In de fik, je leest het goed.
Ik had zo'n Mcubed T-balancer gekocht, en verkeerdom aangesloten
. De cpufan connector die normaal dus 12v naar een fan gooit, kreeg nu 12v voor z'n kiezen. Resultaat: een dikke steekvlam uit een "dingetje" (weerstand? Ja ik ben een techie - NOT
- ) eronder:

Ik kan er niet achter komen waar het ding voor dient, bij asus wordt het niet bij naam genoemt, op het mobo zelf staan alleen een hoop codes..
Wonder boven wonder start het ding nog gewoon op. Alleen heb nu een onstabiele graka (RADEON 9600 PRO)..
Mogelijke oorzaken?
OF er heeft te veel spanning op mijn kast gestaan (kreeg flinke schok toen PC niet geaard was).
OF graka wordt warmer dan mijn tempsensor weergeeft (ik draai hem vanochtend al een een uur zonder problemen met het sidepanel verwijderd).
OF mijn voeding is (ondanks inmiddels geaard) de boosdoener.
OF iets anders?
OF toch mijn mobo?
Specifieke klachten:
Grafische kaart crashed:
Rare vormen/kleuren - VPU recover reset de kaart - beeld valt weg ("no signal detected")
Edit: Ik gebruik de cpufan connector niet (waterkoeling), dus missen doe ik hem niet.
Foto is van een onbeschadigd mobo (dat zien jullie ook wel, maar voor de duidelijkheid)
Ik had zo'n Mcubed T-balancer gekocht, en verkeerdom aangesloten

Ik kan er niet achter komen waar het ding voor dient, bij asus wordt het niet bij naam genoemt, op het mobo zelf staan alleen een hoop codes..
Wonder boven wonder start het ding nog gewoon op. Alleen heb nu een onstabiele graka (RADEON 9600 PRO)..
Mogelijke oorzaken?
OF er heeft te veel spanning op mijn kast gestaan (kreeg flinke schok toen PC niet geaard was).
OF graka wordt warmer dan mijn tempsensor weergeeft (ik draai hem vanochtend al een een uur zonder problemen met het sidepanel verwijderd).
OF mijn voeding is (ondanks inmiddels geaard) de boosdoener.
OF iets anders?
OF toch mijn mobo?
Specifieke klachten:
Grafische kaart crashed:
Rare vormen/kleuren - VPU recover reset de kaart - beeld valt weg ("no signal detected")
Edit: Ik gebruik de cpufan connector niet (waterkoeling), dus missen doe ik hem niet.
Foto is van een onbeschadigd mobo (dat zien jullie ook wel, maar voor de duidelijkheid)
[ Voor 18% gewijzigd door 448191 op 24-04-2005 11:08 ]