ABN AMRO OfficeNet Extra + Wine of Crossover

Pagina: 1
Acties:
  • 536 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Na een poging gedaan te hebben met crossover OfficeNet Extra aan de gang te krijgen, wat niet wilde lukken overigens, ben ik het maar direct met Wine gaan proberen. Ik heb al andere programma's wel lekker aan het draaien zonder enige problemen.

Opzich gaat het redelijk, de installatie blijft alleen op het einde hangen omdat het een aantal DLL's niet kan vinden die wel aanwezig zijn overigens.

Ik heb het volgende geinstalleerd (Win98) wat standaard aanbevolen wordt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
50comupd.exe
scr56en.exe
vcredist.exe
dcom98.exe
InstMsiA.exe
HHUPD.EXE
Jet40SP8_9xNT.exe
vbrun60sp5.exe
ie6setup.exe
MDAC_TYP.EXE
vc6redistsetup_enu.exe

Lijkt me zo wel duidelijk wat geinstalleerd is, als dit niet zo is laat het even weten :)

De installatie van ONX verloopt prima, echter aan het eind gaat er wat mis:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
fixme:thread:NtSetInformationThread Set ThreadImpersonationToken handle to (nil)
fixme:thread:NtSetInformationThread Set ThreadImpersonationToken handle to 0x58
fixme:powermgnt:SetThreadExecutionState (0x80000001): stub, harmless.
fixme:powermgnt:SetThreadExecutionState (0x80000000): stub, harmless.
fixme:thread:NtSetInformationThread Set ThreadImpersonationToken handle to (nil)
fixme:thread:NtSetInformationThread Set ThreadImpersonationToken handle to 0xb4
fixme:powermgnt:SetThreadExecutionState (0x80000001): stub, harmless.
err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"C:\\Program Files\\OfficeNet Extra\\OGExcel.dll") not found
err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"C:\\Program Files\\OfficeNet Extra\\ogocxgrd.ocx") not found
err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"C:\\Program Files\\OfficeNet Extra\\OG70NODBAS.dll") not found
err:module:import_dll Library OG70NODBAS.dll (which is needed by L"C:\\Program Files\\OfficeNet Extra\\ogocxgrd.ocx") not found
err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"C:\\Program Files\\OfficeNet Extra\\OGC7050R.dll") not found
err:module:import_dll Library MFC42.DLL (which is needed by L"C:\\Program Files\\OfficeNet Extra\\OG70NODBAS.dll") not found
err:module:import_dll Library OG70NODBAS.dll (which is needed by L"C:\\Program Files\\OfficeNet Extra\\OGC7050R.dll") not found
err:module:import_dll Library OGC7050R.dll (which is needed by L"C:\\Program Files\\OfficeNet Extra\\ogocxgrd.ocx") not found
err:ntdll:RtlpWaitForCriticalSection section 0x401fb6e0 "loader.c: loader_section" wait timed out in thread 0019, blocked by 002b, retrying (60 sec)
err:ntdll:RtlpWaitForCriticalSection section 0x401fb6e0 "loader.c: loader_section" wait timed out in thread 0019, blocked by 002b, retrying (60 sec)
err:seh:EXC_DefaultHandling Unhandled exception code c0000194 flags 0 addr 0x401bcbb4
Wine failed with return code 255

IK ben vannacht een hele tijd bezig geweest om uit te zoeken wat het probleem nou kan zijn. De DLL's zijn aanwezig in de mappen waar ze dat behoren te zijn. Ik heb dit tevens gechecked op een XP installatie waar alleen de MFC42.dll in de c:\windows\system32 staat ipv de c:\windows\system zoals bij een WIN98 installatie.

Naar mijn idee moet dit gewoon kunnen werken. Aangezien ik al gezien heb dat mensen Exact-software draaien op linux en dergelijke.

Ik kom alleen dus niet uit de foutcode. Het is aanwezig, kan erbij....... what should go wrong ? Waar ik altijd wel een beetje huiverig voor ben is het feit dat je geen windows omgeving draait maar een soort van emulatie waar de benodigde zaken voor het desbetreffende programma aanweizg zijn.

Ik weet dus niet in hoeverre services draaien die nodig zijn.

Het enige echte probleem wat ik voor ogen heb is de USB-poort die het pakket aan moet kunnen spreken voor een pasje. Maar daar kom ik vast ook nog wel uit, eerst de install !

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
mag dicht :) Cardreader doet wonderen :D

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

BacardiBreezer schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:01:
mag dicht :) Cardreader doet wonderen :D
Leg ff uit wat precies de oplossing was? bespaart anderen misschien hetzelfde klooien :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Paitor schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:03:
[...]

Leg ff uit wat precies de oplossing was? bespaart anderen misschien hetzelfde klooien :)
Aansluiten :) Ik laat vanmiddag wel even weten als het werkt........ even backups over zetten enzo !

Wine is flink verbeterd moet ik zeggen !

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik ben nu even met de user.def en wat andere ini-files aan het rommelen........ het MOET werken O-)

edit:

Ik denk dat ik toch problemen ga krijgen met de ini-files en dergelijke omdat het niet in een window" omgeving" draait.

Iemand ervaring toevallig ?

[ Voor 50% gewijzigd door BacardiBreezer op 24-04-2005 14:23 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Toch maar even een verkapte kick.

De installatie gaat dus goed, de cardreader wordt herkend tijdens de installatie.

Na de installatie kan OfficeNet niet gestart worden omdat een user.def niet verplaatst kan worden. Als test heb ik de komplete installatiemap van een werkende windows-installatie over de installatie onder wine gekopieerd met als gevolg dat ik de melding krijg.

"The inifiles could not be read! This might be caused by a missing network connection. Contract you system administrator."

Dit kunnen een aantal zaken zijn:

- De instellingen met betrekking tot bank-communicatie-mogelijkheden worden gechecked en komen niet overeen omdat de windows installatie verschilt van deze installatie.

- Een rechten-probleem

- Omdat niet alle services aanwezig zijn die bij een windows-install wel draaien.

Ik vraag me af hoe de internet-connectie bijvoorbeeld van IE6 door wine geregeld wordt zodat dit fijnloos kan communiceren met de router met tussenkomst van mijn linux.

Ik heb al gelezen en de config-files van wine bekenen maar dit biedt geen oplossing.

Opzich is de oplossing niet het belangrijkste, de manier van kijken hoe dit werkend te krijgen is belangrijker !

Verwijderd

Officenet... dat brengt herinneringen naar boven. :D Vroeger werd ik er voor betaald om dit soort problemen op te lossen (nou ja wine werd natuurlijk niet ondersteund) en nu doe ik het hier gratis..

Even graven in mijn geheugen.. volgens mij betekent die foutmelding dat je een netwerkinstallatie gedaan hebt (de data (ook gebruikersgegevens) staan ergens anders en het programma kan ze niet bereiken. Probeer een 'gewone' installatie eens te kopieeren.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 19:01:
Officenet... dat brengt herinneringen naar boven. :D Vroeger werd ik er voor betaald om dit soort problemen op te lossen (nou ja wine werd natuurlijk niet ondersteund) en nu doe ik het hier gratis..

Even graven in mijn geheugen.. volgens mij betekent die foutmelding dat je een netwerkinstallatie gedaan hebt (de data (ook gebruikersgegevens) staan ergens anders en het programma kan ze niet bereiken. Probeer een 'gewone' installatie eens te kopieeren.
:) Ik heb dus de normale installatie geprobeerd te kopieren, hierna krijg ik dus de melding dat de ini-files niet geladen kunnen worden. De installatie die ik gekopieerd heb is een standalone-versie btw gebruikmakend van LAN voor communicatie.

Voor het kopieren krijg ik de melding van die user.def :)

Aangezien een ander programma niet goed draait onder wine en wel onder Crossover (damn dat gebruikt gewoon wine !!) heb ik crossover er weer even op gezet. Het nadeel is dat ik daar geen MDAC kan installeren....... loopt dus fout.

Mijn voorkeur gaat uit naar Wine..... als je nog wat weet.. graag !

Bedankt voor het graven alvast !

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
(dit is geen kick, maar anders wordt het rommelig)

De TT wordt hoop ik gewijzigd in "ABN AMRO OfficeNet Extra + Wine of Crossover" omdat een andere app niet goed wil runnen onder wine en wel onnder crossover zoals eerder verteld.

het vreemde is dat ik MDAC gewoon niet goed geinstalleerd krijg onder Crossover. Het zou moeten werken, ik zie verschillende mensen op i-net waar het wel werkt..... maar hier niet.

Ik heb de tut op Codeweaver erop nageslagen (de unsupported tut) maar daar zou het ook moeten werken zegt men.

De installatie opzich verloopt goed, maar CX zegt dat de installatie mislukt is. Uiteindelijk staat er wel een Controlpanel van "ODBC-gegevensbronnen (32-bits)" in CX.

Tijdens het installeren van ONX onder CX krijg ik namelijk steeds de melding dat MDAC 2.6 vereist is :?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Titelwijziging op verzoek :)

ABN AMRO OfficeNet Extra + Wine > ABN AMRO OfficeNet Extra + Wine of Crossover

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Even een update !

ABN gaat het controleren. Ze vonden het wel leuk dat het al zover draaiend was dat de installatie voltooid kon worden :)

De volgende error die ik in CrossOver krijg gaan ze controleren (als het goed is):

fout 1628: kan installatie op basis van script niet voltooien"

Keep you informed !

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
OK, ik ben ergens achter. Ik heb een oude versie nodig van de ABN-software. Het gaat om de 2003 versie en iets daarna. De 1.4 kan je downloaden en heb ik ook al, die moet ik dus NIET hebben.

Als iemand deze zou willen sharen ? Mag van de man van ABN...... ze hadden hem bij beheer namelijk niet meer zo 1,2,3 liggen :(

Pagina: 1