. err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"C:\\Program Files\\OfficeNet Extra\\OGExcel.dll") not found err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"C:\\Program Files\\OfficeNet Extra\\ogocxgrd.ocx") not found err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"C:\\Program Files\\OfficeNet Extra\\OG70NODBAS.dll") not found err:module:import_dll Library OG70NODBAS.dll (which is needed by L"C:\\Program Files\\OfficeNet Extra\\ogocxgrd.ocx") not found err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"C:\\Program Files\\OfficeNet Extra\\OGC7050R.dll") not found err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"C:\\Program Files\\OfficeNet Extra\\OG70NODBAS.dll") not found err:module:import_dll Library OG70NODBAS.dll (which is needed by L"C:\\Program Files\\OfficeNet Extra\\OGC7050R.dll") not found err:module:import_dll Library OGC7050R.dll (which is needed by L"C:\\Program Files\\OfficeNet Extra\\ogocxgrd.ocx") not found err:ntdll:RtlpWaitForCriticalSection section 0x401fb6e0 "loader.c: loader_section" wait timed out in thread 0019, blocked by 002b, retrying (60 sec) err:ntdll:RtlpWaitForCriticalSection section 0x401fb6e0 "loader.c: loader_section" wait timed out in thread 0019, blocked by 002b, retrying (60 sec) err:seh:EXC_DefaultHandling Unhandled exception code c0000194 flags 0 addr 0x401bcbb4 Wine failed with return code 255 |
IK ben vannacht een hele tijd bezig geweest om uit te zoeken wat het probleem nou kan zijn. De DLL's zijn aanwezig in de mappen waar ze dat behoren te zijn. Ik heb dit tevens gechecked op een XP installatie waar alleen de MFC42.dll in de c:\windows\system32 staat ipv de c:\windows\system zoals bij een WIN98 installatie.
Naar mijn idee moet dit gewoon kunnen werken. Aangezien ik al gezien heb dat mensen Exact-software draaien op linux en dergelijke.
Ik kom alleen dus niet uit de foutcode. Het is aanwezig, kan erbij....... what should go wrong ? Waar ik altijd wel een beetje huiverig voor ben is het feit dat je geen windows omgeving draait maar een soort van emulatie waar de benodigde zaken voor het desbetreffende programma aanweizg zijn.
Ik weet dus niet in hoeverre services draaien die nodig zijn.
Het enige echte probleem wat ik voor ogen heb is de USB-poort die het pakket aan moet kunnen spreken voor een pasje. Maar daar kom ik vast ook nog wel uit, eerst de install !
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)