[Mac Mini] Harddisk powered steeds down & up

Pagina: 1
Acties:

• triet
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Gents,

ik heb nu zo'n 2 maanden m'n mac mini, maar ik merk dat als ik'm een paar dagen aan heb staan (dus niet in sleep mode maar gewoon aan) hij op een gegeven moment constant m'n harddisk uit zet. Dit resulteert in dat als ik aan't werk ben m'n harddisk steeds aan en uit gaat met intervallen van een halve minuut ofzo.

Dit is vreselijk irritant EN lijkt me niet goed voor m'n disk! Enig idee hoe ik dit uit kan zetten? Ik heb de "Turn harddisk off when not used for ... minutes" al helemaal uitgezet maar heeft nog niets geholpen. Het is echt specifiek als'ie langer aan staat en 'n reboot werkt dan wel.

Overigens is't een mini met 40Gb hdd en OSX 10.3.9. Bij 10.3.8 deed'ie het ook al.

[ Voor 12% gewijzigd door triet op 24-04-2005 12:40 ]

Verwijderd

kan je bij energie beheer (of hoe dat ook in nederlands heet) instellen :) kan je een vinkje aanzetten of hij je HDD uit moet zetten of niet.

ow ik zag net dat je dat al hebt gedaan, dan zou ik Apple gewoon even bellen. ik ken dat probleem niet met een mac mini.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 12:48 ]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Ik heb het ook een keer gehad op m'n mini, toen stond hij nog maar een paar uur aan. Een reboot verhielp het probleem toen, en ik heb er geen last meer van gehad. Er zit blijkbaar toch een bugje in de firmware ofzo...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Toevellig heb ik vandaag een utility gevonden die je mogelijk zou kunnen helpen: Spindown fix

Daarnaast kan je Cocktail downloaden, die kan ook het e.e.a. instellen met betrekking tot het 'slapen' van de harde schijf.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zou het misschien helpen de PMU (Power Management Unit) te resetten ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>