5/12 Volt PSU

Pagina: 1
Acties:

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:12
Ik ben op zoek naar een psu die alleen 5 en 12 Volt als uitgang heeft met een vermogen van ongeveer 300 Watt.

Ik weet dat dat soort voedingen bestaan, je komt ze soms tegen in een scsi cabinet. Maar waar kan ik die kopen?

Als ik op internet zoek, dan kom ik steeds gewone ATX voedingen tegen, maar geen voedingen met alleen 5 en 12 Volt uitgangen...

Het moet wel een voeding zijn die in een zelfde behuizing zit als een normale atx voeding...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Swerfer
Niemand?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Kicken pas binnen 24 uur.
Heb je al geprobeerd te Google'n op SCSI Cabinet PSU ofzo?
Probeer eens te achterhalen welke fabrikant dergelijke cabinet fabriceert, wellicht kun je die eens aanschrijven welke PSU's zij gebruiken.

• Swerfer
Ik heb inderdaad al op die trefwoorden gegoogled, niks gevonden. Misschien moet ik het inderdaad eens proberen bij een cabinet fabrikant, als ik die wel kan vinden...

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 23:35
Waarom koop je niet gewoon een Qtec/Sweex voedinkje van 300 Watt? Schroef 'em open en trek alle draden die je niet nodig hebt er gewoon uit. Schakelaartje tussen de groene draad en een zwarte draad, voila... of zie ik iets over het hoofd?

• Swerfer
Martinator schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:57:
Waarom koop je niet gewoon een Qtec/Sweex voedinkje van 300 Watt? Schroef 'em open en trek alle draden die je niet nodig hebt er gewoon uit. Schakelaartje tussen de groene draad en een zwarte draad, voila... of zie ik iets over het hoofd?
Heb ik ook al aan zitten denken, maar dan moet het wel een voeding worden van minstens 500 watt, om genoeg vermogen over te houden op de 12 Volt lijn...

En moet de 3.3 Volt lijn niet een minimale belasting hebben omdat anders de voeding niet opstart? (Heb ik eens gelezen, dat de uitgangen van een voeding een minimale stroom moeten leveren om te werken...)

edit:

De 12 Volt lijn moet ongeveer 20 Ampere leveren, en de 5 Volt ongeveer 12...

[ Voor 7% gewijzigd door Swerfer op 24-04-2005 17:04 ]

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:18

_Ernst_

Mark It Zero!

Swerfer schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:02:
[...]

Heb ik ook al aan zitten denken, maar dan moet het wel een voeding worden van minstens 500 watt, om genoeg vermogen over te houden op de 12 Volt lijn...

En moet de 3.3 Volt lijn niet een minimale belasting hebben omdat anders de voeding niet opstart? (Heb ik eens gelezen, dat de uitgangen van een voeding een minimale stroom moeten leveren om te werken...)
Klopt, maar dat is simpel op te lossen door er een draadweestand van een ohm of 10 aan te hangen als belasting, zie ook [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml] :)

Conrad verkoopt ook compacte schakelende voedingen tot vermogens van 600 watt. Afmetingen kwamen dacht ik redelijk overeen met atx voeding, alleen de helft in hoogte ofzo, daar zou je dus eventueel ook nog naar kunnen kijken.

Last.fm

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-02 23:35
Swerfer schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:02:
[...]

edit:

De 12 Volt lijn moet ongeveer 20 Ampere leveren, en de 5 Volt ongeveer 12...
Ja dat verhaal ken ik, maar dat is volgens mij onzin. Als ik twijfel of een voeding nog werkt, verbind ik gewoon de groene met een zwarte (massa), nog nooit problemen gehad. Toen ik t verhaal hoorde heb ik op deze manier een voeding laten draaien voor zo'n 12 uur continu... geen enkel probleem gehad, de enige belasting was de eigen ventilator

• Swerfer
_Ernst_ schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:06:
[...]

Klopt, maar dat is simpel op te lossen door er een draadweestand van een ohm of 10 aan te hangen als belasting, zie ook [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml] :)

Conrad verkoopt ook compacte schakelende voedingen tot vermogens van 600 watt. Afmetingen kwamen dacht ik redelijk overeen met atx voeding, alleen de helft in hoogte ofzo, daar zou je dus eventueel ook nog naar kunnen kijken.
Conrad heeft inderdaad hele mooie kleine geschakelde voedingen, maar de prijs is niet echt klein te noemen :(

Voor een 320Watt voeding betaal je daar ruim €200,-

Dan ga ik toch liever voor een gewone ATX voeding, waarvan ik alleen de 5 en 12 volt gebruik.

Pagina: 1