Toon posts:

PC reboot bij spelen SWAT4 en Brothers in Arms

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

telkens als ik Brothers in Arms of SWAT4 opstart, krijg ik het laadscherm van beide games, maar als het spel zelf wilt opstarten, herstart m'n PC.

Telkens als ik daarna m'n PC moet herstarten, krijg ik deze error: http://www.users.skynet.be/simonl/serious%20errors.JPG

Toen ik wat op google zocht, werd er op een forum gezegd dat ik via het configuratiescherm => system => advanced => startup and recovery => onderdeel: system failure => automatically restart moest uitvinken.

Dat deed ik, en als ik dan Brothers in Arms of SWAT4 wil spelen, krijg ik een blauw scherm met allemaal technische gegevens op, gevolgd door een manuele reboot:
A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.
Dan een hele resem adviezen, zoals: is er nog genoeg vrije ruimte op je harde schijf => uiteraard, na format.
laatste BIOS drivers => weet ik niet
Ze raden ook aan om een andere video kaart erin te steken.
en dan dit:
Technical information

***STOP: 0x0000008e (0xc000008e, 0x00796cf5, 0xef3ca724, 0x00000000)

Beginning dump of physical memory.
Physical memory dump complete.
Contact your system adminastrator or technical support group for further assistance.
specs:

* Windows XP Professional SP2
* Intel Pentium 4 CPU 2.66 GHZ
* NVIDIA GeForce 4 4200ti with AGP8X
* 128mb SDRAM
* 256mb DDRAM
* Aldi (medion) PC
* laatste drivers + Ik heb via windows update ook een soort update aan m'n 4200ti'tje gedaan.
* Directx 9.0c

(hopelijk is dat alles zo'n beetje)

Net genoeg om Brothers in Arms en SWAT 4 te kunnen spelen, lijkt me, zeker na een verse format.

Omdat ik niet weet waaraan het precies ligt, plaats ik het hier. Ik excuseer me indien het fout staat.

Bedankt op voorhand.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:50

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Welkom op GoT.

Foutcode 0x0000008e betekent dat er iets mis is met je geheugen. Zie ook deze link. Wanneer krijg je deze melding?
* 256mb DDRAM
Ik vind die hoeveelheid geheugen trouwens wat aan de krappe kant, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik weet niet of dat genoeg is voor die spellen.
edit:
Volgens dit topic van het Brothers in Arms forum zou je minstens 512 MB ram nodig hebben.
Swat 4 zou er net genoeg aan moeten hebben, volgens het Swat 4 Forum

Ik zou iig eens testen met memtest, dat hier te downloaden is, of download de Ultimate Boot Cd. Die cd is opstartbaar (daar dankt ie ook zijn naam aan) en bevat een hele hoop tooltjes om hardware te testen. Onder andere ook Memtest.

[ Voor 29% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-04-2005 12:38 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Lightning502
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
ja bij swat 4 moet je een minimum van 512 mb hebben, en aangeraden wordt 1 gig

http://tweakers.net/gallery/123027/sys

Verwijderd

Topicstarter
Lightning502 schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:04:
ja bij swat 4 moet je een minimum van 512 mb hebben, en aangeraden wordt 1 gig
Brothers in Arms zal je bedoelen...

maar jullie hebben gelijk, en ik ben toch al een tijdje van plan een ramlatje bij te kopen.
Hoe boot je trouwens een diskette?
Memtest staat nu op een diskette maar als ik dan de PC herstart gebeurt er niets bijzonders, kan het eraan liggen dat het een extern diskettestation is? (USB kabel)
Ik download nu de "ultimate bootdisk" omdat ik er tamelijk zeker van ben dat ik dat zal kunnen booten.
Bedankt voor de reacties trouwens.
Foutcode 0x0000008e betekent dat er iets mis is met je geheugen. Zie ook deze link. Wanneer krijg je deze melding?
Nadat ik het spel heb opgestart, een blauw scherm.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 13:17 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je start de PC vanaf een floppy door je floppy een hogere prioriteit te geven als je HDD's in de BIOS.

Open je BIOS en zoek naar first boot device o.i.d. Maakt daar floppy van.

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:24:
Je start de PC vanaf een floppy door je floppy een hogere prioriteit te geven als je HDD's in de BIOS.

Open je BIOS en zoek naar first boot device o.i.d. Maakt daar floppy van.
bedankt :)

Verwijderd

Ik denk eerder dat het systeem bij unreal engine gerelateerde spellen ligt en de manier waarop sp2 met die engines omgaat dan met het geheugen.

Ik moet zelf elke keer weer de volgende stappen uitvoeren bij een nieuwe install van winxpsp2, aangezien ik anders een bsod van irql_less_or_equal krijg bij het afsluiten van zo'n beetje elk unreal engine gebaseerd spel.
I was able to fix mine by heeding some advice on another forum. WinXP's Sp2 activated the NX bit in the Athlon 64 series of cpus. It's a hardware feature that helps prevent buffer overflows. It would happen to me during Tribes Vengeance or UT2K4 while exiting or minimizing. The error would read "irq_less_than_equal_my_ass" and lead me to believe my overclocked desires weren't getting along with my hardware. Here's the fix...

1. Open up the Control Panel.
2. Click on the System Icon.
3. Click on the Advanced tab.
4. Under Startup and Recovery, click on the Settings button.
5. Under System startup, click on the Edit button.

This will open up a notepad which should have something similar to this:

[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)part ition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1) \WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /noexecute=OptIn

6. Change the "/noexecute=Optin" switch to "/execute=Optin"
7. Reboot.

I am happy to say, I haven't had a bsod upon exiting an Unreal Engine based game in a couple of weeks now.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:49:
Ik denk eerder dat het systeem bij unreal engine gerelateerde spellen ligt en de manier waarop sp2 met die engines omgaat dan met het geheugen.

Ik moet zelf elke keer weer de volgende stappen uitvoeren bij een nieuwe install van winxpsp2, aangezien ik anders een bsod van irql_less_or_equal krijg bij het afsluiten van zo'n beetje elk unreal engine gebaseerd spel.

[...]
Werkt niet.

Wat moet ik trouwens doen eenmaal memtest geboot is? Hij blijft maar testen en testen, er komen geen errors.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Uren lang laten draaien. Als het echt erg lang foutloos blijft, kun je er wel van uit gaan dat je geheugen wel in orde is en dat het probleem ergens anders zit. Zet memtest bijvoorbeeld 's avonds aan, en 's morgens kijk je eens of er resultaat is. Als er dan nog geen fouten zijn gevonden, kun je er vrijwel van uit gaan dat het geheugen in orde is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal ik zeker doen, toen het nu een goeie 2 uur gedraaid had, dacht ik dat het welletjes was geweest en brak de tests af. Maar is er op het einde een soort foutenrapport of blijft het scannen of zo? m.a.w., moet ik dan 's ochtends gewoon kijken bij "errors".

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Memtest blijft gewoon rondlopen. Je kunt met een toets het programma stoppen. (ik dacht escape, maar het staat iig in beeld) Dan moet je zelf idd kijken of er fouten zijn, maar dat zie je snel genoeg.

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
Het zou ook je videokaart kunnen zijn. Probeer in de instellingen van het spel (als hij helemaal niet opstart mss in de .ini's of iets dergelijks) de performance wat lager te zetten. Bijvoorbeeld minder details, schaduwen oid.

Heb hetzelfde probleem gehad met het spel FarCry.

Suc6,

Speek

"It's about time you showed up Fox!"

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

De fout code komt me bekend voor. Ik had laatst mijn videodrivers geupdate en als ik dan naar de instellingen wou gaan dezelfde error. Ik heb toen maar wat oudere videodrivers geinstalleerd en alles liep weer als een trein.

Verwijderd

Ik heb zoiets ook een keer (eigenlijk 2 keer :( ) gehad. Toen was het de voeding van mijn PC, check die ook ff met zo'n progje of die raar fluctueert.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De voeding kan idd ook de boosdoener zijn, maar imho wordt die vaak als oorzaak aangewezen, omdat veel mensen elkaar napraten. (neemt niet weg dat ik ook al eens ervaringen heb gehad met een brakke voeding, en dat dat toch echt de oorzaak was) Maar dat is weer een andere discussie.

De voltages zijn trouwens met de zelfde progjes uit te lezen als de temperaturen, dus dat komt goed uit.

Heeft de TS nog vooruitgang geboekt?

Verwijderd

Topicstarter
Speek1984 schreef op maandag 25 april 2005 @ 13:16:
Het zou ook je videokaart kunnen zijn. Probeer in de instellingen van het spel (als hij helemaal niet opstart mss in de .ini's of iets dergelijks) de performance wat lager te zetten. Bijvoorbeeld minder details, schaduwen oid.

Heb hetzelfde probleem gehad met het spel FarCry.

Suc6,

Speek
Zal ik eens proberen, bedankt.
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:52:
De voeding kan idd ook de boosdoener zijn, maar imho wordt die vaak als oorzaak aangewezen, omdat veel mensen elkaar napraten. (neemt niet weg dat ik ook al eens ervaringen heb gehad met een brakke voeding, en dat dat toch echt de oorzaak was) Maar dat is weer een andere discussie.

De voltages zijn trouwens met de zelfde progjes uit te lezen als de temperaturen, dus dat komt goed uit.

Heeft de TS nog vooruitgang geboekt?
Dus ik zou met de Ultimate bootdisk eens m'n voltages en temperaturen moeten checken?

Heel erg bedankt trouwens, wist niet dat er nog zo veel behulpzame zielen op deze aardbol rondliepen :) .

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ow, sorry, ik zat even 2 topics door elkaar te halen. Het kan zijn dat er met wat proggies van de ultimate boot disk de voltages te controleren zijn, maar speciale programma's met als hoofddoel het monitoren van de temperaturen en voltages staan er zo niet op. Maar zelf doe ik dat altijd met Motherboard monitor. (Speedfan is nog zo een programma). Deze moeten wel onder windows draaien. Laat dan een logbestand bijhouden (met kleine tussenpauzes), zodat je terug kunt kijken wat er mis ging: temperatuur of voltages.

[edit] Ik zie dat AIDA32 er op staat. Dat gaat tegenwoordig als Everest Home door het leven, maar daar kun je geen logbestand mee maken van de voltages.

[ Voor 58% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-04-2005 18:52 ]

Pagina: 1