shares niet toegankelijk zonder wachtwoord/username

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-04 13:06
ik draai win xp pro met sp2.

ik gebruik een asus A7N8X-E Deluxe moederbord met de onboard marvel netwerk controller (Marvell 88E8001 Gigabit Lan PCI Controller supporting 10/100/1000 BASE-T Ethernet)

ik heb een aantal shares aangemaakt zodat mijn broertje en vader wat files/updates en dergelijke van mijn cpmputer kunnen halen.

maar als ze op mijn naam klikken in het newerk wordt ze gevraagd een wachtwoord/username in te voeren hoe kan dit??
ik heb zoiets nooit ingesteld want alles is open bij ons thuis.

heb het zelfde gedaan bij mijn broertje zijn pc en die heeft er geen wachtwoord op.

weet iemand hoe je die wachtwoord/username optie uit kan zetten, dat iedereen weer gewoon overal bij kan wat geshared is.

ik heb ook het guest account aangezet zoals in het vorige topic werd gezegt dat mocht niet baten.
heb ook de guest account toegevoegd aan de shares maar nu krijgen de personen die mijn computer inwillen dit

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/n.werensteijn/share4.JPG

voor het vorige topic zie hier

shares niet toegankelijk zonder wachtwoord/username

ik heb via google gezocht en de tweakers search maar kon niet mijn probleem vinden en wat ik vond werkt niet vandaar dat ik het vraag

alvast bedankt

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Zorgen dat de accounts waarme ze inloggen ook bestaan op andere pc's met gelijke wachtwoorden.

user Pa moet bekend zijn op alle pc's met gelijke wachtwoorden op de alle pc's

Daarnaast kan je Simpel file sharing uitzetten.

Lees je eens in de faqs uit Windows Operating Systems

Zie ook [rml][ Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies[/rml]
Voor de XP gebruikers: schakel eerst Simple File Sharing uit (dwz, het klik en deel maar raak principe), door in explorer bij Extra > Mapopties > Weergave 'Eenvoudig delen van bestanden' uit te vinken.

Goed, we gaan gebruikers maken, anders heb je ook weinig aan rechten. Open het gebruikersaccounts scherm, voor XP krijg je nu die mooie GUI en in 2000 zal je een klassiek venster krijgen. Als je XP hebt maar liever het klassieke venster hebt (waar voor de eenduidigheid in deze howto gebruik van word gemaakt), kan je die ook oproepen door 'control userpasswords2' uit te voeren. (met Start > Uitvoeren dus)

[ Voor 67% gewijzigd door aReaRe op 24-04-2005 12:56 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
Dit is echt simpel werk. Op elke PC moet een account aanwezig zijn om in te loggen. Inloggen zonder account/password is NIET mogelijk.

Je zou het "Guest" account kunnen aanzetten, maar makkelijker is gewoon even een nieuwe gebruiker aanmaken.

Dit topic is gesloten.