[XP] DHCP server voor XP SP1*

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jon Koeter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-05-2024
Dag mensen

Ik heb op tweakzone een topic gemaakt met de vraag hoe ik de DHCP service kan gebruiken in Windows XP Home edition SP1. Hier kwam het antwoord: "Je kunt een DHCP server downloaden en in je service lijstje deze server toevoegen".
Nou, dat klonk goed. Ik heb alleen geen idee hoe ik nu verder moet.

1: Waar download ik die server? En welke moet ik dan hebben?
2: Hoe voeg ik die toe aan het lijstje?

Lijstje? Ja, als je naar de eigenschappen van de internetverbinding gaat, dan naar tablad geavanceerd en dan op instellingen drukt.

Op tweakzone reageren ze niet meer. Ik denk dat het topic te oud is.

Bedankt allemaal!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Er zit geen DHCP server in Windows XP (home)

Tenminste als ik het goed begrijp en je wilt Windows XP Home IP adressen laten uitdelen?

[ Voor 52% gewijzigd door Gunner op 24-04-2005 12:40 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik er weinig van snap? Leg nu nog eens rustig uit wat je wil en wat je al gedaan hebt. Als je gewoon bij het begin begint is het voor ons ook een stuk duidelijker :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jon Koeter schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:39:
Op tweakzone reageren ze niet meer. Ik denk dat het topic te oud is.
En wat heeft Tweakzone met GoT te maken? :)

In ieder geval - maak je even bekend met de regeltjes zoals we die hier op GoT stellen - zo hoort in je topic titel het OS te staan, en mag het 'Help' wegblijven. Ik pas deze topic titel nu even voor je aan, maar let daar voortaan aub zelf op :)

Verder - wij verwachten van iedereen op GoT dat ze eerst zelf proberen hun probleem op te lossen - bijvoorbeeld door eens te zoeken op GoT of op Google - neem dit dan ook altijd op in je topic start, waar heb je al op gezocht en wat heb je zelf al geprobeerd? :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
gratis dhcpserver: http://tftpd32.jounin.net/

A wise man's life is based around fuck you

• Jon Koeter
Prima, sorry.

Wat ik al heb gedaan is zoeken op DHCP servers. Heb op microsoft gekeken, daar staan alleen maar servers voor windows 2000. Dat was echt belabberd. Ik ben snel geneigd om te denken: Bah, laat ik het maar vragen.

Om het wat duidelijker te maken:
Ik deel mijn internet verbinding, vroeger via DHCP (toen had ik nog SP2) en nu gewoon met een vast ip adres. De setting is: Computer met internet en Home SP1 en een Laptop zonder internet die verbonden is via een crosscable.
Bij het lijstje waar ik het eerder over had staat in SP2 de service DHCP. Die staat er niet in SP1 (ik heb windows opnieuw geinstalleerd) De vraag is dus: hoe kan ik deze er wél aan toe voegen?

Wat Tweakzone met GoT te maken heeft? Weet ik het... Het was gewoon ter info... zodat je niet iets uit hoeft te leggen wat ik al wist en niet zo veel mee kon.

Nogmaals bedankt jongens!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je kunt dan toch gewoon de Wizard Thuisnetwerk even uitvoeren van XP?
Gewoon een kwestie van internet delen aanzetten.

En met betrekking tot SP2, die valt toch gewoon te downloaden/installeren via Windows Update?!?

[ Voor 30% gewijzigd door Brede P op 24-04-2005 12:57 ]

• Jon Koeter
De wizard kan niets meer betekenen dan het 'met de hand instellen'. En de grap was: Ik wil geen SP2 meer.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
zowel in sp1 alsin sp2 zit een dhcp server, de truk is dat deze alleen actief wordt als je ICS gebruikt, overigens kan je hem niet eenvoudig configureren (zit geen tooltje in windows)

denk dat je dat bedoelt? en btw een internetverbinding 'deel' je niet middels DHCP maar middels ICS, dhcp deelt alleen ip adressen uit

A wise man's life is based around fuck you

• Jon Koeter
Ik weet wat DHCP doet. En ik bedoel inderdaad dat ik deze actief wil maken.

Ik zal even kijken, maar geloof niet dat ik helemaal begrijp wat jij bedoeld.

Bedankt voor de reacties iedereen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jon Koeter schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:05:
Ik zal even kijken, maar geloof niet dat ik helemaal begrijp wat jij bedoeld.
ICS == internet connection sharing... de wizard Internet Delen.

Dan krijg je vanzelf een dhcp server met het IP 192.168.0.1 op die PC.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1